AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har en oppfordring til alle som er glad i å gå på tur: IKKE gå opp de syv fjell rundt Bergen eller i andre populære turområder i helgen selv om det er strålende vær. Alle vet at coronaviruset sprer seg i luft og kan bli værende i luften i 3-4 timer. Da hjelper det ikke at turgåere alene og i grupper på to, tre og fire ++ stk sammen og må gå forbi andre turgåere på vei opp. Det er en kanskje tre meter bred vei opp fløyen i Bergen eller rundt Sognsvann og da blir det fort tett med folk. Jeg vil ikke virke hysterisk, men jeg synes det går an å tenke på den nasjonale dugnaden om dagen og utsette turen til en annen gang eller gå turer i mer isolerte områder 🍀 Anonymkode: 58124...5ef
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Viruset blir ikke værende i luften i 3 timer utendørs. Vi har noe som heter vind. Ingen bør uansett dra oppå noen fjell nå, fordi om det skjer noe krever det store ressurser fra redningsmannskap der mange av de frivillige i norsk folkehjelp og røde kors er helsepersonell og trengs andre steder. Man bør selvsagt ikke gå mange personer på rekke sånn at andre ikke kommer seg forbi uten å gå for tett på dog, og det er mange som går midt på gangfelt og i skisporet og ikke evner å holde avstand selv om de går alene. Derfor har jeg valgt å dra ut på tur sent på kvelden, helst når det er dårlig vær, for da er det så og si ingen andre. Og jeg går selvsagt ikke på topptur nå. Anonymkode: 13ac0...efb
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Mitt tips til turgåere er som AB over her antydet: Gå langs kanten av veien. Jeg prøver å holde 1-2 meters avstand til folk, men det er vanskelig folk går MIDT i veien, og spesielt når de også har med seg barn som får løpe frem og tilbake som de vil. Gå langs kanten av veien, ikke stopp midt i krysningspunkter i butikker o.l. Bruk hodet Anonymkode: e19c3...060 1
Anbefalte innlegg