AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Med hyttepåbudet som betyr at man kan ferdes som man vil på hytta så lenge man ikke overnatter, tolker jeg det dithen at man er mest smittsom når man sover. Dette er spesielt. Man forsøker å begrense smittespredning til lite befolkede kommuner med mange hytter, og så tillater man at andre kan komme og gå som man vil på butikker o.l, så lenge de ikke SOVER der. Kan noen forklare meg hvordan dette er tryggere enn at de rett og slett får sove der også? Anonymkode: 6938a...cc5
Mezzosoprena Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Med hyttepåbudet som betyr at man kan ferdes som man vil på hytta så lenge man ikke overnatter, tolker jeg det dithen at man er mest smittsom når man sover. Dette er spesielt. Man forsøker å begrense smittespredning til lite befolkede kommuner med mange hytter, og så tillater man at andre kan komme og gå som man vil på butikker o.l, så lenge de ikke SOVER der. Kan noen forklare meg hvordan dette er tryggere enn at de rett og slett får sove der også? Anonymkode: 6938a...cc5 Du tror hytteforbudet bare er til for at den fysiske smittespredningen ikke skal skje? Nå er det heller slik at hvis 25 000 mennesker valfarter til et sted med 3000 innbyggere, så har ikke helsevesenet kapasitet til å ta seg av alle de som potensielt kan bli syke. Ved at de ikke har lov til overnatte på hytte, begrenser man antallet som gidder å reise opp dit bare på dagen, men man lar folk dra opp for å sjekke hytta eller lignende. 3
Anbefalte innlegg