Gå til innhold

Den glemte gruppen, de uten rettigheter.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

https://www.tv2.no/a/11306270/?fbclid=IwAR2bKqohq5psxKNW1zSCYo9RT1OznfkwgwR5ARgBVGMYo_9OQ9nydGVdzmQ

Har selv et voksent barn som var ferdig med studier ifjor vår, og som fikk et vikariat ut året. Nå er h*n kun tilkallingsvikar, og har fått avslag på dagpenger da h*n ikke har tjent nok til å opparbeide seg retten til det. H*N har også fått avslag på sosialpenger da h*n har i snitt en vakt i uken, og da mener sosialkontoret at h*n har inntekt. H*n bor hjemme da h*n ikke kan flytte hjemmefra uten å ha inntekt. Dette utnytter også sosialkontoret da de mener at jeg som mor og stefar da skal forsørge h*n.

Anonymkode: b8007...43f

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og jeg er student, og har heller ikke krav på noe. Husleien min er det samme som lån og stipend til sammen. Som betyr at jeg ikke har noe å leve av. 

Bor barnet ditt hjemme, så synes jeg faktisk ikke synd på h*n... Dere klarer dere nok. 

Og det er faktisk slik at regjeringen og Stortinget skal prøve å sikre flest mulig mennesker, det er umulig å tenke på 100% av alle situasjoner. 

Anonymkode: 3bff4...93b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

Og er det ikke flaut å ha et barn som ikke gidder å jobbe mer enn en vakt i uken? 

Jeg er som sagt fulltidsstundt, men har klart å få flere vakter enn det.... 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Og hadde barnet ditt vært litt oppegående, hadde vedkommende søkt om dagpenger i det vikariatet var slutt i januar..... Så slutt å syt over barnet ditt, med mindre du ønsker å fremstå som like tafatt og stakkarslig... 

• Liker 5
Skrevet

Det er mange som ikke har rettigheter på et eller flere områder i dag, og likt for alle. Studenter, gravide som har vært arbeidsledige, frilansere, uføre med barn... 

En student som bor hjemme, og en mor som må bespise barnet sitt er blant de jeg synes minst synd på akkurat i dag. Beklager. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Og er det ikke flaut å ha et barn som ikke gidder å jobbe mer enn en vakt i uken? 

Det er ikke sikkert at det er noe h*n har valgt selv. 

Anonymkode: 9a0f4...229

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er student, og har heller ikke krav på noe. Husleien min er det samme som lån og stipend til sammen. Som betyr at jeg ikke har noe å leve av. 

Bor barnet ditt hjemme, så synes jeg faktisk ikke synd på h*n... Dere klarer dere nok. 

Og det er faktisk slik at regjeringen og Stortinget skal prøve å sikre flest mulig mennesker, det er umulig å tenke på 100% av alle situasjoner. 

Barnet mitt kan faktisk ikke flytte hjemmefra da h*n ikke har inntekt. 

Jeg kan også informere deg om at jeg er lavtlønnet deltidsansatt med helsutfordringer, så å jobbe mer for meg er umulig. Er også sykemeldt for tiden, så å øke min inntekt er ikke mulig nå. 

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg er ikke flau over barnet mitt. H*n jobber og står på når det er jobb og få. Kan også informere deg om at h*n har jobbet siden h*n var 14 år, så det er ikke arbeidsmoralen det står på, men mangel på jobber/ vakter.

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hadde barnet ditt vært litt oppegående, hadde vedkommende søkt om dagpenger i det vikariatet var slutt i januar..... Så slutt å syt over barnet ditt, med mindre du ønsker å fremstå som like tafatt og stakkarslig... 

Snakk om å skyte de som ligger nede for å fremme seg selv. Det må være deilig for deg å ha det sånn. Du fantastiske menneske. 

Jeg kan opplyse deg om at det ikke er flere vakter å få. Jobbene vokser heller ikke på trær i disse korona tider. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Krok1 skrev:

Det er mange som ikke har rettigheter på et eller flere områder i dag, og likt for alle. Studenter, gravide som har vært arbeidsledige, frilansere, uføre med barn... 

En student som bor hjemme, og en mor som må bespise barnet sitt er blant de jeg synes minst synd på akkurat i dag. Beklager. 

Barnet mitt er ikke student, men voksen som ikke kan flytte hjemmefra da det ikke er hverken jobber eller vakter å få. Men når h*n har vakter, så betaler h*n skatt, men det gir tydeligvis ikke rettigheter å være skattebetaler. 

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sikkert at det er noe h*n har valgt selv. 

Anonymkode: 9a0f4...229

Takk, faktisk den eneste her i tråden som ikke kom med dritt :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dere får lage en husleiekontrakt, så det på papiret ser ut som at barnet ditt betaler leie ellerno. Og så kan han søke om sosialstønad til det + alle eventuelle faste utgifter.

Det er forresten mange grupper uten rettigheter

Anonymkode: 3c453...6e9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

"ikke gidder"? Hva i alle dager vet du om det? :klo:

Anonymkode: fbc48...534

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Går det virkelig an å få avslag på sosialpenger når man oppholder seg i Norge og mister inntekt? Skammelig..Har tro på at regjeringen vil sette i gang umiddelbare tiltak mot dette under denne unntakstilstanden. Har man tjent penger skal man jo ikke miste de når slike ting rammer samfunn og arbeidsliv, uansett inntektens størrelse.

Anonymkode: 60eea...a30

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Går det virkelig an å få avslag på sosialpenger når man oppholder seg i Norge og mister inntekt? Skammelig..Har tro på at regjeringen vil sette i gang umiddelbare tiltak mot dette under denne unntakstilstanden. Har man tjent penger skal man jo ikke miste de når slike ting rammer samfunn og arbeidsliv, uansett inntektens størrelse.

Nå må du rulle inn. Personlig kongratulerer jeg at Erna og Co har satt til verks diverse krisetiltak for å redde lommeboken til Kjell Inge Røkke, Bjørn Rune Gjelsten og resten av bresjen. De har trossalt null kroner oppført i inntekt.

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får lage en husleiekontrakt, så det på papiret ser ut som at barnet ditt betaler leie ellerno. Og så kan han søke om sosialstønad til det + alle eventuelle faste utgifter.

Det er forresten mange grupper uten rettigheter

Anonymkode: 3c453...6e9

Vi har husleiekontrakt som er lagt ved søknaden + dokumentert at husleie er betalt, men Nav mente at barnet fortsatt bor på sitt barnerom og dermed ikke har rett til støtte. 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"ikke gidder"? Hva i alle dager vet du om det? :klo:

Anonymkode: fbc48...534

Enkelte bare spyr ut eder og galle uten å vite noe særlig om saken, som det innlegget du refererte til. De skal vel gjøre seg så mye bedre enn andre. 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er tydeligvis mulig. Man kan begynne å lure på hva hensikten med å stå i folketrygden er, og hvorfor man betaler skatt hvis man ikke skal få hjelp når man trenger det. 

• Liker 1
Gjest snødråpe
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Partiet Rødt ønsker hjelpe også studenter. Regjeringen kan hjelpe dere, problemet er viljen. Tenk på det neste gang du stemmer... https://www.universitetsavisa.no/koronavirus/2020/03/17/Rødt-Studenter-må-få-dagpenger-21374010.ece

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, snødråpe skrev:

Partiet Rødt ønsker hjelpe også studenter. Regjeringen kan hjelpe dere, problemet er viljen. Tenk på det neste gang du stemmer... https://www.universitetsavisa.no/koronavirus/2020/03/17/Rødt-Studenter-må-få-dagpenger-21374010.ece

Nei fysj. Den ekle kommunismen har aldri fungert. Det er mange andre å stemme på.

Anonymkode: c286c...1a9

• Liker 2
Gjest snødråpe
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Nei fysj. Den ekle kommunismen har aldri fungert. Det er mange andre å stemme på.

Du foretrekker kanskje nåværendes regjering's rævkjøring av det norske folk?

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.tv2.no/a/11306270/?fbclid=IwAR2bKqohq5psxKNW1zSCYo9RT1OznfkwgwR5ARgBVGMYo_9OQ9nydGVdzmQ

Har selv et voksent barn som var ferdig med studier ifjor vår, og som fikk et vikariat ut året. Nå er h*n kun tilkallingsvikar, og har fått avslag på dagpenger da h*n ikke har tjent nok til å opparbeide seg retten til det. H*N har også fått avslag på sosialpenger da h*n har i snitt en vakt i uken, og da mener sosialkontoret at h*n har inntekt. H*n bor hjemme da h*n ikke kan flytte hjemmefra uten å ha inntekt. Dette utnytter også sosialkontoret da de mener at jeg som mor og stefar da skal forsørge h*n.

Har barnet ditt tjent MINDRE enn 75.000 det siste året?
Alle som har tjent opptil 75.000, har rett på dagpenger. Hvis ikke får h*n søke sosial stønad.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, snødråpe skrev:

Du foretrekker kanskje nåværendes regjering's rævkjøring av det norske folk?

Finnes flere alternativer da, men rødt burde forsvinne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet ditt MÅ vel ikke flytte hjemme fra akkuratt nå som krisen er kommet? Hvis Alle skal få av nav/staten vil jo landet gå konkurs. 

Anonymkode: 77759...6c7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Rosatoast skrev:

Har barnet ditt tjent MINDRE enn 75.000 det siste året?
Alle som har tjent opptil 75.000, har rett på dagpenger. Hvis ikke får h*n søke sosial stønad.

Står i HI at det er søkt om sosialpenger men får ikke fordi h*n blir ansett som hjemmeboende.

Uansett er ikke foreldre forsørgerpliktig for voksne barn, vel? 

Var en periode jeg måtte bo i kjelleren hos moren min og da fikk jeg sosialstønad fordi jeg var reell arb.søker. Jeg fikk ikke mye, men i hvert fall nok til å kjøpe mat. 

Anonymkode: 374c1...664

• Opprett ny...