AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Huffameg... 😟 Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med dette livet mitt, er fryktelig frustrert og rådvill. Jeg vet ikke hvor jeg skal henvede meg for å få hjelp og råd ang valg i livet , for jeg trenger hjelp . Jeg er uføretrygdet, men sliter så veldig økonomisk at jeg lenge har tenkt å prøve meg ut i jobb igjen , i dag så jeg en jobb annonse og det er en jobb jeg tror jeg kunne klar å utføre OG den er ganske godt betalt . Jeg har SÅ lyst å søke på den , er jo ikke sikkert jeg får komme på intervju engang, men tenk om jeg faktisk fikk jobben ? Jeg tenker at det pleier jo å være 3 eller 6 mnd prøveperiode i ny jobb, hvis jeg ikke klarer å jobbe , er det lov som uføretrygdet å prøve seg slik? Mister man hele trygden og må søke på nytt ? Jeg har ikke noen jeg kan snakke om dette med , det er så vanskelig å vite selv hva jeg skal gjøre . Jeg er vel deprimert for tiden og klarer ikke tenke klart over egen situasjon. Det er som å bo inni en floke... Anonymkode: 31f6e...8cf
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Huffameg... 😟 Vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre med dette livet mitt, er fryktelig frustrert og rådvill. Jeg vet ikke hvor jeg skal henvede meg for å få hjelp og råd ang valg i livet , for jeg trenger hjelp . Jeg er uføretrygdet, men sliter så veldig økonomisk at jeg lenge har tenkt å prøve meg ut i jobb igjen , i dag så jeg en jobb annonse og det er en jobb jeg tror jeg kunne klar å utføre OG den er ganske godt betalt . Jeg har SÅ lyst å søke på den , er jo ikke sikkert jeg får komme på intervju engang, men tenk om jeg faktisk fikk jobben ? Jeg tenker at det pleier jo å være 3 eller 6 mnd prøveperiode i ny jobb, hvis jeg ikke klarer å jobbe , er det lov som uføretrygdet å prøve seg slik? Mister man hele trygden og må søke på nytt ? Jeg har ikke noen jeg kan snakke om dette med , det er så vanskelig å vite selv hva jeg skal gjøre . Jeg er vel deprimert for tiden og klarer ikke tenke klart over egen situasjon. Det er som å bo inni en floke... Anonymkode: 31f6e...8cf Mener du kan «fryse» Uføretrygden din i 3 år nå, men det kan du sjekke mer ut på NAV. Tror det er ganske nytt for at uføre kan få prøve seg ut i jobb en stund før stønadene blir tatt fra seg og du må begynne på skrætsj igjen. Lykke til! Anonymkode: d8681...83a 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Du kan snakke med NAV, enten via dittnav på nav.no eller på telefon. De kan svare på dette. Hvis du jobber kan du tjene inntil en viss sum før du blir trukket i uføretrygd, dette varierer, men fremkommer i brevet du fikk i forbindelse med at du fikk innvilget uføretrygd. For meg er det snakk om 36-37.000 kr. Hvis du tjener over en viss sum (lurer på om det er rundt 300.000 kr om jeg ikke tar helt feil, i mitt tilfelle) vil du miste hele uføretrygden. Men igjen, sjekk brevet ditt (mener det er kopi av det når du logger inn på ditt nav også), for der står alt. Har du fortsatt spørsmål kan du som sagt sende melding eller ringe til nav. Anonymkode: 52346...a55 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mener du kan «fryse» Uføretrygden din i 3 år nå Fasit er ti år. Anonymkode: 20811...d51 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Du står fritt til å søke på alle de jobber du måtte ønske, det er ingen begrensninger for uføretrygdede. Du står fritt til å jobbe fullt i opptil ti år, men dersom du igjen skulle bli for syk til å kunne jobbe har du fremdeles status som uføretrygdet. Les vedtaksbrevet ditt så finner du kompensasjonsgraden din, altså hvor mye du vil bli trukket i lønn. Dersom du ikke klarer å jobbe, eller ikke får jobb, kan du søke om supplerende sosialstønad. Da vil det gjøres en helhetsvurdering av din økonomi og hvis man finner at du ikke har tilstrekkelig vil du kunne få høyere utbetaling. Anonymkode: 20811...d51 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå