Gå til innhold

Til dere med brystkreft

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Eller har hatt. Eller kjenner noen godt. 

Jeg vil nødig belaste helsesystemet i en tid som dette, og jeg innser at kvinneguiden ikke erstatter en legetime. Trenger bare råd fra folk med erfaring. Skal oppsummere symptomene så kort jeg kan. 

Slutten av februar: Smerter rett bak ribbeina. Lokalisert langt nede på høyre side. Startet som moderate smerter, men kommer hyppigere og kraftigere. 

20. februar: Fikk en slags grop i huden på høyre bryst. 

25. februar: Gropen ble erstattet av et sår med gul/grå-aktig skorpe. Ingen hevelse eller kløe.

27. februar: Får fire-fem tilsvarende sår på ryggen. Lokalisert på høyre side og "rett bak" puppen. 

13. mars: Ingen av sårene gror. Sender bilde til fastlegen som sier det er sårinfeksjon, og gir meg resept på Pencilin.  

18. mars: Halvveis i Pencillinkuren uten særlig forbedring. Men våknet i dag og skvatt i speilet. Mitt høyre bryst har blitt markant større og tyngre enn vanlig. Kjenner ingen kuler, bare en slags klump som er øm å ta på.

Burde jeg ringe fastlegen? Eller burde jeg bare se det an?

Anonymkode: 3f60a...80a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke filla peiling på brystkreft, men dette kan du fint ringe fastlegen for. Du kan sikkert få en time også, koronapasientene er jo ikke hos fastlegen.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde absolutt kontaktet fastlege for dette. Lykke til! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hei . Jeg har hatt brystkreft, men hadde ingen av symptomene du nevner her. Men brystkreft kan jo gi mange forskjellige symptomer, så jeg ville nok kanskje fått en time. Bare få å være på den sikre siden ❤️

Anonymkode: 8254e...7ce

AnonymBruker
Skrevet

Ring legen!! Det kan redde livet ditt om det skulle være noe. Og stå på ditt og mas om en time om det skulle være vanskelig å få. Folk med potensiell kreft/kreft skal ikke bli utsatt pga corna

Anonymkode: 592cb...e52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville helt klart kontaktet legen! Inflammatorisk brystkreft gir sår, så dette bør sjekkes med en gang.

Anonymkode: 8868a...4d0

Skrevet

Du må kontakte legen, si du hadde et søkk i brystet, har sår som ikke gror at brystet er forandret og at du kjenner en klump. Brystkreft er ikke alltid en standard hard kul, det kan vise seg på forskjellige vis.

Håper det ordner seg for deg og det kan sikkert være noe helt ufarlig, men du trenger at en lege ser på det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...