AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 https://www.dagbladet.no/nyheter/2500-leger-uenig-med-fhi/72264413 Jeg stoler alltid på helsemyndighetene, men FHI har bommet flere ganger under denne krisen, de opptrer arrogant i møte med andre fagfolk. Vi snakker om et nytt virus, da burde en vise litt ydmykhet, for de vet faktisk ikke bedre enn andre overleger og professorer. Anonymkode: 80033...3d8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Den gruppen har jeg vært medlem av, og jeg meldte meg brennkvikt ut igjen da jeg innså at det høylytte mindretallet der inne kan best beskrives som fanatiske, og utelukkende uten faglig tyngde til å begrunne det de mener. Det er flest allmennleger og folk som har vært ute av klinikken i mange år, svært få (om noen) med kompetanse innenfor infeksjonsmedisin eller epidemiologi. De fleste som er medlem der meldte seg inn - i likhet med meg - for å dele tanker omkring hva vi mener kunne vært gjort bedre, men få følger med der og leser der inne. Hadde de gjort det, tenker jeg de hadde meldt seg ut de også. Gruppen er et ekkokammer, og prøver man å italesette det bare bittelitt så blir man kastet ut. Det er verre enn «Mat fra Bunnen» og andre ymse facebookgrupper. Dagbladet kunne jo også nevnt den store facebookgruppen for norske leger med over 10 000 medlemmer, hvor jeg har inntrykk av at de fleste til en viss grad stiller seg råd myndighetenes råd, hvor kritiske røster ønskes velkommen og det formelig flommer over av kompetanse, faglig rådgivning, artikkeldeling og debatt. Det var vel - dessverre - ikke like interessant. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Del Skrevet 19. mars 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.dagbladet.no/nyheter/2500-leger-uenig-med-fhi/72264413 Jeg stoler alltid på helsemyndighetene, men FHI har bommet flere ganger under denne krisen, de opptrer arrogant i møte med andre fagfolk. Vi snakker om et nytt virus, da burde en vise litt ydmykhet, for de vet faktisk ikke bedre enn andre overleger og professorer. Anonymkode: 80033...3d8 Jeg må si at den gruppen høres diktatorisk ut. Det er ikke lov å være uenig, og så fremstille gruppen som en slags offentlig representant for leger i Norge? Anonymkode: 214d7...a7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg