MakeItHappen Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Hvordan kan man bli mer kynisk i en datingsetting? Jeg orker ikke bli såret, men vil jo gjerne date i jakt på en kjæreste. Noen som har noen gode strategier?
Kaballen Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Det er et oxymoron: selvmotsigende og ikke forenlig med hverandre. Vil man ha kjæreste kan man ikke være kynisk og avstumpet men må være varm og tørre å åpne seg. Er "forsiktig" ordet du egentlig skal frem til? Det kan lønne seg å ikke være sjenert for å spørre om de viktige spørsmålene tidlig og avklare at man er ute etter det samme så man ikke blir brukt. Er begge ute etter kjæreste så bruk god tid på å bli kjent som venner først før sex og følelser, ikke rush noe. Blir man dumpet etterhvert så er det fordi man ikke passer sammen og det skal du ikke ta personlig, for det ville vært ulempe for deg også å være sammen med en man egentlig ikke passet med. Ikke la ønsket om kjæreste overstyre fornuft! Alle er redd for å bli såret men det er en del av risikoen i kjærlighet, man kan aldri vinne lotto uten å risikere å tape penger heller 13
MakeItHappen Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #3 Skrevet 18. mars 2020 Det er ikke så lett når noen menn later som de er interessert i kjæreste, men i realiteten så er de ikke det. Da er det vanskelig å ikke føle seg litt lurt når man selv går inn i noe med kropp og sjel. 5
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 26 minutter siden, MakeItHappen said: Det er ikke så lett når noen menn later som de er interessert i kjæreste, men i realiteten så er de ikke det. Da er det vanskelig å ikke føle seg litt lurt når man selv går inn i noe med kropp og sjel. Da får du bli mer skeptisk og ikke mer kynisk. Lær deg å lese mennesker. Anonymkode: 28f72...475 3
MakeItHappen Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #5 Skrevet 18. mars 2020 Haha ja... er vel romantikeren i meg som håper.
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 Mitt beste tips: ikke ta det personlig om den andre avviser deg, bare vil ha sex med deg, ghoster deg, etc, det er ganske vanlig å oppleve og sier ikke nødvendigvis så mye om deg som person. Vi har jo ikke potensiale for å matche med alle vi møtte så , så jo flere man møter som man ikke matcher med, jo mer spesielt blir det når det først blir fullklaff Anonymkode: b6e5a...190 4
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 3 hours ago, MakeItHappen said: Det er ikke så lett når noen menn later som de er interessert i kjæreste, men i realiteten så er de ikke det. Da er det vanskelig å ikke føle seg litt lurt når man selv går inn i noe med kropp og sjel. De aller fleste av disse mennene vil ha kjæreste. Men det betyr ikke at de vil ha akkurat deg. Men de vil gjerne ligge med alle som er villige, det er kanskje det som er forvirrende Anonymkode: 01070...7a6 2
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Gikk på en smell to ganger etterhverandre ved å være skikkelig åpen og sårbar, og oppleve at begge kun ønsket sex, han ene oppdaterte tinderen sin etter vi hadde datet i flere uker og jeg trodde vi var på vei et sted, gjorde det samme kveld vi hadde hatt sex for andre gang, så den svei noe jævelig. Ble bitter og trist, tenkte at jeg skal være isdronning og tenke det verste om alle menn. Gikk noen mnd uten å treffe menn i det hele tatt, innså at jeg tross alt er heldig som er så åpen, søkende og følsom, det betyr at jeg ikke er emosjonelt ødelagt som veldig mange er. Etter dette møtte jeg to etterhverandre som ønsket forhold, så der kan du se jeg følte ikke helt det samme, men det var noen utrolig flotte menn jeg hadde vært heldig å få være sammen med. Han ene sa hva han likte med meg, og det var nettopp at jeg er så åpen og kjærlig fortsett å vær deg selv ts, eneste tragedie er om du faktisk endte opp kynisk og mistet en fin side av deg selv. Men å bli mer skeptisk som nevnt over her er ikke så dumt, tenk også hva de har å tilby deg, ikke bare hva du kan tilby, utstrål at du er en dame som er trygg i deg selv. Anonymkode: 63f27...6b7 4
MakeItHappen Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #9 Skrevet 19. mars 2020 Ja jeg er enig med deg. Bare liker ikke å bli ført bak lyset/såret og tenkte at det å bli litt kynisk gjør meg mindre sårbar. Føler jo at jeg er litt skeptisk, men klarer likevel ikke fange det opp.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 4 hours ago, MakeItHappen said: Ja jeg er enig med deg. Bare liker ikke å bli ført bak lyset/såret og tenkte at det å bli litt kynisk gjør meg mindre sårbar. Føler jo at jeg er litt skeptisk, men klarer likevel ikke fange det opp. Det er fordi det er sånn du er som person. Noen er naturlig kyniske, de er gjerne av egoistisk energi og ikke akkurat en drømmepartner. Å være kynisk eller naiv går jo egentlig på hva slags forestillinger man selv har, så om man sliter med å se for seg at andre kan føre deg bak lyset er det fordi du ikke er en sånn type selv. Mens de kyniske/ego, vil både føre folk bak lyset, men også forvente det til en viss grad siden de tar utgangspunkt i at folk er som dem selv. Skjønner du hva jeg mener? Å bli flinkere til å lese mennesker kan du kanskje lese deg opp om, men jeg holder en knapp på at du kanskje ikke er helt i kontakt med magefølelsen og overser små signaler om disse mennene. Anonymkode: 63f27...6b7 1
Gjest AnonymVestlending Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Ikke lett å bli mer kynisk selv når de få jentene man snakker med bare slutter å svare ut av det blå.
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 2 hours ago, AnonymVestlending said: Ikke lett å bli mer kynisk selv når de få jentene man snakker med bare slutter å svare ut av det blå. Du vet at dette ikke er deg, ikke sant? Så lenge du er hyggelig og grei, mener jeg. Det er 90% sjanse at et eller annet ledet henne bort fra samtalen. Anonymkode: 82c09...3ae 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 On 3/18/2020 at 12:33 PM, MakeItHappen said: Hvordan kan man bli mer kynisk i en datingsetting? Jeg orker ikke bli såret, men vil jo gjerne date i jakt på en kjæreste. Noen som har noen gode strategier? Litt kynisk er faktisk bra. Veldig kynisk er ikke bra. Ikke la følelsene styre deg, men ta en avgjørelse basert på en kombinasjon av sunn fornuft og følelser. Jeg vet det ikke er lett. Du må bare øve deg. Anonymkode: 82c09...3ae 1
MakeItHappen Skrevet 19. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 19. mars 2020 Takk for tanker rundt tema. Jeg er jo følelsesstyrt og lite kynisk. Røde flagg ser jeg i etterkant, men ikke der og da. 🙈 1
Svartfugl Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 På 18.3.2020 den 12.33, MakeItHappen skrev: Hvordan kan man bli mer kynisk i en datingsetting? Jeg orker ikke bli såret, men vil jo gjerne date i jakt på en kjæreste. Noen som har noen gode strategier? For det første er det umulig å beskytte seg mot å bli såret i livet. Men du kan avslutte kontakter som ikke er bra for deg. Da jeg var på "markedet "brukte jeg minimalt med tid på menn som ikke viste meg samme interesse som jeg viste dem. Da sa jeg "thank you, next". Jeg tror mange (spes. Damer) brenner seg på å bruketid på folk som bare holder dem på gress og dermed ender med å bli veldig såret. 2
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Skrevet 19. mars 2020 46 minutter siden, Svartfugl said: For det første er det umulig å beskytte seg mot å bli såret i livet. Men du kan avslutte kontakter som ikke er bra for deg. Da jeg var på "markedet "brukte jeg minimalt med tid på menn som ikke viste meg samme interesse som jeg viste dem. Da sa jeg "thank you, next". Jeg tror mange (spes. Damer) brenner seg på å bruketid på folk som bare holder dem på gress og dermed ender med å bli veldig såret. Jepp. Det positive ved å brenne seg skikkelig ved å bruke lang tid på en som holder deg på gress er at man med neste fyr bruker litt mindre tid, og så plutselig har man lav til ingen toleranse for slikt. Forhåpentligvis. Anonymkode: 63f27...6b7 1
GrønnNellik68 Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 Hei... jeg har vært ei stund å prøvd å finne noen men det er fryktelig vanskelig. Det fins flere måter å gjøre det på men når jeg skal oppsummere det jeg har erfart så langt. De jeg føler meg tiltrukket av må jeg vise det. Ikke sikkert de er tiltrukket av meg men da vet de hvor jeg står. Får jeg ikke noe spesiell respons tilbake er det egentlig bare å glemme. Andre metoden den bruker jeg på litt mer frempå typer som jeg er usikker på om jeg liker dem eller ikke er å prøve å skremme dem bort... er de overfladisk og slenger fra seg komplimenter i hytt og gevær så ved litt motstand så gidder de ikke. De som ikke lar seg skremme og fortsatt viser at de mente det de sa... ja da blir jeg fort tiltrukket. Fins sikkert tusen andre strategier men de kommer så og si ubevisst fra meg. Lykke til. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 Kan du ikke heller date for å ha det litt gøy? Møte og bli kjent med noen menn, uten at det nødvendigvis må føre til et forhold. Ikke legge hjertet på hoggestabben fra starten. Anonymkode: 68574...495 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan du ikke heller date for å ha det litt gøy? Møte og bli kjent med noen menn, uten at det nødvendigvis må føre til et forhold. Ikke legge hjertet på hoggestabben fra starten. Anonymkode: 68574...495 Men jeg vil ikke kalle det kynisk. Jeg liker ikke kynisk. Men å date for å ha det hyggelig sammen, og samtidig vise respekt. Anonymkode: 68574...495
Maleficenta Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 På 18.3.2020 den 12.33, MakeItHappen skrev: Hvordan kan man bli mer kynisk i en datingsetting? Jeg orker ikke bli såret, men vil jo gjerne date i jakt på en kjæreste. Noen som har noen gode strategier? Er det mulig å date for seg nå da i disse corona tider? 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå