Gå til innhold

Bachelor i ernæring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer som dere sikkert skjønner å ta en bachelor i ernæring. Denne går som nettstudier over 3 år. Det er en fordel ettersom jeg har fast jobb, og er vant til å ha en stabil og ok inntekt. Jeg er yrkesfaglig utdannet i til denne jobben. 
 

Noen her som har erfaring fra nettstudier som vil dele sine tanker?

Er det dumt å ta dette? - for å jobbe som ernæringsfysiolog må jeg ha 2 år etter denne graden er ferdig..

Bare skolen de tre første årene vil koste rundt 220 000 kroner. 
 

Synes også det er vanskelig å forstå regler for Lånekassen, om jeg får stipend når jeg jobber 100%? Eventuelt lån.

 

Anonymkode: fa977...549

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fra en som allerede har en bachelor i ernæring; anbefaler det ikke. Det er ikke jobber å få. Hvis du gjør kun for kunnskap er det et bra studie, men for å få jobb er det helt håpløst unyttig. 

Anonymkode: 90e0e...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fra en som allerede har en bachelor i ernæring; anbefaler det ikke. Det er ikke jobber å få. Hvis du gjør kun for kunnskap er det et bra studie, men for å få jobb er det helt håpløst unyttig. 

Anonymkode: 90e0e...331

Forresten, det er nesten ikke jobber til kliniske ernæringsfysiologer heller (dvs de med master). De eneste fulltidsstillingene er ved sykehus og de ansetter evt bare én. 

Anonymkode: 90e0e...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra en som allerede har en bachelor i ernæring; anbefaler det ikke. Det er ikke jobber å få. Hvis du gjør kun for kunnskap er det et bra studie, men for å få jobb er det helt håpløst unyttig. 

Anonymkode: 90e0e...331

Med stadig flere overvektige i dette landet burde det være masse ledige jobber til ernæringsfysiologer !

Anonymkode: e8c68...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må ha bachelor i human ernæring for å kunne gå rett på master og bli klinisk ernæringsfysiolog. Dvs. at bachelor i kun ernæring ikke vil gi deg den muligheten.. Men ettergå meg gjerne, er det jeg mener å ha lest.

Anonymkode: 7dacd...20b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med stadig flere overvektige i dette landet burde det være masse ledige jobber til ernæringsfysiologer !

Anonymkode: e8c68...0c4

Så lenge det ikke fokuseres på forebygging, men behandling, slik som praksisen er i Norge er det ikke jobber. Du kan selv se på nav, Finn og andre jobbsøksider, det er ekstremt få jobber. Alle jeg kjenner med utdanning i ernæring (Bachelor or master) jobber enten i eget foretak, er PT og kostveileder eller har tatt nye studier. Det er absolutt ikke en utdanning som er sikret arbeid i ettertid. Til og med frisklivssentralene vil helst ha andre folk, og de har heller ikke fulltidsstillinger. 

Anonymkode: 90e0e...331

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...