AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 samboeren min får ikke ha datteren sin på grunn av morens frykt for smitte. De bor 45 minutters kjøretur fra oss, i nabokommunen. Det er ingen som har påvist korona-smitta i vår eller deres kommune. Jeg er hjemme med våre felles barn, mens han fortsatt er på jobb. Han er mekaniker på er sted hvor det ikke kommer andre mennesker (bortsett fra noen kollegaer) dit han jobber. Datteren hans vil til pappaen sin og er lei seg fordi hun ikke får lov. Er dette greit ? Jeg mener det er dårlig gjort mot både far og datter.... Anonymkode: 02030...18f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Jeg syns de bør ringe og bruke skype/facetime en stund. Skjønner godt at mor er bekymret. Anonymkode: 08a01...21d 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Kan det være aktuelt for henne å dra til faren sin og bli der til smittefaren er over? Hvis hun trenger faren sin nå og mor er redd for smitte, er jo det et alternativ. Anonymkode: 4c06c...4e5 3
Gjest Lasox Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 (endret) 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: samboeren min får ikke ha datteren sin på grunn av morens frykt for smitte. De bor 45 minutters kjøretur fra oss, i nabokommunen. Det er ingen som har påvist korona-smitta i vår eller deres kommune. Jeg er hjemme med våre felles barn, mens han fortsatt er på jobb. Han er mekaniker på er sted hvor det ikke kommer andre mennesker (bortsett fra noen kollegaer) dit han jobber. Datteren hans vil til pappaen sin og er lei seg fordi hun ikke får lov. Er dette greit ? Jeg mener det er dårlig gjort mot både far og datter.... Anonymkode: 02030...18f Full forståelig at samboeren ikke får ha datteren sin pga. morens frykt for smitte. Corona viruset er mye kraftigere enn vanlig influensa. Allerede 10,000 har død av det iløpet av 2. mnd (ifra eskaleringen) på verdensbasis. Jeg har både nektet moren og halv-lillebroren min til å komme på besøk til meg og besteforeldrene siden vi alle tre er i risikogruppa. Onkel er den eneste som har lov å komme til utenfor trappa for og levere maten til oss for å slippe at vi tre skal risikere og bli syke og kan dø av det. Ring heller på skype/facetime. Endret 20. mars 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan det være aktuelt for henne å dra til faren sin og bli der til smittefaren er over? Hvis hun trenger faren sin nå og mor er redd for smitte, er jo det et alternativ. Anonymkode: 4c06c...4e5 Morens frykt gjelder nok ikke bare for mor selv. Anonymkode: 567f9...646
norw Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Tviler på at moren har jussen på sin side. Dette blir for dumt. Hvor lenge skal denne moren nekte dem samvær? 😑 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan det være aktuelt for henne å dra til faren sin og bli der til smittefaren er over? Hvis hun trenger faren sin nå og mor er redd for smitte, er jo det et alternativ. Anonymkode: 4c06c...4e5 smittefaren kan vare helt til neste år, kanskje enda lengre.... Anonymkode: 02030...18f
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Dersom ingen av dere er forkjølet eller har andre symptomer burde hun fått komme på samvær. Det er sagt at man kan fortsette å ha det, så det burde jo være en god grunn dersom mor bestemmer seg for å nekte samvær. Lei av mennesker som er hysteriske og paranoide rundt dette. Vet at det er mye verre en vanlig influensa, men det er uansett ekstremt liten sjanse for å bli alvorlig syk om du ikke er i risikogruppa. De fleste kommer til å få dette, vi holder oss hjemme nå for å begrense og kontrollere det slik at ikke så mange blir syke på en gang at vi ikke har ressurser til å hjelpe alle. Det kan ta mange måneder før smittefaren, ifølge VG kan det hende at det går et helt år. Har denne moren tenkt å sperre seg selv og datteren sin inne i så lang tid? Anonymkode: 02030...18f
Anbefalte innlegg