Gå til innhold

Er livredd nå.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er livredd for å få Corona og kanskje dø av det, er også redd folk rundt meg skal dø. Jeg hadde så mange planer for framtiden men nå ser alt svart ut og jeg tør ikke å legge planer i tilfelle jeg ikke overlever. Kanskje jeg krisemaksimerer og katastrofetenker? Flere som har det slik nå!?

Anonymkode: 31e9e...72d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du krisemaksimerer og katastrofetenker. Ta nødvendige forholdsregler, men ikke la deg selv gå til grunne av frykt. Det kommer ikke noe godt ut av det.

• Liker 4
Skrevet

Du har nok en ubalanse i livet. Hva som ligger bak er vanskelig å si. Men katastrofetanker kommer av en grunn.

Gjest theTitanic
Skrevet

Ikke la tankene ta helt overhånd. Sannsynligheten for at du dør er liten. Fremtiden kan du fortsette å planlegge. Fordyp deg i en fin TV-serie. Slutt å les aviser. Det fører ikke til noe godt å ta innover seg all den elendigheten hele tiden. Vi alle skulle ønske vi hadde oversikt over hva som vil skje, men den lar desverre vente på seg. Tenk på det som en tornado. Den river ned, så bygger vi opp. Kanskje kommer det noe bra ut av det til slutt også. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊 Ja, krisemaksimerer nok, har alltid vært sånn. Men prøver å ikke tenke på det.

• Liker 1
Skrevet

Vist vi dør så dør vi. Er ikkje så mykje vi kan gjøre med det. Vi skal alle dø ein dag. Vil gjerne leve lenge, liker livet. Men veit at eg kan dø når som helst.

Det er ein trøst. Kanskje eg er forskrudd. Veit ikkje. Sett filmen fearless? Flight Club? 

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er livredd for å få Corona og kanskje dø av det, er også redd folk rundt meg skal dø. Jeg hadde så mange planer for framtiden men nå ser alt svart ut og jeg tør ikke å legge planer i tilfelle jeg ikke overlever. Kanskje jeg krisemaksimerer og katastrofetenker? Flere som har det slik nå!?

Du er absolutt ikke alene, jeg også er livredd nå 😢

Anonymkode: fb249...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

84% av de som blir smittet er friske innen ei ukes tid. Kun 14% blir kritisk syk og etter 3uker så er over 99% friske.

Anonymkode: c3fc1...d82

AnonymBruker
Skrevet

Fakta: om en smittet person hoster innendørs kan viruset oppholde seg i lufta tre timer. Handle derfor når butikken åpner på morgenen.. ute må noen med smitte hoste direkte på deg, nærme, for at du skal smittes. Om du er frisk fra før tåler du 98% å bli smittet. Om du er gammel eller har underliggende sykdommer må du være forsiktig framover, men vær så snill ikke krisemaksimer - dette går bra for de fleste her i Norge ihvertfall

Anonymkode: e318e...63b

• Liker 1
Skrevet

Er mere redd ettervirkningene av dette gitt. De kan bli flott. 

Gjest Peanut
Skrevet

Jeg fikk intens panikk da det kom til Norge og har ennå ikke fått mensen min, bare de vanlig typiske kroppsplagene det medfører så alt er skikkelig gøy  >_< 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så rart man blir redd i disse dager når man får skrekkscenarior på alle kanaler, uansett hvor en snur å vender seg på TV, nett og i butikker blir man påminnet. Jeg er ikke redd, men skjønner at det kan bli mye for personer som har en tendens til å bekymre seg. Beste rådet er vel å slutte å oppsøke informasjon, forholde seg til rådene av FHI og tenke at for de fleste går dette helt fint. Fokuser på det i steden alt det som kan gå dårlig, for det får du ikke kontrollert uansett. 

Anonymkode: e3dda...884

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en alvorlig situasjon, så det er helt normalt og til og med sunt å være litt redd. Men prøv å gi deg selv litt pause så det ikke tar helt overhånd. Gjør noe hyggelig som du liker. Sett av kanskje en halvtime eller noe sånt til å oppdatere deg per dag og la det bli med det.

Anonymkode: 17066...916

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...