AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Har en nyfødt og er hjemme alene med snart toåring i tillegg. Pga. keisersnitt sliter jeg meg å løfte på ham osv. Han liker litt alene med oppstår mange ganger situasjoner hvor han hoppet i sofaen, «angriper» meg og/eller baby, slår/biter, og jeg er redd han vil skade seg selv eller baby om vi må fortsette sånn i mange uker. Anonymkode: 79fb3...f10
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Du kan jo høre med eldre slektninger hvordan de løste dette i den tiden de var hjemmeværende? Lekegrind? Anonymkode: a763e...813 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Er faren litt fleksibel? Et vennepar av meg gjør det slik at faren tar en tur ut med eldste hver morgen, og hver ettermiddag, for å få ut litt energi. Ikke vær redd for å bruke skjerm som underholdning i denne perioden. Selv Ipad spill kan være supert i denne alderen. Slå deg sammen med venner/familie som også går hjemme med barn, om han kan være med dem noen faste tidspunkt hver uke. Anonymkode: a084e...b6f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Virker som han trenger å få utløp overskuddsenergi. Har du mulighet til å ta ham med ut så han får løpt eller lekt litt? Anonymkode: e90cf...9ac
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har en nyfødt og er hjemme alene med snart toåring i tillegg. Pga. keisersnitt sliter jeg meg å løfte på ham osv. Han liker litt alene med oppstår mange ganger situasjoner hvor han hoppet i sofaen, «angriper» meg og/eller baby, slår/biter, og jeg er redd han vil skade seg selv eller baby om vi må fortsette sånn i mange uker. Anonymkode: 79fb3...f10 Vann? La ettåringen styre på i dusjen. Syng sammen. Ellers vil nok ettåringen din ha nærkontakt og bekreftelse mer enn noe å drive med. Misunner deg ikke, både nyfødt og ettåring vil kreve mye av deg. Du vil nok være dønn sliten når denne perioden er over. Lykke til og hold ut Lek med toåringen med nyfødt på puppen. La ettåringen bli med på aktiviteter med den nyfødte. Bleieskift, bading osv. Gå tur med vogn rundt huset, kan være mye spennende der. Kjøp bæresjal slik at du er litt friere når den nyfødte krever konstant nærhet. Anonymkode: 09ff8...9ea
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 Her går det i å lete frem ulike leker i perioder (duplo en dag feks), tv, nettbrett, leke at hun vasker hus 😂, tegne, vannmaling, og å dra ut på luftetur 1-2 ganger daglig. Skulle også hatt flere tips, for hun kjeder seg mye 🙄 Anonymkode: 5a405...d70
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Ja, og å bade så lenge hun orker, annenhver dag 😂 Anonymkode: 5a405...d70
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 Handlet ballonger til min, løpe etter, kaste rundt, etc. Anonymkode: 41143...782 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 Kan du sette hen til å gjøre "husarbeid"? Vil jo ikke bli ordentlig rent på noen som helst måte, kanskje tvert i mot, men litt sånn kan du hjelpe mamma med å vaske gulvet eller rydde eller henge opp klær eller hva som helst? Anonymkode: 461f4...59d
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 Snakk mye med barnet hele tiden. Anonymkode: ad726...c72
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Her kunne frøkna sitte i over en time med plastelina uten å måtte ha meg på noen måte. Mener hun var 2-3 år. Følte jeg hadde funnet en vidunderkur 😂 Anonymkode: b2c59...4c9
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har en nyfødt og er hjemme alene med snart toåring i tillegg. Pga. keisersnitt sliter jeg meg å løfte på ham osv. Han liker litt alene med oppstår mange ganger situasjoner hvor han hoppet i sofaen, «angriper» meg og/eller baby, slår/biter, og jeg er redd han vil skade seg selv eller baby om vi må fortsette sånn i mange uker. Anonymkode: 79fb3...f10 Ville bare gi deg en kjempestor virtuell klem. Høres beintøft ut!! Ville kjørt super lavterskel med iPad, Barne-TV og det som er for å komme dere gjennom dagen. Evt hjelp hvis du kan få. Anonymkode: 4774e...dee
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 Mange gode tips her. Noe mine i tillegg likte var nøtter. De kan puttes og helles og ristes og telles og sorteres og trille og gjemmes. Masse lykke til! Anonymkode: ad0fb...ff6
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Skrevet 19. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange gode tips her. Noe mine i tillegg likte var nøtter. De kan puttes og helles og ristes og telles og sorteres og trille og gjemmes. Masse lykke til! Anonymkode: ad0fb...ff6 God ide! Kom på at min elsket å leke med gravemaskiner og vi tok av og til litt makaroni og helte på gulvet/bordet, så satt han og lekte byggeplass i en god halvtime. Anonymkode: 4774e...dee
Anbefalte innlegg