annettepii Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Hei og hvordan går det der hjemme i stuen? Gi oss en liten oppdatering på hvordan det går i karantene og hjemmekontor tiden. Del dine sorger eller optimisme på sammliv/familieliv. Blir det korona-baby eller korona skilsmisse? 😂😭
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Vi har det supert. Nesten så bra vi ikke tørr å si det til andre. Det har faktisk vært bedre enn noen gang. Ingen søskenkrangling, ingen klaging på skolearbeid, ingen kjeder seg, maten er nydelig, huset er rent, alle hjelper hverandre og vi ler mye. Rutinene som ble spikret har vært fulgt 100%. Ekteskapet blomster og vi finner til og med tid til litt egentid 😉. Å ikke ha alle ettermiddager fulle av aktiviteter og lekser har virkelig gjort noe med overskuddet vårt. Vi savner ikke å være sammen med andre heller. Anonymkode: f6e0f...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Blir litt vill av å gå oppi hverandre 24/7 på 40 kvm 😅 Men det er jo koselig også! Anonymkode: 9b673...dfa
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Veldig bra hittil! Ungene stortrives, og ser nå hvor mye stress som er innebakt i en vanlig dag med skole, aktiviteter, lekser osv i et eneste langt slitsomt hamsterhjul. Anonymkode: 39eb9...4e5 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Vi er ferdige med småbarn så blir ikke Corona baby her men får se om det blir Corona barnebarn 😀 Anonymkode: 6605f...e70
altflyter Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Tror vi er nærmere Corona baby enn sammenbrudd. Samboer har hjemmekontor mens jeg er syk, så jeg håper jeg bare er forkjølet og ikke smitter han. Enn så lenge holder vi oss innendørs begge to og håper det går over snart 😅 blir mye Netflix og ps4 på kvelden
QBee Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Går over all forventning. Hjemme med et barnehagebarn under tre, og to store på barneskolen. De to store har nok skolearbeid til at vi må ha litt struktur ila dagen, men ikke så mye at de(vi) blir drittlei, så passer vi på å få litt frisk luft og en kjekk aktivitet som baking, maling etc mellom øktene. Når far kommer hjem fra jobb, drar jeg til min, slik at vi både får et lite miljøskifte og får gjort bidratt mest mulig på arbeidsplassen. Nei her er hverdagsstresset borte, skuldrene lave, og vi har TID til hverandre. Gjør meg litt trist egentlig, jeg har alltid tenkt at jeg ikke egner meg for å være hjemme med barn, men tror det ville vært bra faktisk, sånn på deltid iallfall. Blir nok ikke corona-skilsmisse, men definitivt ikke noen graviditet heller, tre barn er nok enten jeg må ta meg av de sjøl eller ei 😂
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Så kjekt å høre at flere har det bra. Synes det har vært så mye fokus på det som er negativt og vanskelig. Det er tross alt lysglimt også. Anonymkode: f6e0f...fe5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Ingen problem her. Vi har begge hjemmekontor til vanlig, så mye er som normalt. Eneste unormale er at vi ikke kan gå på butikken (er i karantene pga utenlandstur), at treningssenteret er stengt, og at det er mindre sosialt Blir verken skilsmisse eller baby her fortsetter som normalt og passer litt ekstra på hverandre. Anonymkode: e79ab...c99
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Litt stress å komme inn i en ny rytme med hjemmeskole, men det går ganske greit. Vi er hjemme alle fire. Far i pappaperm, barn i barneskolealder, jeg som muligens er smittet og syk, og babyen. Gikk hverandre litt på nervene for noen dager siden, men begynner å gå seg til. Er ganske mye opplegg fra skolen. Anonymkode: 4aafa...b96
Gjest Albbas Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 Går overraskende bra. Vi har baby og treåring, og far er i pappaperm så vi slipper jo billig unna, egentlig. Jeg har hjemmekontor og kjenner at jeg ikke er så sliten når jeg er ferdig for dagen som jeg pleier å være, og treåringen er også blid og fornøyd. Hadde nok vært vanskelig hvis jeg ikke var hjemme, men nå kan treåringen se tv mens jeg arbeider ved siden av og far triller babyen i søvn. Syns faktisk helgene er mer slitsomme, for da har vi ikke like mye struktur på dagen.
Anbefalte innlegg