Gå til innhold

gir f... i hele greia!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kommer heller ikke til å gå i det andre, ikke for å såre bruden, for jeg vet at hun kommer til å forstå hvorfor. De får bare fortsette hele greia,så kan jeg heller be hun ut på en koslig by tur eller noe senere. Gidder ikke å dra dit nå når det skal være sånn, for i den stemningen jeg er nå trur jeg ikke det blir så bra :-?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg. Ta henne med ut på en bytur og finn på noe spesielt sammen der

Gjest Gjest
Skrevet
Kommer heller ikke til å gå i det andre, ikke for å såre bruden, for jeg vet at hun kommer til å forstå hvorfor. De får bare fortsette hele greia,så kan jeg heller be hun ut på en koslig by tur eller noe senere. Gidder ikke å dra dit nå når det skal være sånn, for i den stemningen jeg er nå trur jeg ikke det blir så  bra :-?

Synes absolutt du skal drite i å dra i det andre, makan til hespetrær! :o Ta en koselig kveld med bruden alene du, tror hun setter mer pris på det enn dårlig stemning på utdritningslaget.

Men stakkars brud! (og stakkars deg som har sånne venner :trøste: )

Gjest gjest1
Skrevet

Du bør ihvertfall si ifra på forhånd at du ikke kommer.

Hadde jeg vært bruden og min egen forlover ikke dukket opp i utdrikningslaget så hadde jeg blitt kjempelei meg.

Gjest Svimle
Skrevet

Jeg ville også sagt fra på forhånd. Når de andre gjør slik de gjør, så kan de være truende til å si noe som ikke stemmer ang det at du ikke deltar.. Jeg stoler ikke på slike mennesker.

Skrevet

Ja jeg skal si ifra til henne, hun kommer til å ringe meg når hun plutselig skal på tog tur. Tenkte jeg skulle si da at jeg ikke kommer,å at jeg forklarer henne etter helga hvorfor jeg ikke er der. For ikke å ødlegge noe av festen for henne.

Skrevet

Åh, jeg hadde blitt så sur, lei meg +++ Trodde ikke det gikk an å oppføre seg sånn?!?! :evil:

Hadde også blitt litt deppa om jeg hadde vært bruden. Vet om flere om gjerne vil ha litt kontroll over sitt utdrikningslag, og syns at det bør respekteres. Har selv lyst til å ha en koselig dag med mine venninner, og ikke en dag der mine venninner har det moro på min bekostning. Trenger jo ikke å vit hva og når ting skal skje selv om man legger noen føringer.

Enig med de som sier du bør finne på noe kos med bruden på egenhånd en annen dag.

Skrevet

Det er jo en grunn til at bruden har valgt deg til å være forlover, da! Regner med at det er fordi du står henne spesielt nær, og fordi hun stoler på deg både når det gjelder selve dagen og også når det gjelder gjennomføringen av utdrikningslaget.

Det går jo ikke an å gjøre sånt som disse har gjort! :hakeslepp: Det er jo faktisk ingen av dem som har blitt valgt til å være forlover!

Tror det er lurt å snakke med bruden på forhånd. Jeg vet jeg hadde blitt skrekkelig lei meg om ikke forloveren min var i utdrikningslaget mitt! :cry:

Skrevet

Oh my God!

Jeg hadde blitt så utrolig sur, både som forlover og som brud. Har nå vært begge deler, og hadde blitt utrolig sur hvis mine "venner" hadde kuppet hele greia. Særlig hvis det hadde blitt utdriting, som jeg synes er det dummeste som finnes.

Jeg ville fortalt bruden at jeg ikke var ansvarlig for noe som skjer utenfor Oslo, og så får hun skjønne resten av tegninga selv, når hun skal ut på tur.

På den annen side, i ettertid har jeg fått høre at det var tilløp til kaos i mitt lille, søte utdrikningslag. En av venninnene ringte faktisk mannen min for å diskutere, når forloveren min ikke var like tilsnakkendes... Han involverte seg ikke, bare sendte ballen tilbake dit den skulle... (Hun og han er gamle venner, jeg har bare overtatt henne i tillegg, og hun kjente ikke min forlover fra før. Men unektelig litt sært, og jeg var litt oppgitt da jeg hørte det.)

Catzy

Skrevet

Du kan jo snakke med henne uten å fortelle hva som skal skje og når det skal skje.

Bare forklare hvorfor du ikke kommer til å være der.

At du har blitt kuppa.

Men egentlig så synes jeg du skal svelge stoltheten og blir med. Rett og slett fordi din forloveroppgave er å gjøre dagen så fin som mulig for venninna di. Og det kan du jo ikke gjøre om du ikke er der.

Dette er jo forferdelig dumt av dem. Fordi de på denne måten ødelegger enormt mye for bruden. Dette skulle være hennes dag, og et minne for livet.

Greier du å svelge stoltheten synes jeg du skal svelge alle kameler du kan og prøve å ikke gjøre dette til et minne om krangel mellom venninner og manglende respekt for hennes ønsker.

Fortell henne hele historien etter bryllupet en gang, men bli med på utdrikkingslaget og prøv å gjøre det til en fin dag for venninna di. Om de planlegger ting du vet hun ikke vil like, så trenger hun en alliert. En som er på hennes lag.

Gjest Svimle
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde klart å være med på å gjøre dagen så fin som mulig når alle de andre er ute etter å drite bruden ut ved å få henne til å gjøre ting som hun i utgangspunktet ikke ville være med på.. (Ble dette en lang setning eller :tunge1: )

Jeg vil ikke være en del av et utdritningslag..

Skrevet

Hvis du har bestemt deg for å ikke gå, så hadde jeg sagt ifra om dette på forhånd. tenk deg tanken. Hun ringer å etterlyser deg, du sier du ikke kommer. Tenk på alle de rare ideene de andre kan sette i hodet hennes da. ( Noen kvinner er ondskapsfulle sånn)

:roll:

Pluss at hun vil selv gå rundt å fundere på hvorfor du ikke kom. Jeg hadde blitt kjempe lei meg. Og det hadde nok ødelagt mye av stemningen.

Si ifra i forveien, men du trenger ikke å si hvorfor.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg ville satt foten ned til de nadre, og sagt at siden du har blitt valgt som forlover, er det ditt ansvar at denne dagen blir spesiell for bruden. Så får de andre holde seg unna om de velger det, men forloveren holder seg IKKE unna utdrikingsslaget, uansett.

Om de andre ikke ønsker å være med på ditt opplegg, så henter du bruden selv, og gjør denne dagen spesiell for henne. Samtidig som du forklarer hvorfor de andre har uteblitt. Kan være noen av de andre blir med.

Men som forlover så bør du ha en veldig god grunn for å utebli, og dette syns jeg ikke er en god nok grunn. Du høres rett og slett ut som en sutrete unge. Selv om ejg forstår at du er skuffet, men din oppgave er å være der for din venninne. Det er du ikke, om du velger å utebli.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tror ikke jeg hadde fikset å gå... Jeg tåler ikke sånn folk som de jentene tydeligvis er, hadde bare blitt kjipt dersom jeg skulle være med da.

Hvis du har bestemt deg for å ikke gå bør du si fra til bruden. Ring henne i morgen og forklar at du prøvde å stelle istand, det ville ikke de andre være med på, så nå har de stelt i stand noe annet. Og si så at du synes det har vært nok kjipe ting nå og du vil ikke gå. Da er du ihvertfall ærlig, og bruden får tid nok på seg til å finne ut hva hun vil gjøre. Hadde jeg vært bruden hadde jeg jo selvsagt ringt de andre og bedt de se til hel.... å skjerpe seg, DU er forlover og DU fikser utdrikningslag, uavhengig av hva DE mener.

:frustrert: møkkakjerringer

Gjest gaja ii
Skrevet
Fortell henne hele historien etter bryllupet en gang' date=' men bli med på utdrikkingslaget og prøv å gjøre det til en fin dag for venninna di. Om de planlegger ting du vet hun ikke vil like, så trenger hun en alliert. En som er på hennes lag.[/quote']

:Nikke: helt enig!

hvis de er så bestemte på å ha et utdritningslag kommer hun til å trenge noen der som holder det litt nede på bakken! ellers kan dere risikere at de kvinnfolka hauser hverandre opp og så blir det bare skrikinga.

Skrevet

Er alle de inviterte med på denne utdritningsfadesen?

Om ikke synes jeg du bør ta kontakt med disse å kjøre UL som planlagt. Personlig kunne jeg ikke blitt med på et opplegg som jeg visst bruden ville mislike - det er å godta at de behandler henne på den måten og det gjør ikke en god venninne som vet hun ikke ønsker det. Så da blir alternativet å møte opp og prøve rett og slett å stoppe hver enkelt aktivitet - og det blir jo bare teit og lite hyggelig for alle parter.

Vet disse andre "venninnene" at bruden IKKE vil bli behandlet på denne måten?

Gjest Madam Felle
Skrevet
Jeg tror ikke jeg hadde fikset å gå... Jeg tåler ikke sånn folk som de jentene tydeligvis er, hadde bare blitt kjipt dersom jeg skulle være med da.

Hvis du har bestemt deg for å ikke gå bør du si fra til bruden. Ring henne i morgen og forklar at du prøvde å stelle istand, det ville ikke de andre være med på, så nå har de stelt i stand noe annet. Og si så at du synes det har vært nok kjipe ting nå og du vil ikke gå. Da er du ihvertfall ærlig, og bruden får tid nok på seg til å finne ut hva hun vil gjøre. Hadde jeg vært bruden hadde jeg jo selvsagt ringt de andre og bedt de se til hel.... å skjerpe seg, DU er forlover og DU fikser utdrikningslag, uavhengig av hva DE mener.

:frustrert: møkkakjerringer

Er det virkelig meningen at bruden selv skal måtte ordne opp?

Beklager, men er det alle de andre sin dag, eller er det bruden sin dag?

Som brud ville jeg blitt mye mer skuffet over at forloveren min valgte å utebli, enn for opplegget. Bruden kan selv velge hva hun ønsker å være med på, når de foreslår ting. For selv om de har valgt å gjøre det på den måten, så bestemmer jo bruden til syvende og sist hva hun vil være med på.

Men å utebli på denne dagen, fordi en er såret og møkka lei de andre, er og blir respektløst ovenfor bruden. Hva om en begynner å tenke på bruden is tedet for på seg selv, for det er jo ikke verre enn at man forklarer bruden at dette egentlig ikke var det opprinnelige opplegget. Men flertallet bestemte, og derfor ble forloveren overkjørt.

Tenk litt på hovedpersonen, for det er sikkert ikke kjekt for henne å måtte begynne å mekle mellom vennene sine.

Gjest gjest1
Skrevet

Enig med Madam Felle over her.

Det er ikke tvil om at du som forlover har all rett til å bli forbanna i denne situasjonen men jeg mener også at uansett hvor kjedelig denne saken er så burde du stille opp for bruden sin del.

Om ting er så på kanten at bruden ikke har lyst til å gjennomføre så sier hun såklart ifra.

Still opp for din venninne og gjør det beste ut av dagen - for hennes skyld :)

Skrevet

Har fått sovet litt på tingene nå, å ser kansje litt annderledes på tingene i dag.. Jeg tror jeg kommer til å dra dit, om ikke annet fra ettermiddagen og utover. For som jeg skjønte skulle de drite hun ut på formiddagen i sentrum og sånn. Vet ikke om det blir for teit at jeg kommer etter at de er ferdige med det?? Men da er jeg iallefall der..

Kan godt hende jeg virker som en sutre unge som ble nevnt her, men jeg ble innmari skuffet for når jeg snakket med de andre deltakerene på søndagen og fortaltet at alt var klart, var likosm alle så positive til opplegget og alle gledet seg til å komme. Så går det et halv døgn så har de gått bak min rygg å lagd et nytt!! Og de to som har gjordt dette, har også fortalt til de andre som kommer at det har blitt et nytt opplegg før de snakket med meg!!!! Da mener jeg at jeg faan meg har lov til å sutre litt,jeg er ikke sur for at det ikke er mitt opplegg som blir brukt, men jeg blir sur for de respekterer hverken bruden eller meg med å gjøre sånne ting!!!

Skrevet

Siden du skrev at bruden har vært informert om hva du planla for utdrikningslaget, synes jeg det er viktig at du sier i fra på forhånd at det blir et annet opplegg. Ellers tror hun at hun vet hva som venter, gleder seg til det, og får muligens en skikkelig kalddusj når hun skal ut og 'drites ut' i stedet.

Skjønner godt at du ikke har lyst til å være med, men det er kanskje beste måten du kan hevne deg på? Ved å være med, og vise gode miner til slett spill? Støtte bruden dersom de går for langt, være der for henne og være motvekt mot de verste fantestrekene?

Men jeg tror uansett det beste er om hun får en liten 'advarsel'. Det holder vel å si at man mente opplegget ditt var for 'rolig', og at man har (nevn gjerne navn) har valgt å organisere et alternativt opplegg. Da vet hun hvem som har skylden om det blir katastrofe, i hvert fall.

Dessuten synes jeg disse 'vennene' høres helt idiotiske ut. Var det ikke så at de stemte ned det første opplegget ditt fordi det var en halv time utenfor Oslo? Og nå har de lagt sitt til 4 TIMER UNNA?!

Nei, takke meg til rolige utdrikningslag hvor folk tar hensyn til hva bruden liker og ønsker, sier jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...