Gå til innhold

Garn til babyteppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. :)

Jeg er gravid og har funnet oppskrift på et babyteppe jeg vil strikke. Anbefalt garn er drops big merino. Er glad i dette garnet, men falt ikke for fargene (vet ikke kjønn enda, så må være en nøytral farge.. holder allerede på med et i grått og føler hvitt er litt "kjedelig").

Lurer derfor på om noen har tips til alternative garn? Har sett litt på lerke pluss, men vet ikke om det egner seg til babyteppe? Må være et garn som ikke klør. :)

Ps. må kunne bestilles på nett!

Anonymkode: d7f2a...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drops siger veldig og har generelt dårlig kvalitet. Ville brukt merinoull fra sandnes, dale eller pt design, da blir det mykt, kløfritt og varmt. Om det er til vår/sommer ville jeg brukt Dale lerke, ikke like varmt men ekstremt mykt. 

Er flere varianter på tykkelse hos alle og du kan også strikke med dobbelt garn om du ønsker.

Anonymkode: ca9fb...b7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lerke pluss egner seg forresten godt :)

Anonymkode: ca9fb...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. :)

Jeg er gravid og har funnet oppskrift på et babyteppe jeg vil strikke. Anbefalt garn er drops big merino. Er glad i dette garnet, men falt ikke for fargene (vet ikke kjønn enda, så må være en nøytral farge.. holder allerede på med et i grått og føler hvitt er litt "kjedelig").

Lurer derfor på om noen har tips til alternative garn? Har sett litt på lerke pluss, men vet ikke om det egner seg til babyteppe? Må være et garn som ikke klør. :)

Ps. må kunne bestilles på nett!

Anonymkode: d7f2a...f9d

Hei. Har hekla eit babyteppemi Smart frå Sandnes garn, vart veldig fint😀 Med sikksakkmønster

Anonymkode: 916bd...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har hekla eit babyteppemi Smart frå Sandnes garn, vart veldig fint😀 Med sikksakkmønster

Anonymkode: 916bd...268

Litt skrivefeill ser eg...har også hekla eit i Klompelompe, vart veldig mjukt og fint. Duse fine fargar. Eit lite tips: eg har hekla både eit til gut og jente,så kan eg gi vekk det eg ikkje treng👍

Anonymkode: 916bd...268

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for svar alle sammen. :) Termin er i oktober, så ønsker et teppe som varmer godt.

 Noen som har erfaring med drops nepal? :)

Anonymkode: d7f2a...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. :) Termin er i oktober, så ønsker et teppe som varmer godt.

 Noen som har erfaring med drops nepal? :)

Anonymkode: d7f2a...f9d

Jeg strikker en jakke til meg selv i drops Nepal nå, den blir veldig deilig og varm, men også litt tung siden det bare er 75 meter per nøste. Så et evt teppe vil bli litt tungt. Husk å sjekke løpemeter når du bytter garn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for svar alle sammen. :) Termin er i oktober, så ønsker et teppe som varmer godt.

 Noen som har erfaring med drops nepal? :)

Anonymkode: d7f2a...f9d

Nepal har alpakka i seg, det røyter mer (og med mindre partikler) enn merino i folge Amanda-prosjektet. Det kan være lurt å unngå for å ta ekstra hensyn til luftveiene.

Anonymkode: cdf84...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville valgt 100% merino eller blandet med bomull, ellers klør det.

Anonymkode: ca9fb...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 17.29, AnonymBruker skrev:

Ville valgt 100% merino eller blandet med bomull, ellers klør det.

Anonymkode: ca9fb...b7f

Alpakka klør ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikket et stort mor signe teppe til eldstemann og har ikke brukt annet omtrent til mine tre barn. Det har vært i bruk både i babytiden og hele vignperioden (3 år ca) men alle. Valgt et dropsgarn i en blanding av alpakka og silke, https://www.garnius.no/drops-baby-alpaca-silk-2595?gclid=Cj0KCQjwmdzzBRC7ARIsANdqRRkdtvsYLtq5nuER1b9C5GOaiA-k0Bj4JJ-XN__jHp7QOQBK_2CT6XQaAtCkEALw_wcB

Teppet er lett, luftig, varmt, isolerende, elastisk og fungerer faktisk også utrolig fint når det er varmt - rett og slett beste teppet ever ❤️ Har vasket det ekstremt mange ganger, men det er fint fortsatt (8år  og 3 barn etter).

Anonymkode: f46f0...df2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/22/2020 at 6:47 PM, Diamant20 said:

Alpakka klør ikke?

Alpakka skal ikke brukes til baby, og klør for noen (jeg får utslett og klør om jeg bruker det)

Anonymkode: ca9fb...b7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...