Gå til innhold

Noen med korona her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt lett "trykk" i brystet siden i går. Har ingen andre symptomer på forkjølelse eller influensa. Hoster ikke. Bekymret for om det er Corona likevel. Har legetime i morgen (per telefon) for andre ting. Bør jeg ringe kommunens Corona-telefon i dag, eller kan jeg holde meg unna andre og høre med legen min i morgen?

Anonymkode: 6ffc7...687

Hvis du ikke har symptomer som er alvorlige holder det med å vente til du skal kontakte legen din i morgen pr. telefon. Nå kjenner jeg riktig nok ikke deg og din sykehistorikk. Hvis du har andre kjente sykdommer eller har svekket immunforsvar ville jeg ha ringt Korona telefonen eller legevakt for råd. Uansett bør du isolere deg og ikke være i kontakt med andre til du er bedre eller du vet hva det er. Trykk i brystet trenger ikke å ha noe med luftveisinfeksjoner å gjøre. Det er bedre å ringe for råd enn å ikke gjøre det, men du må selv kjenne på om det kan vente til i morgen. 

Anonymkode: 245bf...2f2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mistanker om at jeg har Corona. Symtomene har kommet snikende siste dagene og får flere symptomer for hver dag som går. Har i noen  dager hatt et trykk på brystet og litt "kiling" og ømhet, i dag våknet jeg med lett sår hals. I tillegg har jeg i tre dager hatt diaré og lett kvalme. Er i karantene med familien, men de virker å være i fin form. Skulle så gjerne ta en test for å vite...

Anonymkode: af003...be5

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mistanker om at jeg har Corona. Symtomene har kommet snikende siste dagene og får flere symptomer for hver dag som går. Har i noen  dager hatt et trykk på brystet og litt "kiling" og ømhet, i dag våknet jeg med lett sår hals. I tillegg har jeg i tre dager hatt diaré og lett kvalme. Er i karantene med familien, men de virker å være i fin form. Skulle så gjerne ta en test for å vite...

Samme her. Føler meg ikke syk, men føler meg likevel litt rar... En dag veldig tørr i halsen og hodepine. Neste dag hodepine og et slags lett trykk midt i brystet. Har hatt løsere mage også de siste dagene... Ingen feber. Må gå på jobb... Kan være psykisk, umulig å vite!

Anonymkode: fa5f1...65a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Føler meg ikke syk, men føler meg likevel litt rar... En dag veldig tørr i halsen og hodepine. Neste dag hodepine og et slags lett trykk midt i brystet. Har hatt løsere mage også de siste dagene... Ingen feber. Må gå på jobb... Kan være psykisk, umulig å vite!

Har unnskyldt det med i noen dager at det er psykisk, men når halssmertene kom i dag morges skjønte jeg at dette kan være Corona.  I tillegg sliter jeg med angst, så denne tiden er en skikkelig påkjenning...

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har unnskyldt det med i noen dager at det er psykisk, men når halssmertene kom i dag morges skjønte jeg at dette kan være Corona.  I tillegg sliter jeg med angst, så denne tiden er en skikkelig påkjenning...

Skjønner at folk som sliter fra før bli ekstra engstelig nå. God bedring til deg, Corona eller ei!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skjønner at folk som sliter fra før bli ekstra engstelig nå. God bedring til deg, Corona eller ei!

Tusen takk! Heldigvis er jeg ikke i en risikogruppe, og forsøker å slå meg til ro med det.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke har symptomer som er alvorlige holder det med å vente til du skal kontakte legen din i morgen pr. telefon. Nå kjenner jeg riktig nok ikke deg og din sykehistorikk. Hvis du har andre kjente sykdommer eller har svekket immunforsvar ville jeg ha ringt Korona telefonen eller legevakt for råd. Uansett bør du isolere deg og ikke være i kontakt med andre til du er bedre eller du vet hva det er. Trykk i brystet trenger ikke å ha noe med luftveisinfeksjoner å gjøre. Det er bedre å ringe for råd enn å ikke gjøre det, men du må selv kjenne på om det kan vente til i morgen. 

Takk, da venter jeg til i morgen. Har ingen andre symptomer (hoster ikke, ikke redusert allmenntilstand, ingen smerter noe sted, «alt» er fint bortsett fra dette lette trykket) eller andre fysiske sykdommer. 

Anonymkode: 6ffc7...687

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært syk siden forrige tirsdag, og har notert symptomer dag for dag. Har ikke påvist covid 19, mistenker det eller vanlig lungebetennelse. 

Tirs - Feber, hodepine 

Ons - Feber, hodepine 

Tors- Feber, hodepine, sår hals

Fre - Feber, hodepine, sår hals, nedsatt allmenntilstand 

Lør - Feber, hodepine, sår hals, nedsatt allmenntilstand 

Søn - På bedringens vei, bare milde forkjølelse symptomer 

Man - På bedringens vei, bare milde forkjølelse symptomer 

Tirs - Verre tilstand, tungpustet, mye tørrhoste, akutt diare.

Ons - Tilstand ytterlige forverre, blir tungpustet av alt som innebærer bevegelse. Kraftig tørrhoste. Kontaktet legekontor, ble bedt om å drikke mye vann. 

Anonymkode: cca4f...086

• Liker 2
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært syk siden forrige tirsdag, og har notert symptomer dag for dag.

Anonymkode: cca4f...086

Takk for at du deler. Veldig smart tips for alle å notere sykdomsforløpet slik du har gjort her. Fort gjort å glemme dager og tilstand og det kan være verdifull informasjon dersom du skulle trenge behandling. Ønsker deg god bedring, å oppdater gjerne i morgen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen her med symptomer som har hatt øm hodebunn? Kan være på grunn av bihulene kanskje? Har vondt i lymfene på halsen. Sår Hals og rennende øyner. 

Anonymkode: dd336...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gå på jobb i den tilstanden. Mye corona i omløp nå og kritisk om du smitter flere.

Anonymkode: 66a77...247

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om jeg har det, men jeg har de to siste dagene begynt å få feber, vondt i halsen og de andre symptomene. Ikke godt å si om det er korona eller noe annet, men siden de ikke tester forholder jeg meg bare til omverden som om jeg har det. 

Anonymkode: 3df2f...c5d

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange liv vil gå tapt hvis ikke du går på jobb?

Anonymkode: 15418...8bb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt rådvill hva jeg skal gjøre. Jeg var hjemme fra jobb i dag fordi jeg hadde feber i går/natt. I dag har jeg ikke hatt feber, men jeg er fortsatt tungpustet og blir fort sliten når jeg prøver å gjøre noe hjemme. Jeg hoster ikke. Mine symptomer er tung pust og slapphet. Jeg har hatt feber og vond hals, men ikke nå. Jeg har snakket med sjefen og blir hjemme i morgen også, men hvis jeg ikke er bedre i morgen vil sjefen min at jeg skal teste meg. Jeg kan teste meg siden jeg er helsepersonell, men jeg føler meg samtidig ikke så dårlig. Jeg er redd for at de avviser meg. Men jeg vet at mange har milde symptomer og jeg fortsatt kan smitte andre. Hadde det ikke vært for Korona epedemien hadde jeg sikkert ikke tenkt noe over det og gått på jobb. Hvis jeg har Korona er rutinen at vi må være hjemme i to uker. Hvis jeg ikke tester meg eller får påvist Korona må jeg på jobb igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Startet i begynnelsen av forrige uke, da begynte jeg å føle meg kvalm utover kvelden, og våknet rundt midnatt for å kaste opp. Kastet opp to ganger den natta. Neste dag følte jeg meg så slapp og utmattet, spiste kun en banan den dagen. Etter det har jeg vært bittelitt snufsete og litt sår hals. Kiler og jeg må hoste når jeg puster inn.

Tipper det er vanlig influensa.

Anonymkode: 9d1da...c05

Skrevet

Vi hadde 6 tilfeller av Corona i huset i går kveld. Nå er vi dessverre nede i 3.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har ubehag i ørene som et symptom?

• Opprett ny...