AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Del Skrevet 18. mars 2020 Vi er en småbarnsfamilie på tre. 2 voksne og en baby. Jeg mistenker jeg har fått corona, skal sjekke i dag om jeg får komme til, hvordan blir det med resten av familien? Får vi være sammen om begge får påvist? Kan jo ikke dele oss da? Hva med babyen? Hvor lang tid tar det før en kan få svar? Håper noen vet, setter veldig pris på svar. Anonymkode: bf4a6...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 18. mars 2020 #2 Del Skrevet 18. mars 2020 De tester ikke folk med mindre de er i risikogruppen, eller jobber i helsevesenet. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Del Skrevet 18. mars 2020 7 minutter siden, Nerine_ skrev: De tester ikke folk med mindre de er i risikogruppen, eller jobber i helsevesenet. Ok. Får ringe vakttelefonen når den åpner og høre hva vi eventuelt skal gjøre da. Anonymkode: bf4a6...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Del Skrevet 18. mars 2020 Dere blir ikke testet, så lenge ingen må legges inn på sykehus eller ingen av dere jobber i helsevesenet. Dere vil bli holdt i karantene sammen. Sannsynligvis får dere alle viruset, men hvis dere er unge og friske vil dere neppe bli særlig syke. Det inkluderer barna. Anonymkode: 63370...4c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 18. mars 2020 #5 Del Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok. Får ringe vakttelefonen når den åpner og høre hva vi eventuelt skal gjøre da. Anonymkode: bf4a6...ae5 Du får nok bare beskjed om å prøve å holde avstand til øvrige familiemedlemmer, hyppig håndvask, god hostehygiene og rengjøring av typiske berøringspunkter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Del Skrevet 18. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere blir ikke testet, så lenge ingen må legges inn på sykehus eller ingen av dere jobber i helsevesenet. Dere vil bli holdt i karantene sammen. Sannsynligvis får dere alle viruset, men hvis dere er unge og friske vil dere neppe bli særlig syke. Det inkluderer barna. Anonymkode: 63370...4c8 Ok. Er ikke særlig syk nei. Hatt hodepine en god stund, to dager med utmattelse og tretthet, fryser mye ifl samboer, diaré og slapp igår og idag våknet meg jeg med trykk i brystet og tørrhoste.. Anonymkode: bf4a6...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Del Skrevet 18. mars 2020 Den som har «forkjølelsessymptom» skal holde seg hjemme. Hvor vanskelig er det å lese seg opp selv? Ikke ring. Anonymkode: fd052...2a0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Del Skrevet 18. mars 2020 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den som har «forkjølelsessymptom» skal holde seg hjemme. Hvor vanskelig er det å lese seg opp selv? Ikke ring. Anonymkode: fd052...2a0 Har ikke "forkjølelsessymptom". Og holder meg hjemme. Trenger du å være frekk? Anonymkode: bf4a6...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Del Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er en småbarnsfamilie på tre. 2 voksne og en baby. Jeg mistenker jeg har fått corona, skal sjekke i dag om jeg får komme til, hvordan blir det med resten av familien? Får vi være sammen om begge får påvist? Kan jo ikke dele oss da? Hva med babyen? Hvor lang tid tar det før en kan få svar? Håper noen vet, setter veldig pris på svar. Anonymkode: bf4a6...ae5 Samboer lurer på om han kan ha det, han får ikke lov av sjefen å komme på jobb. Jeg er gravid og har astma, vi har en 2 åring med astma i tillegg. Vi blir ikke testet, kun fått beskjed om å ringe om han blir verre. Anonymkode: 267e1...01a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 18. mars 2020 #10 Del Skrevet 18. mars 2020 Send heller en melding, mail eller fyll ut et skjema på nettsiden til legekontoret ditt så svarer de deg når de har tid. Telefonene skal holdes «ledige» til de som trenger legetilsyn, dette er så det ikke skal bli evig lange telefonkøer med alle de som «bare har noen spørsmål». Bare fyll inn alle symptomer og spørsmål du har og send inn så svarer de deg relativt fort med alt du trenger å vite. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Del Skrevet 18. mars 2020 8 minutter siden, rebony skrev: Send heller en melding, mail eller fyll ut et skjema på nettsiden til legekontoret ditt så svarer de deg når de har tid. Telefonene skal holdes «ledige» til de som trenger legetilsyn, dette er så det ikke skal bli evig lange telefonkøer med alle de som «bare har noen spørsmål». Bare fyll inn alle symptomer og spørsmål du har og send inn så svarer de deg relativt fort med alt du trenger å vite. Vi har egen corona telefon som er ment til spm rundt corona og ved mistanke om smitte i vår kommune. Derfor jeg vurdere å ringe, når den åpner. Bruker selvsagt ikke legevakten til spm ang dette. Anonymkode: bf4a6...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rebony Skrevet 18. mars 2020 #12 Del Skrevet 18. mars 2020 Just now, AnonymBruker said: Vi har egen corona telefon som er ment til spm rundt corona og ved mistanke om smitte i vår kommune. Derfor jeg vurdere å ringe, når den åpner. Bruker selvsagt ikke legevakten til spm ang dette. Anonymkode: bf4a6...ae5 Ikke legevakten, legekontoret som i fastlegekontoret. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #13 Del Skrevet 18. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samboer lurer på om han kan ha det, han får ikke lov av sjefen å komme på jobb. Jeg er gravid og har astma, vi har en 2 åring med astma i tillegg. Vi blir ikke testet, kun fått beskjed om å ringe om han blir verre. Anonymkode: 267e1...01a Ok. Har en på 10 mnd vi enda ikke har fått konstantert astma på, så vi er usikker. Vi har vert i frivillig karantene i en uke nå, men skal egentlig å handle i morgen, så derfor jeg ønsker å snakke med dem om mulighet for test eventuelt hva vi gjør. Har egen telefonlinje forbeholdt corona, så opptar ikke linje for andre som tenger. Anonymkode: bf4a6...ae5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 18. mars 2020 #14 Del Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har egen corona telefon som er ment til spm rundt corona og ved mistanke om smitte i vår kommune. Derfor jeg vurdere å ringe, når den åpner. Bruker selvsagt ikke legevakten til spm ang dette. Anonymkode: bf4a6...ae5 Det som finnes av info ligger ute på FHI og helsenorge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Del Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, rebony skrev: Ikke legevakten, legekontoret som i fastlegekontoret. Eventuelt. Men har et eget nummer som er åpen for spm ang corona. Det er ikke til legekontoret eller til legevakt i kommunen. Er derfor jeg vurderer å ringe siden jeg ikke opptar linje som andre trenger mer. Anonymkode: bf4a6...ae5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Del Skrevet 18. mars 2020 https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/rad-til-personer-som-er-smittet-eller-har-vart-utsatt-for-smitte/rad-til-deg-som-har-symptomer-pa-akutt-luftveisinfeksjon/ Dette er nok svarene du vil få. Min svigerinne ble testet i går siden hun jobber med syke eldre, og hun må vente et par dager før hun får svar. Hun er frisk nok til å jobbe, men blir altså holdt hjemme. Det er dyrt å holde folk hjemme, så man må nok ganske høyt opp i systemet før det går raskere å få svar. Anonymkode: 6dde8...f8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Del Skrevet 18. mars 2020 3 timer siden, Nerine_ skrev: De tester ikke folk med mindre de er i risikogruppen, eller jobber i helsevesenet. De tester vel ingen i risikogruppen dør de er så dårlige at de gisper etter luft? Anonymkode: 928a4...d6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 18. mars 2020 #18 Del Skrevet 18. mars 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: De tester vel ingen i risikogruppen dør de er så dårlige at de gisper etter luft? Anonymkode: 928a4...d6a Jo om det er spesielt sårbare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg