Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. I arbeidsevnevurderingen står det at de har kommet frem til: Varig tilpasset innsats? hva betyr det? jeg søker uføretrygd. Er det stor eller liten sannsynlighet å få innvilget med det utfallet på arbeidsevnevurderingen?

Anonymkode: 8dd54...148

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du spørsmål til et dokument fra NAV er det greiest å sende de en melding på internett . Så forklarer de hva det betyr.

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, Hvissvass skrev:

Har du spørsmål til et dokument fra NAV er det greiest å sende de en melding på internett . Så forklarer de hva det betyr.

Fant ut hva det betyr nå, men lurer på om noen har fått avslag på søknaden med det som svar på vurderingen?

AnonymBruker
Skrevet

Når veilederen din på nav lokal skriver arbeidsevnevurderingen din mot ufør, så vil du da stå som varig tilpasset innsats. Det bety ufør, på "nav språk". Det er NAV Arbeid og ytelser som behandler søknaden din om ufør. Det må stå varig tilpasset innsats, for da mener nav at du "er" ufør. 

Anonymkode: 14427...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når veilederen din på nav lokal skriver arbeidsevnevurderingen din mot ufør, så vil du da stå som varig tilpasset innsats. Det bety ufør, på "nav språk". Det er NAV Arbeid og ytelser som behandler søknaden din om ufør. Det må stå varig tilpasset innsats, for da mener nav at du "er" ufør. 

Men er det ofte/vanlig nav arbeid og ytelser avslår selv om nav lokalt støtter?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre ja. Mange ganger så kan rådgivende lege gå imot både anbefalinger fra NAV lokalt og fastlege/legeerklæringer.

Må nok bare håpe på det beste i disse dager.

Anonymkode: 28368...460

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig er det vel ikke, men ja det skjer. Da er det nesten alltid at de mener ikke all behandling er prøvd ut. Typisk ved diagnoser som ME og fibromyalgi.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig er det vel ikke, men ja det skjer. Da er det nesten alltid at de mener ikke all behandling er prøvd ut. Typisk ved diagnoser som ME og fibromyalgi.

Jeg har Scizofreni, jeg søkte i 23. november 2019, nav lokalt her i oslo skreiv at jeg var varig tilpasset innsats, men har bare prøvd ut 2 medisiner, men de virket ikke og jeg får bare bivirkninger av dem.. men jeg kommer ikke til å fungere mest sannsynlig med medisiner heller, de skreiv også legen. Men er redd jeg får avslag.. har så mye å slite med om dagen og  økonomi er også ett stressende punkt for meg. tROR du de sier jeg ikke er nok utprøvd? går til behandling men det er ikke for å bli bedre men for å fungere bedre i en begrenset hverdag og det skreiv de i legeerklæringen også

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har Scizofreni, jeg søkte i 23. november 2019, nav lokalt her i oslo skreiv at jeg var varig tilpasset innsats, men har bare prøvd ut 2 medisiner, men de virket ikke og jeg får bare bivirkninger av dem.. men jeg kommer ikke til å fungere mest sannsynlig med medisiner heller, de skreiv også legen. Men er redd jeg får avslag.. har så mye å slite med om dagen og  økonomi er også ett stressende punkt for meg. tROR du de sier jeg ikke er nok utprøvd? går til behandling men det er ikke for å bli bedre men for å fungere bedre i en begrenset hverdag og det skreiv de i legeerklæringen også

Schizofreni* heter det:)

Vet du ikke hvordan din egen diagnose skrives?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Schizofreni* heter det:)

Vet du ikke hvordan din egen diagnose skrives?

Jo du trenger ikke være frekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...