Gå til innhold

Tror dere selvmordstatistikken vil øke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Denne situasjonen er jo virkelig ikke bra for psyken. Mange sliter i karantene og som permittert. Vil statistikken øke?

Anonymkode: 796f1...e11

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde dessverre ikke forundret meg. Det er mye angst ute å går og isolasjon har svært dårlig innvirkning på psyken. Hjelpetilbudet fra terapeuter, psykologer osv. er mange steder også begrenset til kun telefonsamtaler. 

Anonymkode: 65ac0...58e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Den vil mest sannsynlig stupe fordi folk har fått en reell trussel å forholde seg til. Ikke fult så gøy å ville dø, når noe annet en en selv kan ta livet av en.

Anonymkode: 37fb2...da9

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker av og til på å ta livet mitt, men må nesten følge med på hvordan det går med dette viruset først. Litt for spennende til å gå glipp av. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber innen psykisk helsevesen og syns pasientene mine har tatt det overraskende bra. Så langt iallefall. 

Anonymkode: 6dc69...280

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Men tror ikke det er pga det di nevner,men fordi mange alvorlig psykisk syke ikke får hjelpen de trenger i denne tiden 

Anonymkode: e8499...08e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei. Den vil mest sannsynlig stupe fordi folk har fått en reell trussel å forholde seg til. Ikke fult så gøy å ville dø, når noe annet en en selv kan ta livet av en.

Anonymkode: 37fb2...da9

Jeg vet du er inne på noe med det første der. Men "gøy å ville dø", hva pokker snakker du om?

Det har vist seg å gå litt ned under store kriser som dette, har blitt sagt her og der, uten at jeg har statistikken foran meg.

Anonymkode: 7d192...524

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke den vil øke. Det vil kanskje til og med gå ned. I krisesituasjoner som krig og annet opplever mange å få bedre psyke. 

Anonymkode: 69238...8c0

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber innen psykisk helsevesen og syns pasientene mine har tatt det overraskende bra. Så langt iallefall. 

Anonymkode: 6dc69...280

Det er de som i utganspunktet har psykiske problemer jeg tenker på. 

Anonymkode: 65ac0...58e

AnonymBruker
Skrevet

Tja, kanskje. Det er i alle fall mange innlegg her på KG fra folk som holder på å bryte ned mentalt etter bare noen få dager uten å dra på kaffeslabaras og treningssenter.

Anonymkode: 492c6...edb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ville tro det, men jeg tenker de som går på veggene heller sosialiserer mot myndighetens råd enn å ta livet av seg. Jeg tenker selvmordsstatistikken heller vil følge de personlige konkursene som kommer i kjølvannet av dette.

Anonymkode: 90bc2...651

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke den vil øke. Det vil kanskje til og med gå ned. I krisesituasjoner som krig og annet opplever mange å få bedre psyke. 

Anonymkode: 69238...8c0

Say what? 

Anonymkode: e8499...08e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror den vil synke blant psykisk syke som allerede har forsøk bak seg eller potensielt kan gjøre det. Tror de generelt takler dette mye bedre enn ganske mange andre. 

Og øke blant andre i befolkningen som ikke har stått i så mye vanskeligheter tidligere, blant annet folk som mister mye, har et umenneskelig press på seg osv. 

Anonymkode: 7e745...37f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det ja. Er sykt deprimert for tiden og tok kontakt med psykolog og skulle starte der men nå er han permittert... Jeg bor alene så jeg sitter bare hjemme siden jobben min der jeg er i tiltak gjennom nav er såklart stengt. Mån for jo heller ikke lov å være sosial med venner for tiden så jeg føler jeg holder på å klikke... om dette kommer til å være i flere måneder så er det ikke være folk med kork å som dør men også de psykiske syke... det er ikke mange som tenker på det!

Anonymkode: 98927...4bb

AnonymBruker
Skrevet

Ingen som sliter psykisk vil ikke dø, de synes bare livet er for tungt å leve og klarer ikke. Eller de har lite håp på at noe kan forbedres seg og spesielt når ingenting har forberes seg på over flere år.

Anonymkode: 23975...614

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Denne situasjonen er jo virkelig ikke bra for psyken. Mange sliter i karantene og som permittert. Vil statistikken øke?

Anonymkode: 796f1...e11

Hadde ikke overrasket meg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, ikkevoksen skrev:

Jeg tenker av og til på å ta livet mitt, men må nesten følge med på hvordan det går med dette viruset først. Litt for spennende til å gå glipp av. 

Samme her. Setter planene på vent en måned eller to hvertfall. 

Anonymkode: 22879...471

• Opprett ny...