Gå til innhold

Hvor mange er friskmeldt i Norge?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser at 6 stk. nå er døde i Norge. (Vi får vel ikke vite alderen deres, men vet ihvertfall at 50-årige treningsnarkomane skiturister ligger og kjemper for livet sitt i respirator.) Det var 3 døde i går, 4 i morges, og altså 6 akkurat nå. 

Men hvor mange er friskmeldt hittil? Og hvordan går det med disse friskmeldte? Har de fått noen langtidsskader? 

Så vidt jeg kan se er kun 1 person friskmeldt? Stemmer det? 

Anonymkode: 1e19f...1fb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan ikke tro at det bare er èn, men kanskje de ikke har vert så flinke til å teste om folk har blitt friske? 

Anonymkode: 3cb6f...881

AnonymBruker
Skrevet

Så en kommune med 22 smittede, og 4 av dem friskmeldt hittil.

Anonymkode: d1107...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare bortkastet å teste folk som har vært syke som nå er symptomfrie, så lenge vi ikke tester mesteparten av de som er syke med symptomer. Vi har begrenset med testutstyr, og det burde brukes på de som trenger det og ikke til å føre statistikk over antall friskmeldte.

Anonymkode: f7881...749

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 av 6 døde var beboere på sykehjem, altså var de både eldre og syke. De øvrige har blitt omtalt som "eldre". Yngre skiturister har mer nytte av respirator enn disse, så det at det ligger noen i respirator i denne aldersgruppen har ikke nødvendigvis noen betydning for dødsfallstatistikken. Ikke spre spekulasjoner, vær så snill.

Anonymkode: f779f...535

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes fhi burde være flinkere til å opplyse hvor mange som er blitt friske igjen, vi hører ingenting om den, og i statistikken som er lenket til over har det stått 1 person i flere uker nå! Det MÅ være flere som har frisknet til! For meg har det vært en liten lettesle å følge med på Kina, hvor mang som har blitt friske der, hadde vært greit å se noe tilsvarende for Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Pås skrev:

Jeg synes fhi burde være flinkere til å opplyse hvor mange som er blitt friske igjen, vi hører ingenting om den, og i statistikken som er lenket til over har det stått 1 person i flere uker nå! Det MÅ være flere som har frisknet til! For meg har det vært en liten lettesle å følge med på Kina, hvor mang som har blitt friske der, hadde vært greit å se noe tilsvarende for Norge.

Men det er jo ikke like skummelt hvis folk faktisk blir friske av dette skjønner du... Ingen sensasjon. 

Anonymkode: 45f85...fe5

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, Pås said:

Virker som folk er syke i min to uker når de først får det. Så si at man er syk 2-3 uker.

Da er det ikke mange som har rukket å bli helt frisk enda.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, anno1 skrev:

Virker som folk er syke i min to uker når de først får det. Så si at man er syk 2-3 uker.

Jeg tror heller det har med måten er rapporter på/ikke rapporterer! Jeg ser jo at Danmark og Sverige ikke har så mange friskmeldte heller! På fredag er det tre uker siden første smittetilfelle i Norge, tror du virkelig ikke noen av dem har frisknet til?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke like skummelt hvis folk faktisk blir friske av dette skjønner du... Ingen sensasjon. 

Nei, da er det jo mye ferre smittebærere og det forandrer jo talla helt, da kan man se hvor mange som er syke, ikke hvor mange som har blitt smitta, som etter hvert er litt irrelevant når de er friske igjen.

Anonymkode: 3cb6f...881

• Liker 1
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 av 6 døde var beboere på sykehjem, altså var de både eldre og syke. De øvrige har blitt omtalt som "eldre". Yngre skiturister har mer nytte av respirator enn disse, så det at det ligger noen i respirator i denne aldersgruppen har ikke nødvendigvis noen betydning for dødsfallstatistikken. Ikke spre spekulasjoner, vær så snill.

4 av 6 var sykehjemspasienter 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, lillemy02 skrev:

4 av 6 var sykehjemspasienter 

Nettopp. Altså mennesker som dør i hopetall hver måned uten at noen reagerer. 

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser at 6 stk. nå er døde i Norge. (Vi får vel ikke vite alderen deres, men vet ihvertfall at 50-årige treningsnarkomane skiturister ligger og kjemper for livet sitt i respirator.) Det var 3 døde i går, 4 i morges, og altså 6 akkurat nå. 

Men hvor mange er friskmeldt hittil? Og hvordan går det med disse friskmeldte? Har de fått noen langtidsskader? 

Så vidt jeg kan se er kun 1 person friskmeldt? Stemmer det? 

Anonymkode: 1e19f...1fb

Jeg tror vi rapportere andre tall enn andre. Det er grunn til å tro at vi kun rapporterer de som har blitt utskrevet fra sykehus, resten anser vi som ukjente så lenge vi ikke vet hva det betyr at de er "friske"/symptomfrie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Pås skrev:

FHI har ikke ansvaret for å friskmelde folk fra corona. Det er isåfall kommunenes ansvar, men selvsagt brukes ikke testene til å teste folk som er blitt friske igjen. 

Anonymkode: 4f2e7...dd5

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

FHI har ikke ansvaret for å friskmelde folk fra corona. Det er isåfall kommunenes ansvar, men selvsagt brukes ikke testene til å teste folk som er blitt friske igjen. 

Anonymkode: 4f2e7...dd5

Nei, selvsagt ikke, men de kunne jo opplyst om det hvis de visste det...? Men som jeg har skrevet før: tror rapporteringen til statistikken som er nevnt her er ulik fra land til land! For meg er det en trøst å se at Kina hadde 80 000  smittede, og at 70 000 av disse er friske igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Det tar i snitt 30 dager å bli friskmeldt, så her i Norge har vi ikke vært rammet lenge nok til å ha noe antall sikre friskemeldte enda. De neste to ukene vil fortelle oss masse.

Anonymkode: 36dc3...519

AnonymBruker
Skrevet

Alle statistikker jeg har sett, sier at det er registrert kun 1 person som er friskmeldt av viruset i Norge til nå, ja..
Får håpe tallet gjør et kraftig byks snart

Anonymkode: 147f1...015

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, anno1 skrev:

Det er mange som aldri ble syke en gang, til tross for bekreftet smitte. Det er flere som har blitt friskmeldt lokalt og kan gå ut av huset så og så mange dager etter siste symptom, men det ser ikke ut til å bli registrert offisielt noe sted.

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som kjenner til reglene for når en er friskmeldt?

Anonymkode: 92e02...01d

• Opprett ny...