AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #21 Skrevet 28. mars 2020 Jeg har også fått med meg tretinoin-trenden som sirkulerer blandt youtubere og på diverse forum. Når man ser på før/etter bildene så er forskjellen omtrendt magisk. Unge kvinner som går fra å være "kvisemonstre" til å ha den glatteste, silkemyke babyhuden. Men.... jeg synes ikke denne trenden er helt realistisk. Det er en periode mellom "kvisemonster" og babyhud på flere måneder, der mange reagerer ganske ille. Tretinion kan være svært svært irriterende på huden. Man må regne med å bli tørr og flassete i lang tid mens huden bygger opp toleranse. Rynker og linjer kan se værre ut før det blir bedre. Pga huden blir så uttørket/irritert. Det er et heftig middel som man må være forsiktig med. Noen responderer også negativt. Huden tåler det ikke og de får skader. Man må også være forsiktig med sol og man kan ikke kombinere det med hva som helst. De siste 2 årene er det mange hudpleieprodusenter som har blitt svært flinke til å lage gode produkter med retinol. Du må ikke lengre gå til legen for å få et godt produkt på resept. Det kan være greit å teste ut et slikt produkt før man begynner på de mer heftige, reseptbelagte kremene. Spesielt hvis man ikke har store problemer med acne, men heller vil ha den anti/aldrings effekten. Anonymkode: c93bf...c7d 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2020 #22 Skrevet 28. mars 2020 Går ikke på dette selv. Men her er noen tips hvis dere tenker å begynne: - Begynn forsiktig. Bruk lite og sjeldent og trapp opp etterhvert. Start gjerne med bare en gang i uken. - bruk den over og ikke under fuktighetskremen til å begynne med. Dette reduserer sannsynligheten for å bli tørr og flassende. - Bruk solkrem hver dag og påfør gjerne flere ganger om dagen. Hvis du ikke bruker solkrem så kan dette produktet fort skade huden. - Unngå å bruke andre sterke produkter samtidig som du går på denne. Vær også nøye på hva de andre produktene dine inneholder. Unngå gjerne parfyme hvis du kan. målet er å unngå å bli rød og flassende. det er ikke bra for huden. Jeg tenkte å kanskje starte på airol eller et annet lignende produkt i høst, når det ikke er så mye som ute Anonymkode: 2dfec...6cc 1
FluffyChix Skrevet 28. mars 2020 #23 Skrevet 28. mars 2020 Du får kjøpt det på de fleste hudpleiesalonger og apotek. Kan fås på blåresept. Det er kraftige saker som mest sannsynlig får deg til å flasse og svi som en gal innen 2-3 dager. Min hud er ganske herdet og det er kraftige saker selv for meg. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #24 Skrevet 4. april 2020 På 28.3.2020 den 11.58, FluffyChix skrev: Du får kjøpt det på de fleste hudpleiesalonger og apotek. Kan fås på blåresept. Det er kraftige saker som mest sannsynlig får deg til å flasse og svi som en gal innen 2-3 dager. Min hud er ganske herdet og det er kraftige saker selv for meg. Hvordan fikk du resept? Jeg har verken akne eller masse rynker. Anonymkode: 6a044...961 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #25 Skrevet 4. april 2020 Hva er prisen på disse kremene ca? Anonymkode: 6a044...961
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #26 Skrevet 4. april 2020 Jeg fikk heller ikke fra legen når jeg spurte, selv om jeg har hatt kviser. Måtte kjøpe på nett. Anonymkode: 40456...a81
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #27 Skrevet 4. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk heller ikke fra legen når jeg spurte, selv om jeg har hatt kviser. Måtte kjøpe på nett. Anonymkode: 40456...a81 Kan du linke til hvor du kjøper den? Nå er det vel moms og toll i tillegg? Anonymkode: 6a044...961
AnonymBruker Skrevet 4. april 2020 #28 Skrevet 4. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk heller ikke fra legen når jeg spurte, selv om jeg har hatt kviser. Måtte kjøpe på nett. Anonymkode: 40456...a81 Hvilken kjøpte du på nett? Og er det lovlig? Anonymkode: 097bd...150
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå