Gå til innhold

Utsette bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 22.3.2020 den 18.30, AnonymBruker skrev:

Vi skal gifte oss i midten av juni. Teller veldig på knappene vedr å avlyse. Kan hende fester/ansamlinger  blir forbudt. Kan hende mange av gjestene blir syke. Føler det er så usikkert og så mye som kan skjære seg...

Anonymkode: 396f5...f73

Det er jo allerede forbudt. Ikke straffbart, men på lista over ting du IKKE SKAL GJØRE. Folk kommer nok ikke til å møte opp heller, alle vil være for redde da.

Veldig synd for bryllupet, men....

Anonymkode: 24e4f...1c1

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gifter meg i juni - bryllupsreise går til Italia - må sikkert avlyse både bryllupet og reisen 😰

Anonymkode: a7405...54a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Det er jo allerede forbudt. Ikke straffbart, men på lista over ting du IKKE SKAL GJØRE. Folk kommer nok ikke til å møte opp heller, alle vil være for redde da.

Veldig synd for bryllupet, men....

Anonymkode: 24e4f...1c1

Forbudt i mange kommuner

Anonymkode: c8a9a...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo allerede forbudt. Ikke straffbart, men på lista over ting du IKKE SKAL GJØRE. Folk kommer nok ikke til å møte opp heller, alle vil være for redde da.

Veldig synd for bryllupet, men....

Anonymkode: 24e4f...1c1

Ingen som har sagt noe om juni måned ennå...

Anonymkode: 82592...4c4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal gifte oss i begynnelsen av juli. Vi har ikke avlyst noe enda. Mye kan skje innen da og det er dumt å gjøre noe forhastet.

Anonymkode: e82dc...28c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smittetopp spådd i juni-juli.

Anonymkode: 24e4f...1c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smittetopp spådd i juni-juli.

Anonymkode: 24e4f...1c1

Nei, den var spådd til mai, og nå endret til april. 

Anonymkode: 5aaa9...a73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har betalt forskudd på 25K til hotellet for bryllup i juni. Hvis vi avlyser/utsetter bryllupet, vet noen om de pengene er tapt? Kan hotellet kreve noe mer ifht sen avbestilling?

Det dekkes vel ikke av noen forsikring?

Anonymkode: 396f5...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.3.2020 den 18.00, Apocalypte skrev:

Man har visst om eksistensen av Corona-virus i 90 år.  Covid 19 er det 7 viruset som er oppdaget i gruppen. 

Ja, og de 6 andre har fått ekstremt mye negativ omtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har betalt forskudd på 25K til hotellet for bryllup i juni. Hvis vi avlyser/utsetter bryllupet, vet noen om de pengene er tapt? Kan hotellet kreve noe mer ifht sen avbestilling?

Det dekkes vel ikke av noen forsikring?

Anonymkode: 396f5...f73

Det er større sjanse for at hotellet har gått konk før den tid. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har betalt forskudd på 25K til hotellet for bryllup i juni. Hvis vi avlyser/utsetter bryllupet, vet noen om de pengene er tapt? Kan hotellet kreve noe mer ifht sen avbestilling?

Det dekkes vel ikke av noen forsikring?

Anonymkode: 396f5...f73

Jeg ville ventet og se om hotellet selv avlyser. Da får dere pengene tilbake. 

Anonymkode: 5aaa9...a73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått Mail fra hotellet vi skal ha vielse på i august. De skrev at vi kunne planlegge for stor fest i august, men de forstod hvis vi ville utsette/avlyse og at vi da ikke trengte å betale noe. 

Anonymkode: 109b9...192

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen min gifter seg i slutten av juni, og har bestemt seg for å ta en endelig avgjørelse etter påske. 

Utfordringen er jo muligens at det potensielt sett kan bli en bryllupsboom neste år (sett at vi fremdeles ikke sitter i isolasjon...) og at det blir kamp om lokalet etc.

Anonymkode: 5e92b...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.3.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Nei, den var spådd til mai, og nå endret til april. 

Anonymkode: 5aaa9...a73

– Nå er vi over i tro, og ikke viten. Vi jobber med en ny risikovurdering hvor dette nok vil være tydeligere. Men det går an å reflektere rundt det. Ut fra effektene vi har sett av tiltakene mot smitten i landene i Asia, så vil jeg tro at vi kanskje vil nå en smittetopp i løpet av april, sier Forland til VG.

Altså, dette er hypoteser fra FHI.

Anonymkode: 24e4f...1c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.3.2020 den 13.13, AnonymBruker skrev:

– Nå er vi over i tro, og ikke viten. Vi jobber med en ny risikovurdering hvor dette nok vil være tydeligere. Men det går an å reflektere rundt det. Ut fra effektene vi har sett av tiltakene mot smitten i landene i Asia, så vil jeg tro at vi kanskje vil nå en smittetopp i løpet av april, sier Forland til VG.

Altså, dette er hypoteser fra FHI.

Anonymkode: 24e4f...1c1

Ja, selvsagt. Mai var jo også en hypotese. Som nå er endret til april. Alt er jo bare hypoteser foreløpig.

Anonymkode: 5aaa9...a73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter også med denne avgjørelsen. Vi skal gifte oss i en låve i starten av juni. Vi har sagt at vi skal ha is i magen frem til mai, men skjønner at jeg må nok lage plan b og c. Problemet er at det er siste året de har drift av denne lokasjonen. (Låve med herskapshus og overnatting). Og vi vil ikke utsette bryllupet pga planer om barn.

Jeg vet at dette ikke er noe å sutre over med tanke på situasjonen, men jeg må innrømme at jeg går med en liten sorg. Gifteringer er gravert, kjolen henger klar, alt er bestillt inn og betalt depositum på. Bryllupsreise til Maldivene må vi nok bare avlyse også. Den gjøken brukte 10 år på å fri... man har jo brukt mye tid, energi og penger på dette.

Men nå prøver jeg å finne løsninger på hvordan vi kan løse det. Noe som ikke er lett da dette er drømme lokasjonen, så jeg vil ikke ha det et annet sted. De har kun en annen dato i september, men da er egentlig vi i Maldivene. Vi kan ikke utsette det med tanke på barn. 

Jeg har vurdert å gjennomføre det, hvis myndighetene tillater det på den tid, med kun foreldre, søsken og forlovere. Vi er egentlig 70 stk og det føles rart og ekskluderende, og det å ikke feire dagen med de. Jeg har også vurdert bare oss to, men jeg er så redd det vil føles stusslig ut og at man står igjen med et tomrom når man tenker på bryllupet. Siste alternativet er å ta det i september, ved å enten avlyse bryllupsreisen eller spørre om de kan utvide sesongen. Vil egentlig ikke avlyse heller da jeg aldri har hatt to ukers sammenhengende ferie og det er viktig å få tatt en slik ferie FØR man får barn. Vi drar jo selvsagt ikke om det er frarådet.

Hva hadde du gjort?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi skulle gifte oss nå i april, men det blir ikke noe av, fest er forbudt, vielser blir ikke utført og lokalet er stengt. Selvfølgelig er det kjempetrist. Vi vil jo først og fremst bli gift og hadde gledet oss lenge. Masse tilreisende gjester, ringer gravert, kjole klar, alt bestilt og ordnet klart også blir det ikke noe. Det er selvfølgelig mye som er verre med situasjonen, men det er lov å bli trist for at fremtidsplaner blir ødelagt utenfor sin kontroll (og ikke skyld på gjøken, it takes two). Jeg ville nok hatt is i magen litt lenger.

Vi vil gifte oss så fort det er mulig å få gjennomført vielse. Også får vi ta festen senere. 

Anonymkode: c8a9a...307

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Smittetopp spådd i juni-juli.

Anonymkode: 24e4f...1c1

 

På 24.3.2020 den 23.46, AnonymBruker skrev:

Nei, den var spådd til mai, og nå endret til april. 

Anonymkode: 5aaa9...a73

Vi er fase 2 av 6, hvorav fase 3-4 er verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Mbl said:

Jeg sliter også med denne avgjørelsen. Vi skal gifte oss i en låve i starten av juni. Vi har sagt at vi skal ha is i magen frem til mai, men skjønner at jeg må nok lage plan b og c. Problemet er at det er siste året de har drift av denne lokasjonen. (Låve med herskapshus og overnatting). Og vi vil ikke utsette bryllupet pga planer om barn.

Jeg vet at dette ikke er noe å sutre over med tanke på situasjonen, men jeg må innrømme at jeg går med en liten sorg. Gifteringer er gravert, kjolen henger klar, alt er bestillt inn og betalt depositum på. Bryllupsreise til Maldivene må vi nok bare avlyse også. Den gjøken brukte 10 år på å fri... man har jo brukt mye tid, energi og penger på dette.

Men nå prøver jeg å finne løsninger på hvordan vi kan løse det. Noe som ikke er lett da dette er drømme lokasjonen, så jeg vil ikke ha det et annet sted. De har kun en annen dato i september, men da er egentlig vi i Maldivene. Vi kan ikke utsette det med tanke på barn. 

Jeg har vurdert å gjennomføre det, hvis myndighetene tillater det på den tid, med kun foreldre, søsken og forlovere. Vi er egentlig 70 stk og det føles rart og ekskluderende, og det å ikke feire dagen med de. Jeg har også vurdert bare oss to, men jeg er så redd det vil føles stusslig ut og at man står igjen med et tomrom når man tenker på bryllupet. Siste alternativet er å ta det i september, ved å enten avlyse bryllupsreisen eller spørre om de kan utvide sesongen. Vil egentlig ikke avlyse heller da jeg aldri har hatt to ukers sammenhengende ferie og det er viktig å få tatt en slik ferie FØR man får barn. Vi drar jo selvsagt ikke om det er frarådet.

Hva hadde du gjort?

Jeg synes det er lov til å være skuffet og lei seg, og faktisk "sutre" litt over situasjonen. Hadde vært så skuffet selv. 

Nå er ikke jeg i den situasjonen. Men tror kanskje jeg ville giftet meg den dagen uansett. Om du får med prest /vigsler. Eventuelt ta det utendørs, så familie kan stå med god avstand. Tror det kan bli veldig fint. Så tar dere festen senere. Da kan du bruke kjolen to ganger. For å se noe positivt i det 😊

Du kan jo være gravid på bryllupsreise. Litt kjedelig, men... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.4.2020 den 2.04, Mbl skrev:

Jeg sliter også med denne avgjørelsen. Vi skal gifte oss i en låve i starten av juni. Vi har sagt at vi skal ha is i magen frem til mai, men skjønner at jeg må nok lage plan b og c. Problemet er at det er siste året de har drift av denne lokasjonen. (Låve med herskapshus og overnatting). Og vi vil ikke utsette bryllupet pga planer om barn.

Jeg vet at dette ikke er noe å sutre over med tanke på situasjonen, men jeg må innrømme at jeg går med en liten sorg. Gifteringer er gravert, kjolen henger klar, alt er bestillt inn og betalt depositum på. Bryllupsreise til Maldivene må vi nok bare avlyse også. Den gjøken brukte 10 år på å fri... man har jo brukt mye tid, energi og penger på dette.

Men nå prøver jeg å finne løsninger på hvordan vi kan løse det. Noe som ikke er lett da dette er drømme lokasjonen, så jeg vil ikke ha det et annet sted. De har kun en annen dato i september, men da er egentlig vi i Maldivene. Vi kan ikke utsette det med tanke på barn. 

Jeg har vurdert å gjennomføre det, hvis myndighetene tillater det på den tid, med kun foreldre, søsken og forlovere. Vi er egentlig 70 stk og det føles rart og ekskluderende, og det å ikke feire dagen med de. Jeg har også vurdert bare oss to, men jeg er så redd det vil føles stusslig ut og at man står igjen med et tomrom når man tenker på bryllupet. Siste alternativet er å ta det i september, ved å enten avlyse bryllupsreisen eller spørre om de kan utvide sesongen. Vil egentlig ikke avlyse heller da jeg aldri har hatt to ukers sammenhengende ferie og det er viktig å få tatt en slik ferie FØR man får barn. Vi drar jo selvsagt ikke om det er frarådet.

Hva hadde du gjort?

Jeg synes utenlandstur i september høres optimistisk ut jeg da, så ville tatt bryllupet da.

Anonymkode: 6bc0f...60f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...