AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Dette var som et skikkelig mareritt. Våknet opp på morgenen i går, og da jeg stod opp så var det blod på gulvet ved siden av senga. da jeg tittet litt til siden skvatt jeg til og trodde først det var en liten rotte som lå der som pusen hadde fanget. Etter å ha våknet litt mer, så forstod jeg at det faktisk måtte være hamsteren vår katten hadde fanget. Skrek og gråt og løp for å sjekke buret, og der sto som jeg fryktet døra til buret oppe. Hamsteren hadde kommet seg ut og katten vår hadde fanget og drept den. Helt forferdelig følelse, og sitter igjen helt knust. Dette må til og med ha skjedd ved siden av senga uten at jeg har våknet og hørt noe😥 Tenker bare på hvor redd hamsteren har vært og hvor vondt det har vært uten at jeg fikk gjort noe, håper det gikk fort. Vet at katter har instinkter og at det sier seg selv at katter fanger smågnagere på denne måten, men sitter igjen med en følelse at jeg ikke klarer å klappe og kose med hn som før enda. Og det er også vondt. Har hatt katt og hamster sammen i snart 5 år, og nå måtte det gå galt fordi noen hadde glemt å lukke døra på buret😟 Anonymkode: 968f8...82d
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Synes det er dumt å ha slike dyr sammen. Selv om hamsteren var i bur, så har han garantert vært veldig redd og stresset fordi katten var der. Ubetenksomt. Anonymkode: a8471...9be 8
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Synes det er dumt å ha slike dyr sammen. Selv om hamsteren var i bur, så har han garantert vært veldig redd og stresset fordi katten var der. Ubetenksomt. Anonymkode: a8471...9be Selvfølgelig måtte det komme et slikt svar. Var dumt å skrive dette på KG skjønner jeg, der det har lett for å bli slik. Men følte for å skrive ned tanker et sted. Hamsteren var ikke stresset i det hele tatt, var kosete, tillitsfull og tam, og katten har aldri vist interesse for buret eller hamsteren. Bor i et stort hus og sjelden katten var i nærheten der også. Har også alltid stengt døra til rommet hvis katten og hamsteren var alene i hus, sånn i tilfelle. Det var fordi hamsteren uheldigvis hadde kommet seg ut av buret og nok løp rundt på gulvet at jaktinstinktet satte i gang🙁 Anonymkode: 968f8...82d 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Uff, så leit. Vi har også katt og hamster, hamsteret bor på rommet til datteren min, og vi håper aldri dagen kommer at noen glemmer å lukke romdøra hennes. Anonymkode: cef02...604 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 det verste er jo at katten sikkert har lekt med den til den ble sprengt. Ser katten min gjør det med spissmusa hele tiden.. katter er onde Anonymkode: 81b9f...050
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Er sånt som kan skje når man har dyr av forskjellige arter i samme hus. Hunden min klarte å fange og drepe den ene nymfeparakitten vår, når noen åpnet burdøren og glemte å lukke stuedøra først, så ikke hunden skulle komme inn mens fuglene var løse... Bikkja gjorde rask prosess. Ser ikke noe annerledes på bikkja mi av den grunn, den er jo et rovdyr, men er blitt helt sykelig nøye på å aldri åpne den burdøra uten at bikkja er lukket ute av rommet... Anonymkode: ac484...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig måtte det komme et slikt svar. Var dumt å skrive dette på KG skjønner jeg, der det har lett for å bli slik. Men følte for å skrive ned tanker et sted. Hamsteren var ikke stresset i det hele tatt, var kosete, tillitsfull og tam, og katten har aldri vist interesse for buret eller hamsteren. Bor i et stort hus og sjelden katten var i nærheten der også. Har også alltid stengt døra til rommet hvis katten og hamsteren var alene i hus, sånn i tilfelle. Det var fordi hamsteren uheldigvis hadde kommet seg ut av buret og nok løp rundt på gulvet at jaktinstinktet satte i gang🙁 Anonymkode: 968f8...82d Jeg mente det jeg skrev, og jeg skrev det ikke for å være slem mot deg, men fordi jeg er i stand til å sette meg inn i den lidelsen og det stresset som det å holde slike dyr sammen medfører. Du aner jo ingenting om hvordan hamsteren oppfattet dette, og katten ser kun på det dyret som et mulig bytte. Du kan jo tenke deg om du ble satt i et lite bur og det gikk en tiger utenfor buret du satt i. En hamster har ikke slik forstand at den skjønner fullt ut at katten ikke kan komme seg inn til den. Derfor vet jeg at dyret blir stresset, og derfor sier jeg at jeg mener slikt dyrehold er lite gjennomtenkt. Alle vet at hamsteren ble pint, dette skjer dessverre med byttedyrene til katter. Anonymkode: a8471...9be 1
Gjest snødråpe Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 46 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg mente det jeg skrev, og jeg skrev det ikke for å være slem mot deg, men fordi jeg er i stand til å sette meg inn i den lidelsen og det stresset som det å holde slike dyr sammen medfører. Du aner jo ingenting om hvordan hamsteren oppfattet dette, og katten ser kun på det dyret som et mulig bytte. Du kan jo tenke deg om du ble satt i et lite bur og det gikk en tiger utenfor buret du satt i. En hamster har ikke slik forstand at den skjønner fullt ut at katten ikke kan komme seg inn til den. Derfor vet jeg at dyret blir stresset, og derfor sier jeg at jeg mener slikt dyrehold er lite gjennomtenkt. Alle vet at hamsteren ble pint, dette skjer dessverre med byttedyrene til katter. Anonymkode: a8471...9be Er ikke gitt at hamsteren forstår at katten er en trussel når den aldri har opplevd rovdyr eller å bli jagd før. Sannsynligvis har ikke hamsteren sett på katten som en trussel. Når det gjelder at du snakker om at katten pinte hamsteren, så sier du dette ene og alene for at ts skal bli meir lei seg. Det vil jeg si er relativt sadistisk og vitner om en usympatisk karakter fra din side. Du burde spørre deg selv hva du egentlig driver med i livet og om dette er meningsfult å bruke tiden sin på. Har du gjort noe godt for verden ved å behandle et annet menneske på denne måten? Har du reddet en hamster? Har du bidratt til noe som helst annet enn å komme med oppgulp og føle tilfredsstillelse over at du rakker ned på andre mennesker? Har dette gjort deg glad og gjort dagen din bedre? Endret 21. mars 2020 av snødråpe
AnonymBruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente det jeg skrev, og jeg skrev det ikke for å være slem mot deg, men fordi jeg er i stand til å sette meg inn i den lidelsen og det stresset som det å holde slike dyr sammen medfører. Du aner jo ingenting om hvordan hamsteren oppfattet dette, og katten ser kun på det dyret som et mulig bytte. Du kan jo tenke deg om du ble satt i et lite bur og det gikk en tiger utenfor buret du satt i. En hamster har ikke slik forstand at den skjønner fullt ut at katten ikke kan komme seg inn til den. Derfor vet jeg at dyret blir stresset, og derfor sier jeg at jeg mener slikt dyrehold er lite gjennomtenkt. Alle vet at hamsteren ble pint, dette skjer dessverre med byttedyrene til katter. Anonymkode: a8471...9be Jeg synes faktisk du virker litt ondskapsfull. Du uttaler deg skråsikkert om noe du tydeligvis ikke vet mye om, på bekostning av andres sorg. Når en hamster sitter i bur og spiser, vasker seg og oppfører seg normalt når katten er i nærheten, så betyr det at den ikke er redd. Katten viste som sagt heller ikke interesse for buret, har hatt hamster i 5 år så det er han vant til. En hamster som aldri har opplevd en truende katt, vil heller ikke se på den som en større trussel enn et menneske. Har hatt 2 andre hamstere sammen med denne katten, og begge de ble litt over gjennomsnittlig levealder og langt i fra redde. Jeg skrev ikke innlegg her for å diskutere hvorvidt det er lurt å ha katt og hamster sammen. Alle vet at når en hamster løper rundt på gulvet sammen med en katt, så vil den bli byttedyr. Det har vært min store skrekk, og nå skjedde det uheldigvis da noen hadde glemt å lukke døra. Skrev her for å få ut mine tanker, da dette er noe av det tristeste jeg har opplevd på lenge. Anonymkode: 968f8...82d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå