Gå til innhold

Flytte til USA??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har veldig lyst når jeg blir eldre og flytte til USA, NY, MIAMI eller LA. Kan jeg få informasjon?Burde jeg flytte dit

Har lyst til å være lærer også?Får man evt mye penger?Hvilket yrke tjener man mye penger på??Hvordan er det å bo i de byene?

Evt annet dere vet om å bo eller jobbe i de byene?

Svar kjapt!!

Anonymkode: 21fe1...d5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

😂🤣 😂🤣 😂🤣 😂🤣😂

Kjapt svar: Glem det! 

Langt svar: Er du rik og kan ivestere minst 12 millioner kroner der? Har du unik kompetanse USA trenger? Er du idrettsutøver i verdensklasse? Skal du gifte deg med en amerikaner? Skal du søke familiegjeforening med din amerikanske familie? Om du kan svare ja på et av disse spørsmålene har du en sjans til å få oppholds- og arbeidstillatelse, men det er en langdryg og kostbar prosess. Om svaret på samtlige spørsmål er nei er det bare gå glemme det.

IAdNOmAhO-bHH98DLtgJBB0v0nLnkbCwYE77ve_n

Anonymkode: 21d55...a2d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærerlønna i USA varierer ganske mye mellom statene og hvilket nivå du underviser på, men sånn jevnt over er den ikke mye å skryte av, spesielt ikke hvis du er ung og nyutdannet. Lærerne jobber i gjennomsnitt 12 til 16 timer hver dag, og det er ikke uvanlig å ha en ekstrajobb for å få ting til å gå opp. Du må også regne med å bruke rundt 500 dollar i året på school supplies fra egen lomme. 

Hva om du begynner på høyere utdanning i Norge og tar ett eller to semester på utveksling i USA? Da får du et lite inntrykk av hvordan det er å leve der. 

 

Anonymkode: 4e845...f36

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 18.01, AnonymBruker skrev:

Hei!

Svar kjapt!!

Anonymkode: 21fe1...d5c

Høres ut som du tenker deg over dit i neste uke?

Ellers har du fått noen svar allerede, og det viktigste spørsmålet er nok: hvilken kompetanse innehar du som ikke allerede andre i landet har? Lærerutdanning fra Norge vil på langt nær være nok. Nå vil økonomien der kjøres helt i grøfta i forbindelse med koronasituasjonen der, så jeg vil anbefale deg å legge andre planer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kjip ting meg å jobbe i USA er at arbeidsdagene er lange. Blir du gravid har du ikke krav på permisjonspenger. Du har gjerne ikke mulighet til å ha barna i barnehagen heller. Det er stor konkurranse i arbeidsmarkedet i USA og sjefen har du knapt et forhold til. I tlllegg så har USA kun 2 uker UBETALT sommerferie - i motsetning til i Norge hvor vi har 4 uker BETALT ferie. 

Anonymkode: 06e86...0ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...