Fuglemor Skrevet 17. mars 2020 #41 Skrevet 17. mars 2020 Hva hjelper det at vi skal sitte i hvert vårt hjem og klappe? Hva med en lønnsøkning og noen gode ord i etterkant? Smil og takk er vel så bra om ikke bedre.. Vi nordmenn er ikke flinke til å vise takknemlighet direkte til mennesker, vi skriver heller hyllester på sosiale medier og det er irriterende as f*ck.. Og nå skal vi klappe.. Filme og legge det ut på Facebook hvor kleint er ikke det 🙄🙄 Nei, vis det i praksis. Si det rett ut "for en fantastisk jobb du gjør, tusen takk!" /"takk for at du passet barnet mitt idag", "takk for at du gjør den jobben du gjør!" Også smil. Og nikk. Ikke ta i hånda. 2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #42 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Blir spennende å se nå kruttet går ut av "dugnads-raketten"! Vi er på dag 2 i uke 1 (ikke medregnet fredag og helgen), og vi oppfører oss som om vi har vært sperra inne i 5 år.. Misforstå meg rett, jeg er for stenging og dugnad, men noen drar det liksom litt vel... langt 🙈 Ser også at de som er mest ivrig etter å hylle og klappe og styre og stå på, er de samme som liker å skryte på SoMe: "Se på meg!! JEG er flink, jeg!!" Vi har en tøff tid foran oss, dont pour all your sugar in one cup, foråsidetsånn! Det kan være greit å porsjonere litt entusiasme, sånn at det rekker langt, ellers er vi DRITTlei balkongkonserter, klapping og opphausing før vi komme til helga.. Just my opinion 😘 (Om jeg klapper eller ei, er det ingen som får med seg, her vi bor uten naboer..) Anonymkode: 8348f...ba5 Prat for deg sjøl! Vi er mange som trenger en positiv vinkling på hverdagen for å få ned stress og redsel. Så ja til mer slike stunts! Anonymkode: 3b62d...2f0 1
Honey Dew Skrevet 17. mars 2020 #43 Skrevet 17. mars 2020 Nei, det hjelper ikke i det hele tatt. Det blir bare for dumt. 1
Gjest Pastpresent Skrevet 17. mars 2020 #44 Skrevet 17. mars 2020 synes denne klappinga er like flau og unødvendig som disse flashmob greiene var i 2009. Krisen er såvidt begynt, og hvis folk kjeder seg kan de heller spille stigespillet eller twister. Eller ha sex på balkongen.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #45 Skrevet 17. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Prat for deg sjøl! Vi er mange som trenger en positiv vinkling på hverdagen for å få ned stress og redsel. Så ja til mer slike stunts! Stakkars menneske. Hvis hverdagen din preges av stress og redsel etter bare et par dager kan du ikke være mye stabil i utgangspunktet, Anonymkode: 48358...346 1
Maleficenta Skrevet 17. mars 2020 #47 Skrevet 17. mars 2020 Jeg syns heller man kan vise en form for støtte til unge i risikosonen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #48 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette her var jo en greie for noen dager siden i Italia, der de klappet for helsearbeidere som måtte velge mellom liv. Føler ikke vi har kommet helt dit i Norge etter 4 dager altså. Mulig jeg er litt kjip men herregud folk gjør da bare jobben sin, det er ikke som om de har så mye valg. Jeg synes de er heldige som slipper permitteringer. Som en over sier, det er ingen som klapper for meg når jeg er overarbeidet og står på for det beste for kundene mine. Anonymkode: 52475...a85 Syns det var greit at de klappet i Italia. For det første, de som gjorde det bodde slik at det ble en effekt. For det andre, de sitter innendørs og kan ikke gå ut, folk dør i sitt eget hjem hvor familie må leve med den avdøde i dager før noe skjer, så ja det er litt mer grunn til at de klappet for å heie frem helsepersonellet. Her i Norge kan de aller fleste gå seg en tur, handle på butikken, grine seg til å sitte på hytta, rett og slett kose seg unntatt noen få. For det tredje så er ikke situasjonen den samme i Norge. Iallefall ikke enda takk og lov. Anonymkode: 0dca3...d55 4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #49 Skrevet 17. mars 2020 Føler ikke jeg fortjener noe klapping i grunn. Går ganske motvillig på jobb nå, mens jeg har tre små barn jeg risikerer å smitte hver eneste dag. Skulle likt å se Erna eller Høie bli hostet på daglig av syke pasienter. Men pytt sann, våre liv teller vel ikke? Ja takk til ordentlig smittevern. Så kan vi heller klappe alle sammen når dette er over. Anonymkode: 1cfc8...835 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #50 Skrevet 17. mars 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det var greit at de klappet i Italia. For det første, de som gjorde det bodde slik at det ble en effekt. For det andre, de sitter innendørs og kan ikke gå ut, folk dør i sitt eget hjem hvor familie må leve med den avdøde i dager før noe skjer, så ja det er litt mer grunn til at de klappet for å heie frem helsepersonellet. Her i Norge kan de aller fleste gå seg en tur, handle på butikken, grine seg til å sitte på hytta, rett og slett kose seg unntatt noen få. For det tredje så er ikke situasjonen den samme i Norge. Iallefall ikke enda takk og lov. Anonymkode: 0dca3...d55 Ja helt enig i det. Anonymkode: 52475...a85
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #51 Skrevet 17. mars 2020 Klokken 18.00 var jeg på vei hjem fra jobb, ruslende gjennom nabolaget mitt (blokkbebyggelse). Jeg så ikke et eneste menneske som sto på balkongen og klappet, og hadde jeg sett det ville jeg begynt å lure litt... Jeg hadde nemlig ikke fått med meg at det skulle være klappe-dugnad i dag 😄 Anonymkode: 7e9a7...d30
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #52 Skrevet 17. mars 2020 3 timer siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg hadde blitt den eneste i mitt område som sto og bråket på verandaen. De hadde sett rart på meg da gitt. ...så jeg dropper det. Selv bor jeg i et hus langt oppi skogen. Ingen som hadde sett meg der jeg sto og klappet på verandaen engang🤣🤣 Anonymkode: 4800d...6c2
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #54 Skrevet 17. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Klokken 18.00 var jeg på vei hjem fra jobb, ruslende gjennom nabolaget mitt (blokkbebyggelse). Jeg så ikke et eneste menneske som sto på balkongen og klappet, og hadde jeg sett det ville jeg begynt å lure litt... Jeg hadde nemlig ikke fått med meg at det skulle være klappe-dugnad i dag 😄 Anonymkode: 7e9a7...d30 Du hadde vel trodd at de sto og klappet for deg som kom hjem fra jobb da😄 Anonymkode: 4800d...6c2 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #55 Skrevet 19. mars 2020 På 17.3.2020 den 19.24, AnonymBruker skrev: Prat for deg sjøl! Vi er mange som trenger en positiv vinkling på hverdagen for å få ned stress og redsel. Så ja til mer slike stunts! Anonymkode: 3b62d...2f0 Det var akkurat det jeg gjorde, just my opinion, skrev jeg.. 😂 Mannen min er krigen hver dag (jobb, som vi også kan kalle det) og jeg fjernunderviser 50+ unger hver dag- så det går ikke upåaktet hen. Er bare så typisk norsk at vi skal gjøre ALT på en gang. Tenker det er greit å ta litt og litt om gangen, vi trenger strengt tatt ikke såå mye sirkus i løpet av uke en 🙈 Ta dine forhåndsregler, vask lankene og hold avstand, så skal du se at frykten blir litt redusert. Og ikke dra på hytta! Anonymkode: 8348f...ba5
Maleficenta Skrevet 19. mars 2020 #56 Skrevet 19. mars 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var akkurat det jeg gjorde, just my opinion, skrev jeg.. 😂 Mannen min er krigen hver dag (jobb, som vi også kan kalle det) og jeg fjernunderviser 50+ unger hver dag- så det går ikke upåaktet hen. Er bare så typisk norsk at vi skal gjøre ALT på en gang. Tenker det er greit å ta litt og litt om gangen, vi trenger strengt tatt ikke såå mye sirkus i løpet av uke en 🙈 Ta dine forhåndsregler, vask lankene og hold avstand, så skal du se at frykten blir litt redusert. Og ikke dra på hytta! Anonymkode: 8348f...ba5 I krigen faktisk.. 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2020 #57 Skrevet 19. mars 2020 Superkleint. I Norge har dette såvidt begynt. Det er ikke flere innlagt enn det helsepersonellet kan håndtere. Vi er bare i den spede begynnelse. Da applausen oppsto i Italia, var allerede helsevesenet på knærne, og flere tusen var døde. Nei, Norge, dette var kleint. Jeg hyller absolutt helsepersonellet, både i Norge og andre steder. Men det ble for dumt og kleint å "kopiere" Italia på et tidspunkt da Norge såvidt har begynt å merke bittesmå konsekvenser av viruset. Anonymkode: f522a...fdc 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars 2020 #58 Skrevet 20. mars 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Superkleint. I Norge har dette såvidt begynt. Det er ikke flere innlagt enn det helsepersonellet kan håndtere. Vi er bare i den spede begynnelse. Da applausen oppsto i Italia, var allerede helsevesenet på knærne, og flere tusen var døde. Nei, Norge, dette var kleint. Jeg hyller absolutt helsepersonellet, både i Norge og andre steder. Men det ble for dumt og kleint å "kopiere" Italia på et tidspunkt da Norge såvidt har begynt å merke bittesmå konsekvenser av viruset. Anonymkode: f522a...fdc Helt enig! Føler at Norge kjører en variant av "anything you can do, I can do better". Nordmenn MÅ være best i å bry seg mest, og dette må selvfølgelig dokumenteres på sosiale media, for ellers teller det ikke Italia blør, Norge har nok ikke sett begynnelsen engang. Anonymkode: 71719...261 1
Gjest mia10 Skrevet 20. mars 2020 #59 Skrevet 20. mars 2020 Helt enig med de som mener at lønnsøkning er det som kan vise at vi setter pris på disse yrkene + at vi følger de rådene vi har fått og får ut fingeren mtp. smittevernutstyr!!! Er så ufattelig at vi ikke hadde et lager av dette og nok til alle,men spesielt til de som blir klappet for. Jeg hadde satt mye mer pris på tilgang til munnbind enn at hele gata klappet for meg,så den aksjonen er i mine øyne helt meningsløs.
Fremhevede innlegg