Gå til innhold

Selvstendig næringsdrivende i knipe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har nylig startet opp som selvstendig næringsdrivende med enkeltmannsforetak. Jeg er også gravid med termin i sommer (var ikke planlagt så måtte bare trå til for å å rett på foreldrepenger). Som det lå an til før koronakrisen, skulle jeg ha tjent inn nok for å ha rett på foreldrepenger, men nå er alt usikkert. Jeg mister nå 70% av inntekten min og kanskje enda mer til pga oppdragsgivere som ikke kan betale meg for forskjellige oppdrag fremover pga koronakrisen. Om jeg ikke får inntekt de neste mnd så har jeg ikke jobbet nok (6 av 10 siste mnd) for å ha rett. Jeg har heller ikke rett på dagpenger da jeg ikke har rukket å tjene 0.75 G enda. Jeg har heller ikke sjans til å skaffe meg noen ny jobb nå 6 mnd gravid og midt i shutdown av hele samfunnet. Jeg har heller ingen inntekt å vise til før jeg startet opp enk. og hadde vært hjemme med barn i 2 år uten inntekt. Ryker hele foreldrepermisjonen min nå? Jeg er så lost. Da får heller ikke mannen pappapermisjon fordi jeg ikke har rett på foreldrepenger... Noen som har noen råd eller er alt håp ute for meg?

Fortvila! 

Anonymkode: 17ee3...9f1

• Opprett ny...