Gå til innhold

Har jeg misforstått tiltakene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber som lærer og har to barn under tre år. Samboer jobber med transport  og er foreløpig ikke permittert. Vi er ikke i karantene, men jeg har hjemmekontor og har barna, og samboer jobber mest mulig overtid for å spare opp litt ekstra til en evt permittering og fordi bedriften har mange i karantene (pga utenlandsreiser). 

Vi har forandret hverdagen totalt! Vi er alltid hjemme med mindre han eR på jobb. Må vi et ærend drar en av oss, går raskt inn og ut og rett hjem. Ungene får ikke være med ut noe sted. 

Vi tar ikke i mot noe besøk, og drar ikke på besøk. Ungene får leke med hverandre i hagen eller vi går tur i skogen , ellers ser de ingen andre. Noe som er trist da de egentlig har svært god og tett kontakt med unge besteforeldre ol til vanlig. 

Grunnen til at vi gjør dette er fordi det er slik vi har  forstått at man skal leve en stund nå for å forsinke spredning. Men jeg begynner å lure på om det er vi som har misforstått.... For...

Når jeg måtte på butikken i går måtte jeg gå virkelig i sikksakk rund andre menneskegrupper. Det virka som flere familier hadde lagt buyikkbesøk på dagens aktivitetsplan siden de var hjemme, og det var unger og barnevogner over alt. 

Jeg måtte pga en tur på posten og hente en pakke og fikk en stor omvei rundt ansamlinger av mennesker på parkeringsplassen som tilsynelatende sto og pratet sammen i sola der. 

Jeg ringte ei venninne og snakket om dette, og hun forsto ikke at jeg reagerte. Selv mente hun at man ikke kunne stoppe å leve helt som normalt, så både hun og mannen skulle ut og møte hver sine venner venner (kanskje samling på 5-6 stk) hver sin kveld. 

Ei annen venninne hadde ikke tid til å prate med meg for de skulle dra til besteforeldrene for å hoppe på trampoline med ungene, ettersom de trengte litt avlastning etter mange dager med stengt bhg. 

Så har jeg misforstått og tolket dette alt for strengt? 

Anonymkode: d21ed...708

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida, du har forstått tiltakene. Vi er dessverre bare omgitt av idioter. Samme erfaring her. Hører hele tiden "men vi er ikke i karantene, så da har vi lov til å gjøre ditt og datt" 

Anonymkode: c4644...a02

• Liker 22
Skrevet

Her er det ikke du som har misforstått Ts,du g og din familie gjør alt etter de nye reglene.

Flott jobba.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du holder deg til anbefalingene . 

Men ! Det virker som veldig mange ikke har forstått forskjellen på karantene/isolasjon og den gruppen som ikke er i noen av delene.

Blir jo lynsjet her inne for at man møter et familiemedlem. 

Ungen min møter ingen.  Jeg møter ingen utenfor jobb. I morgen skal vi på luftetur utendørs  med søster og dattera.  De er de eneste vi omgås. Og det er helt innafor mtp anbefalinger om 1-2 faste venner.

Men her inne blir man tydeligvis sett på som en potensiell morder.

Anonymkode: e0c6e...afc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

er kanskje en mellomting, møter jo en kompis av og til, og må jo besøke familien litt.

Anonymkode: ea4a6...a00

Gjest Villfisker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, du har forstått tiltakene. Vi er dessverre bare omgitt av idioter. Samme erfaring her. Hører hele tiden "men vi er ikke i karantene, så da har vi lov til å gjøre ditt og datt" 

Anonymkode: c4644...a02

Med den idiotien, kan de fort havne i karantene. Vi burde innført portforbud 

AnonymBruker
Skrevet

du gjør det rikitg TS, desverre er det en hel haug med mouth breathers som gir totalt faen. bare å se på nyhetene i dag, de må fysisk stenge ned samplepunkter ute. type aktivitets trenings anlegg som er ute.

var en reportasje idag fra bergen med to suppejøker. de nøt det fine været og sørget for å holde seg unna de andre som gikk løypa i skauen. problemet er når det er hundrevis av folk. skal ikke mer til at en som jogger forbi puster inn det du pustet ut og omvendt. +++

Anonymkode: 3be4c...ab0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du gjør alt riktig.

Heldigvis bor vi i en mindre by der det ser ut til at de fleste følger reglene.

Her har vi unger som ringer på 2-6 ganger pr dag. Siden forrige torsdag har det vært 0.

Fortsett den gode jobben du gjør 😃

Anonymkode: 0c5bd...bb9

• Liker 1
Gjest Amininata
Skrevet

Du gjør AKKURAT det alle burde ❤

Takk for at du bidrar 

Skrevet

Vi lever som deg. Slutt på 1-2 lekekamerater også, fordi lekekameratene viste seg å ha mange andre lekekamerater i tillegg... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sånn lever vi også. 

Anonymkode: b94dd...db3

Skrevet

Jeg vil ikke være med på galskapen. Det som skjer er at alle som har gjort ting de ikke har fått anbefalt av myndighetene, vil måtte slite med blod på hendene fremtiden. (hvis de i det hele tatt har noe samvittighet da)

AnonymBruker
Skrevet

Lever som deg jeg også. Det gjør meg så glad at fler tar det bokstavelig og faktisk setter seg i frivillig karantene. Mange forstår ikke at det gjelder seg medmindre det blir en lov som gjelder alle. Det er anbefalt å leve som dere gjør, men det er inne pålagt. Ennå.... 

Fortsett med det dere gjør ❤️dere er flinke 🤗❤️

Anonymkode: 1a1bb...6a0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lever som deg, men min mor på snart 70 synes jeg er dramatisk som ikke vil møte henne nå. Selv farter hun mer i butikkene enn noen gang «det er jo så stusselig dette her» og reiser til forskjellige venninner. Jeg tror det er noe iboende i noen mennesker som gjør at de MÅ gjøre motsatt av de får beskjed om. Jeg trodde bare ikke det gjaldt så mange i min omgangskrets... 

Anonymkode: 07da5...29b

• Liker 1
  • Opprett ny...