AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Tenkte å så litt frø innendørs nå, slik at barna har noe koselig å holde på med. Har dere tips til noe som vokser relativt raskt og som det kan passe å så nå? Anonymkode: 80125...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjæra på tunet Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 Karse kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 Ikke helt heldige med navnet på dette firmaet her kanskje? http://coronaseeds.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lambo Skrevet 28. mars 2020 #4 Del Skrevet 28. mars 2020 Vi sådde solsikke, agurk og tomater. De kommer etter noen få dager:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 28. mars 2020 #5 Del Skrevet 28. mars 2020 Jeg ville ha ventet med solsikke Den vokser veldig raskt. Kommer an på hvor i landet såklart (Oslo her) og når de kan settes ut. Jeg setter solsikke startet innendørs ut i slutten av mai og jeg starter dem i slutten av april. Tomater er fint å så nå. Jeg bruker mye ekstra lys, men mulig en vinduskarm holder nå. For alt som startes inne. Om de ikke utsettes for direkte sol uten glass som skjermer må de tilvennes utelivet når den tid kommer da bladene ellers ikke har utviklet beskyttelse mot UV-stråler (akkurat som mennesker). Det vanlige er ca 10 dager tilvenning i skyet vær eller i skyggen med gradvis litt og litt mer tid i solen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 28. mars 2020 #6 Del Skrevet 28. mars 2020 Spirefrø/spirer er jo kanskje det raskeste og enkleste (og spises i salat eller på brødskiva!). Prøv alfalfa, brokkoli, solsikker og reddiker (obs, reddiker kan være veldig sterke på smak!). Skuddene av vanlige grønne erter kan klippes av og spises i salat. Sukkererter spirer ganske fort, men tar lang tid før det blir noe på dem. Samme med tomat og agurk. Frø er jo ikke så mye arbeid når man først har sådd dem, etterpå krever de bare litt vann 😛 Gulrøtter i melkekartonger kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå