Gå til innhold

langtidsleie av leilighet i Spania

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Heisann!

Vi planlegger å bruke pappa permisjon i Spania, helst på solkysten.

Vi har da lyst å bo der juni, juli og kanskje august neste år. Hvor kan jeg finne "utleie firmaer" eller hva jeg skal kalle det?

Er det best å leie på et private marked, eller bør vi gå gjennom et større firma??? Noen som vet hvor jeg skal henvende meg??? Blir kjempe glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville satset på Playa Flamenca, Costa Blanca. Det er barnevennlig og sentralt (40 min. fra Alicante, 10 min. til Torrevieja), også bor det spanjoler, nordmenn og engelskmenn bl.a.

Ta en titt på Spaniasommer.

Ellers så tok mamma 4 mnd. permisjon fra jobben nylig, og da brukte hun dette:

http://www.utleieren.com/

Han som driver selskapet (norsk mann), er utrolig hyggelig og serivceinnstilt. Han ordner opp hvis det skal være noe, og er til å stole på.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Costa Blanca

sjekk ut disse:

www.spaniaguiden.no

Norsk bo og reiseservice i Albir

HagaNor Reiser

De to sist nevnte er utleiebyråer på Costa Blanca. Begge kan anbefales.-)

Jeg er bosatt i Altea på Costa Blanca på femte året nå, og kan varmt anbefale dette området! Jeg ville ikke dratt til områdene rundt Torrevieja.. det er tørt, forblåst og høy kriminalitet.. Men så er jo også smaken som baken...:-)

Ma

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smaken er som baken, den er delt. :)

Ikke forblåst i Torrevieja-området. Iallefall ikke når jeg har vært der (høst, vinter, vår og sommer).

Høy kriminalitet er det gjerne der det er turister. I Torrevieja er kriminaliteten, som mange andre steder, voksende pga. ulovlige innvandrere. Men politiet er mer til stede enn her i Norge! Jeg har aldri opplevd noe skummelt, og jeg har bodd både midt i byen og Playa Flamenca. Har hørt om folk som har hatt innbrudd, men det skjer jo i Norge også.

Sjekk også http://www.finn.no/, der finner du også endel Spania-boliger (søk f.eks. på Altea eller Torrevieja).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Heisann!

Har søkt en del rundt omkring nå, men synes det er fryktelig dyrt!

Ingen som vet om leiligheter som er litt billigere vel? Vi skal jo prøve å bo i Spania i 2 mnd og da kan vi ikke betale "turistpris" akkurat. Greit å betale høy pris for 2 uker, men for 2 mnd blir det litt ugreit med vår økonomi i alle fall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

He, he... vi har funnet ut solkysten og den er jo lang... så vi er ikke fast bestemt på akkurat HVOR vi skal bo nei.

Dessuten skal vi kjøre til Spania - så det gjør ikke så mye at det ikke blir på kysten heller. Men vi ønsker ikke å bo i en storby og der bør være fine strender. Vi skal også ha med ei tulle på nesten 3 år og et spebarn som vil være rundt 8-9 mnd, så det sier jo seg selv at vi ikke er ute etter en party plass. :-)

Vi har vært i Spania flere ganger før og da har vi alltid bodd i Malaga - Marbella området. Vi har vært super fornøyd, men siden vi ikke har prøvd ut noe annet - så vet vi heller ikke bedre :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i både Torrevieja og Playa Flamnca. Torrevieja er by, men bor man litt utenfor selve bykjernen er det flott, f.eks. ved Los Loco stranden.

Jeg hadde med meg min 6 år gamle niese dit nå i mai, og hun synes det er helt topp der nede! Mange barn å leke med!

Jeg ville anebfalt dere Playa Flamenca eller La Florida, siden dere har bil. Dere finner alt dere trenger på de stedene (bank, kafé, restaurant etc.), men da har dere mulighet til å dra til Torrevieja (ca. 15 min.).

Er flere barn i området, samt at det er trygt for ungene å leke og bli kjent med andre.

I både Torrevieja, Playa Flamenca og La Florida er det nordmenn, litt greit hvis man lurer på noe.

Også er det veldig greit å finne fram i området, og greit å kjøre der.

Jeg vil anbefale dere å sende mail eller ringe til utleiefirmaer, si hvor mye dere kan betale og hva dere ønsker, for ofte har de flere leiligheter enn de har på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Tusen takk for svar lillesky, du vet tydeligvis hva du snakker om.

Jeg får gjøre som du sier og sende noen mailer.

Grunnen til at vi leter så tidelig er at vi må bestemme pappa permisjonen ut i fra dette og arb.giver vil gjerne ha et ord med i laget :-)

Føler selv det er litt tidelig å begynne å lete, men gøy også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er kjempe heldige hvis dere får mulighet til å dra til Spania! :Nikke: Tror det vil være godt både for voksne og barn.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Er der hvert år

Hei

Først må jeg si god tur!

Men;

Å tro at dere kan få noe billig i juni, july, august bare for at dere skal være mer enn 2 uker er å tro på julenissen!

Husk at dette er høysesong for alle turister i Europa og ingen her derfor noen problemer med å få leid ut hus eller leiligheter.

Spanjolene har gjerne sin fellesferie i august.

Prøv heller å ta permisjon om mulig fra september og utover, eller før juni, da vil dere få betraktlig bedre priser.

Jeg kan også anbefale området rett syd for Torrevieja på det sterkeste.

Har feriert der hvert år siden 1988.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å tro at dere kan få noe billig i juni, july, august bare for at dere skal være mer enn 2 uker er å tro på julenissen!

Jo, men det er forskjell på langtids- og kortidsleie. Langtidsleie er som regel mer enn 4 uker. Og da kan man få det billigere.

Prøv heller å ta permisjon om mulig fra september og utover, eller før juni, da vil dere få betraktlig bedre priser.

Ja, det er lurt. Å enten være i Spania før juni, eller etter august. Juni og juli er både varmest og dyrest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at vi leter så tidelig er at vi må bestemme pappa permisjonen ut i fra dette og arb.giver vil gjerne ha et ord med i laget :-)  

Føler selv det er litt tidelig å begynne å lete, men gøy også :-)

:Nikke:

Er lurt å sjekke tidlig! De beste og billigste leilighetene går selvfølgelig først...

Så hvis dere får det i boks, at dere kan reise, så ville jeg ha bestilt så fort som mulig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

jo da jeg vet at vi reiser i de månedene der er mest folk og at det derfor er dyrt.

MEN; jeg har også funnet ut at siden vi ønsker leie over 4 uker - så får vi det billigere.

Så julenissen er nok grei for tiden :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...
Heisann!

Vi planlegger å bruke pappa permisjon i Spania, helst på solkysten.

Vi har da lyst å bo der juni, juli og kanskje august neste år. Hvor kan jeg finne "utleie firmaer" eller hva jeg skal kalle det?

Er det best å leie på et private marked, eller bør vi gå gjennom et større firma??? Noen som vet hvor jeg skal henvende meg??? Blir kjempe glad for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville vurdert Gran Canaria, for det er lavsesong der på den tiden. Det er også mer stabil varme der, for du får ikke hetebølgene som du kan få på fastlandet. Det er høysesong på fastlandet i den perdioden, og derfor er prisene gasnke stive.

Du kan sjekke på Finn.no http://www.finn.no/finn/realestate/abroad/...amp;areaId=-134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_Tara_*

Jeg er enig med Gran Canaria. Bodde der selv i 3.5 år og det var helt fantastisk. Sjekk ut casakariann hvis dere trenger hus på gran canaria.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...
Gjest Gjest

Hei!

Har tenkt å flytte til Spania til neste år, og planlegger er og bli værende i 1år.

Ønsker og bo på en plass nært kysten på fastlandet. Plassen må ha sjarm, og et godt folkeliv. Målet med oppholdet er og kunne oppleve den virkelige spanske kulturen, så et opphold på en turistplass er for min del helt uaktuelt.

- Langtidsleie av en 2roms leilighet? Noen som vet hvor jeg kan henvende meg? Bør jeg leie privat, eller gjennom et større firma? Godt og få tips hos noen som har litt erfaring om dette fra før av! =)

Er det noen som kan hjelpe? Tar hjertelig imot alle forslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hei

Først må jeg si god tur!

Men;

Husk at dette er høysesong for alle turister i Europa og ingen her derfor noen problemer med å få leid ut hus eller leiligheter.

Spanjolene har gjerne sin fellesferie i august.

Jeg kan også anbefale området rett syd for Torrevieja på det sterkeste.

Har feriert der hvert år siden 1988.

Signerer denne. I juni kan du finne billige alternativ. I juli og august må du trolig regne med å betale rundt 40 000 i måneden på å leie et ok sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...