AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Jeg holder på å sette opp en løsning på frivillig gjeldsordning. Jeg vet jeg har vært dum men vil nå ordne opp i problemene. Jeg har et lønnstrekk nå, vil kreditor være villig til å fjerne dette om denne gjeldsordningen går gjennom? Anonymkode: 7c55e...0d8
Fantorang1 Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Får du gjeldsordning vill alle trekk stoppes, for å unngå forfordeling. Med pågående trekk blir der umulig å betale dividende, og ordningen ville veltet før den kom i gang. Du vil i stedet få ett trekk til Namsmann mens forhandlinger løper. Disse midlene fordeles kreditorer om forhandling strander, eller tilbakeføres til deg for å fordele etter inngått avtale.
Fantorang1 Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 (endret) Det er Namsmann som pålegger stopp i alle trekk, og erstatter det med sitt eget, det kan hende det blir en limbo på en måned hvor ingen trekker noe, hold av disse midlene, så TS ikke havner i ny skvis rett etter inngåtte avtaler. Du vil nemlig ALDRI få en ny om avtalen ikke følges, regelen er bare en gjeldsordning innvilges. Følges ikke denne anses skyldner som svikefull og vil måtte vente lenge før ny ordning i det hele tatt vurderes, om mulig. Er ordningen frivillig og det spilles med åpne kort, alle kreditorer er med på avtalen og alle økonomiske forhold er hentsyntatt er selvsagt en gjeldsordning som involverer namsmann fortsatt tilgjengelig. TS er særdeles dyktig om en frivillig ordning lar seg etablere, min strandet på at Connecto ikke rikket seg en millimeter og frivillig uten namsmann ikke lot seg etablere. Fikk min ved å bruke Namsmann og de da ble fortalt at alle øvrige kreditorer hadde akseptert dette. Så jeg håper TS faktisk slipper utrekking i tid ved å få en avtale stablet uten å måtte bruke Namsmann. Endret 19. mars 2020 av Fantorang1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå