Gå til innhold

Folk strømmer til butikken.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det folk somfaktisk flytter og flytter sammen, flytter alene osv fortsatt. Skal ikke disse få pynte hjemme mens det fortsatt er mulig?

Anonymkode: a3d03...3d0

Nei... Hadde det vært møbler de bar ut så kunne det vært en fin unnskyldning. 

Anonymkode: 75e17...765

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Skjønner ikke hvorfor folk tror hansker fungerer? Det funker i legesammenheng, ikke på handletur når man plukker borti alt.

Anonymkode: 3fec6...f16

Mange bruker ikke engangs hansker heller, de går med vanlige hansker og typisk mannfolk... Skinnhansker... Vi har heller ikke hatt så mye kontanter som nå, i juletiden en gang. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hva du mener TS. Du selger mat. Vi må ha mat. Eller mener du vi skal begynne å jakte vår egen mat i disse dager for at dere som jobber i matbutikk skal få respekt? Moren min jobber som sykepleier, slutt å klag. 

Anonymkode: d7911...8dc

Syke folk er ikke til å unngå, men vi kan unngå kjedeshopping og tidsfordriv. Vi har også klikk og hent på maaaange varer og minimalt av folk bruker dette. For de vil jo inn å titte når de først er her. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange bruker ikke engangs hansker heller, de går med vanlige hansker og typisk mannfolk... Skinnhansker... Vi har heller ikke hatt så mye kontanter som nå, i juletiden en gang. 

Vi tar ikke i mot kontanter lenger. Dere bør forsøke å ta det opp med ledelsen. Hvis dere ikke selger livsnødvendige ting så bør dere ikke trenge å ta i mot kontanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi tar ikke i mot kontanter lenger. Dere bør forsøke å ta det opp med ledelsen. Hvis dere ikke selger livsnødvendige ting så bør dere ikke trenge å ta i mot kontanter.

Enig. Jeg har sagt mitt, hva jeg synes.

Hadde det vært opp til meg så hadde jeg stengt av 1/3 av butikken slik at de kun fikk tak i spiselige ting og forbruksvarer. Men igjen så handler det jo om å overleve til hver en pris. 

Blir jeg permittert nå så er det helt i orden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 timer siden, Villfisker skrev:

Syns det er helt idiotisk, og respektløst. Går bare og handler når jeg må. Trodde vi skulle holde oss mest mulig hjemme nå, for å forebygge.

Hvordan vet du om andre handler når de må eller ikke?

Anonymkode: 27766...f71

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært en rolig mandag og tirsdag etter hamstre kaoset som var sist uke/helgen... Men i dag.. I dag hamstrer de ikke, men de handler som bare det. Forskjellige ting. Jeg har stått i kassen fra start til slutt av vakta nå..

Jeg jobber ikke i dagligvare, men lignende butikk typ obs/europris ect. 

Og tror ikke det sitter så dypt at de gjør sin ærender for de er jo "friske". Og det kommer bare til å bli mer i helgen. Det tviler jeg ikke på. 

Men igjen... Så holder de jo jobben min i gang... Men likevel tungt å måtte gå på jobb og føle manglende respekt for at vi er utsatt hele tiden

5 timer siden, SoWhat? skrev:

Det største problemet er jo avstanden mellom dere i kassen og kundene. Det har vært snakk om å sette opp skjold her i butikken. Jeg vet ikke hvorfor det ikke blir gjort. Jeg forstår at du syns det er vanskelig, og syns jo folk bør handle kun det nødvendigste nå. 

Butikkansatte er selvsagt utsatte for smitte, men det finnes mange grupper som er betydelig mer utsatte, «cashiers» ligger relativt langt nede på denne oversikten: 

https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/15/business/economy/coronavirus-worker-risk.html

Endret av Alivamale
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk får trygda nå, det er derfor de handler.

Anonymkode: dbf8a...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korona overleves fint uten interiør og dill til hjemmet. Sier seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, Alivamale skrev:

Butikkansatte er selvsagt utsatte for smitte, men det finnes mange grupper som er betydelig mer utsatte, «cashiers» ligger relativt langt nede på denne oversikten: 

https://www.nytimes.com/interactive/2020/03/15/business/economy/coronavirus-worker-risk.html

Er ikke snakk om konkurranse om hvem som er mest utsatt. Jeg er ikke ute etter første premie, men ikke kom her og si at det ikke er mange som ikke tar korona på alvor.

Gjevnlig er det kunder som skviser seg forbi kø mellom køleder og betalingspunkt fordi de ikke orker å gå de ekstra meteren fordi de skal i en avdeling som er nerme hvis de skviser seg inn enn å gå inn inngangen. Respektløst. Og da er det ikke snakk om de som er bevegelsehemmet ect. De er flinke å gi beskjed og så henter ansatte varene til dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det vet man selvfølgelig ikke med hver enkelt. Jeg formulerte meg kanskje litt klønete. Mente det at handleturene hadde økt generelt, ikke er bra med tanke på smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...