Gå til innhold

Foreldre lar barna leke i store grupper

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har barn i 1. og 4. klasse. Bor på byggefelt der nesten alle vennene deres bor. Vi har sagt at de kan være sammen med barna i nabohuset, de er jevngamle med våre, og foreldrene der har sagt det samme. Det har gått bra de førsste dagene nå. Men nå har andre foreldre i byggefeltet begynt å la barna være sammen flere. Da jeg gik til butikken så jeg grupper på 5-6 barn, kanskje flere, som lekte sammen på lekeplassen, og godt med voksne som satt på benkene ved siden av og skravlet, og foreldrene til noen av disse spurt om barna våre kommer til "leketreff", de ønsket å samle enda flere i morgen. Det er jo så synd på barna som ikke har truffet alle vennene sine helt siden torsdag. Jeg er ikke særlig redd for å bli syk, men hvilke siggnaler gir vi til barna når vi sier "drit i hva myndighetene sier"? Det virker som foreldrene mener reglene gjelder alle andre, ikke egne barn og meg selv? Og jeg har fått kjempeprobblem. Skal jeg la barna mine møte vennene sine og gjøre at enda flere treffes i store grupper, eller skal jeg holde de unna og isolere de sosialt? Det er jo kritisk for eldstemann, det kan bli konsekvens av en lengre periode der vennene hans får treffes uten at han. 

Anonymkode: 0c497...91f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Frogner og gikk en tur nedover veien. Det virker som om foreldre tenker at siden barnehagene er stengt så kan barna sendes til lekestativene i Frognerparken. Problemet er jo når alle tenker det samme! 
idioter. Ikke rart vi sliter. De burde sperret av området. 

Anonymkode: 89a6e...313

• Opprett ny...