Gå til innhold

når åpner treningstudio igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da vet du vel også at bookingen har åpnet f.o.m. torsdag kl. 18 og det begynner å bli ventelister alt. Da vet du også at myndighetene sa 14 dager, og det gir ingen grunn til at restauranter, sentre og frisører ikke skal begynne driften sin da.

Jeg ringte frisøren min via privat mobil, og avtalte time på torsdagen f.eks. det var forventet at h*n skulle tilbake i drift da, ja.

Anonymkode: 16229...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du vel også at bookingen har åpnet f.o.m. torsdag kl. 18 og det begynner å bli ventelister alt. Da vet du også at myndighetene sa 14 dager, og det gir ingen grunn til at restauranter, sentre og frisører ikke skal begynne driften sin da.

Jeg ringte frisøren min via privat mobil, og avtalte time på torsdagen f.eks. det var forventet at h*n skulle tilbake i drift da, ja.

Det var voldtsomt til optimisme 😄

Bookingen var sikkert åpen fra første dag de stengte, helt på automatikk. SATS har ingen innsyn i hva politikerne planlegger. Hvorvidt en booking er åpen ikke eller ikke, kan ikke tolkes som et signal på hverken det eller det andre. Frisøren din vet heller ikke mer enn oss andre. Du må tenke litt rasjonelt her - politikerne stenger alle arenaer fordi vi har havnet i en situasjon der vi ønsker å begrense smitte. En uke senere er situasjonen dessverre fortsatt kritisk - verre enn den var da tiltakene ble iverksatt. Derfor er det ingen grunn til å tro at de ikke forlenger tiltakene.

https://www.aftenposten.no/norge/i/mR4pRL/regjeringen-setter-inn-de-sterkeste-tiltakene-vi-har-hatt-i-fredstid

Sitat

Tiltakene gjelder i første omgang fra kl. 18.00 torsdag og 14 dager frem i tid, altså 26. mars.

Sitat

Tiltakene kan bli utvidet

Sitat

Helsedirektøren bekreftet at det er «overveiende sannsynlig» at tiltakene vil fortsette også utover 26. mars.

Jepp. Men du har altså prata med frisøren din, så da er vel saken klinkende klar!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stor sjanse for at dette varer frem til august. Dette er også FHI sine anslag.

Anonymkode: 7c80b...3ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 20.3.2020 den 11.15, mlifjeld skrev:

syntes det burde være mulig å endre abonnent til et billigere et siden man ikke får brukt det uansett. penger rett i dass nå. 

Kanskje tenke litt mer på norsk økonomi og støtte treningssentrene sånn at de ikke går konk etter denne perioden fordi alle drive og ha pengene tilbake.... vil gjerne ha både treningssentre, kulturliv, restauranter etc tilbake senere. 

Anonymkode: 704d4...166

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At man kan booke seg inn nå betyr ikke at myndighetene ikke kan si at de vil utvide til nye 14 dager for eksempel.

Jeg har bestilt time hos frisøren i begynnelsen av april, bare sånn i tilfelle, men jeg tror egentlig ikke at det vil være åpent da.

Kanskje de håper på at de skal få åpne, men jeg tror heller ikke at de gjør det. Jeg tror at det blir utvidet, men ikke like lenge som andre gjør. Jeg tror for eksempel ikke at myndighetene vil holde alt stengt i flere år eller måneder. Å rævkjøre bedrifter er ingen tjent med, selv om noen allerede er blitt det eller vil bli det innen kort tid, men man trenger ikke å rævkjøre enda flere :P

Anonymkode: 2b370...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen grunn? Hva med en pandemi, er det grunn nok for deg?

Frisøren din sitter ikke i regjeringen, h*n følger åpenbart heller ikke med på nyhetene. Restriksjonene var i utgangspunktet til 26. mars, med mulig forlengelse. Og Høie sier vi må være forberedt på at de vil bli forlenget.

De kan jo ikke holde på sånn for alltid med usikker fremtid for de bedrifter som er rammet, men åpning førstkommende torsdag høres altfor optimistisk ut. Jeg frykter heller det kan gå andre veien, at mer blir stengt. Nå stengte jo alkoholsalg i Oslo i helgen, hvis vi ikke klarer å holde smittespredningen nede så stenger vel også butikkene (ikke dagligvare, men retail).

Forøvrig helt på trynet å skulle dra på gruppetimer da uansett spør du meg, det er ikke som om viruset er borte da, det har ikke nådd toppen enda engang. Stay the fuck home.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje tenke litt mer på norsk økonomi og støtte treningssentrene sånn at de ikke går konk etter denne perioden fordi alle drive og ha pengene tilbake.... vil gjerne ha både treningssentre, kulturliv, restauranter etc tilbake senere. 

Anonymkode: 704d4...166

Man må heller tenke på sin egen personlige økonomi enn store og rike bedrifter sin økonomi, sats får hjelp av staten, verre med oss permitterte enkeltpersoner akkurat nå. 

Anonymkode: 1a354...d7c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...