Gå til innhold

Noen med korona her?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvalme er det flere bekreftede smittede som melder om. 

Anonymkode: b644d...907

Også svimmelhet?

Anonymkode: 66a77...247

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er influensa sesong også nå så mange har nok vanlig sesong influensa også. Flere på jobben min som har blitt testet pga. de er helsepersonell og alle testet negativt. 

Anonymkode: 245bf...2f2

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj, det gikk raskt. Hvordan ble du smittet? Må en ikke vente i 7-8 dager etter at en er frisk fra korona før en kan friskmeldes og gå på jobb? For andre sykdommer er det vel 1 dag etter at en er frisk

Dette er endret. Isolasjonen/karantene oppheves etter 1 dag med symptomfrihet.

Anonymkode: 2584e...748

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Man ødelegger vel illusjonen om dommedag og akopalypse..

Anonymkode: 13ded...728

Dommedagen skjer ikke på grunn av viruset, men den strenge lukkingen av vestlige samfunn. 

Anonymkode: 73cd1...b5b

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker som det er så mange som har corona nå, så en kan neste regne med at det er det, spesielt når du kjenner på en slags hoste som er typisk kjennetegn

Men det er så ubetydelig at jeg aldri hadde brydd meg om det hvis ikke det var for denne situasjonen... Utrolig irriterende, har familie i risikogruppen som trenger hjelp og jobb som trenger hender nå. Men det siste jeg vil er å smitte noen. 

Anonymkode: f042f...2c8

AnonymBruker
Skrevet

Har følt i flere dager at det sitter noe i brystet. Er ikke syk ellers, hoster ikke men er bittelitt irritert i halsen. Liksom begynnelsen på et host, men det kommer ikke 🤔 unngår folk men det blir ikke noe mer, har vart i snart en uke. Flere som har det sånn? 

Jeg har hatt sår hals litt av og på i noen dager, småproblemer med stemmen, og det har føltes som om noen trykker midt på brystet mitt. Ørlite tett nese også, og et par kvelder der jeg følte at jeg måtte hoste en kort stund. Aner ikke om det er/var korona. Har aldri hatt en så lett forkjølelse før, blir som regel potte tett i huet og nesa.

Anonymkode: 64818...f30

AnonymBruker
Skrevet

Dette er endret. Isolasjonen/karantene oppheves etter 1 dag med symptomfrihet.

Anonymkode: 2584e...748

Link? 

Anonymkode: 4488a...2aa

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Noen som blir kvalm av corona og kaster opp?

30% får diare sto det i avisene i dag, så da er det vel sannsynlig at mange er kvalme også.

Anonymkode: ee8b1...024

AnonymBruker
Skrevet

Link? 

Anonymkode: 4488a...2aa

De i isolasjon skal vente 7-8 dager etter at en er frisk.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har hatt sår hals litt av og på i noen dager, småproblemer med stemmen, og det har føltes som om noen trykker midt på brystet mitt. Ørlite tett nese også, og et par kvelder der jeg følte at jeg måtte hoste en kort stund. Aner ikke om det er/var korona. Har aldri hatt en så lett forkjølelse før, blir som regel potte tett i huet og nesa.

Anonymkode: 64818...f30

Ja, det kjennes ut som om noen trykker midt på brystet mitt også. Men ikke så hardt at det gjør noe. Ville vært plagsomt hvis jeg skulle jogge bare.. 🙄 Skulle ønske jeg kunne tatt en test. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi er tre stk med en slags forkjølelse hjemme. Samboer har fått feber nå på 4. dagen. Han jobber på sykehus, så har fått time til testing. Spennende og skummelt å se om det er korona eller noe annet. Regner med vi har det samme alle sammen. Hos meg er det såvidt jeg kjenner litt kiling og sårhet i halsen. Vært mer symptomer med hosting hos samboer og 3-åringen. Baby er frisk.

(Symptomene hans kom mer enn 48t etter sist han var på jobb, så neppe smittet noen på jobb)

Anonymkode: 594d3...626

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som har/har hatt korona?

Ja påvist i dag. 

- Hva var symptomene deres? Var dere dårlige?

Veldig dårlig. Begynte med sår hals og litt hodepine. Slapp. Feber til og fra. Deretter kom hosten i kjølvannet av sår hals. Føltes som halsen ble trangere. Hostet så jeg brakk meg og jeg hostet også blod. En helt ekstremt vond hoste der fint lite hjalp. Hosten var en sånn irriterende tørrhoste, etterhvert iblandet farget slim...Følte et vondt press på brystet, måtte ligge på mage for å puste skikkelig. Som om noen hadde lagt 10 murstein oppå meg. Fikk da påvist lungebetennelse. 

Har IKKE hatt rennende eller tett nese. Ikke spesielle muskel/leddsmerter som ved influensa...litt smerter i korsryggen hele tiden, men til og fra. Ikke svært høy feber heller. 

- hvor lenge hadde dere det?

Er på uke 3, enda ikke frisk, men kommer seg. Kun sår hals og hodepine som sitter igjen nå- Takk og lov at hosten og brystsmertene har gitt seg. 

- når ble dere friske igjen?

Vet ikke hvor lang tid dette tar, anslår en ukes tid til før jeg er helt frisk- tilsammen rundt 4 uker, da...

Dette unner jeg ingen. Helt forferdelig. 

Anonymkode: 090f8...37d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom hjem fra jobb i dag og følte meg varm og tungpustet. Målte temperaturen og den var rett over 38 grader. Jeg pleier å ligge mellom 36,5 og 37. Jeg føler meg riktig nok ikke feber syk. Vanligvis føler jeg meg mer slapp. Jeg jobber med pasienter så jeg må nok ringe i morgen og melde meg syk, også får jeg se om jeg får avtalt tid for testing. Jeg har forstått det slik at vi som jobber med pasienter må testes. Problemet er at det er nesten umulig å komme gjennom på telefonen fordi det er mange som ikke blir testet som ringer og vil bli testet. Hvis jeg her fått Korona må nesten alle på jobben min i karantene — pasientene også. 

AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kom hjem fra jobb i dag og følte meg varm og tungpustet. Målte temperaturen og den var rett over 38 grader. Jeg pleier å ligge mellom 36,5 og 37. Jeg føler meg riktig nok ikke feber syk. Vanligvis føler jeg meg mer slapp. Jeg jobber med pasienter så jeg må nok ringe i morgen og melde meg syk, også får jeg se om jeg får avtalt tid for testing. Jeg har forstått det slik at vi som jobber med pasienter må testes. Problemet er at det er nesten umulig å komme gjennom på telefonen fordi det er mange som ikke blir testet som ringer og vil bli testet. Hvis jeg her fått Korona må nesten alle på jobben min i karantene — pasientene også. 

Tror det er veldig mye corona nå, så best å isolere seg og få tatt en test. Feber og tungpusthet er vanlige symptomer på corona

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det og er frisk. Tok fire dager og hvert frisk i ei uke nå. Blei testet og fikk det bekreftet. Var som en mild forkjølelse for min del. Resten av familien er ikke blitt syke. 

Anonymkode: 582ec...770

Ifl statistikken, er det en person i Norge som har blitt frisk igjen. 

Er det deg? Eller blir det ikke rapportert inn alle som blir friske? 

Anonymkode: 13e70...8a7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er veldig mye corona nå, så best å isolere seg og få tatt en test. Feber og tungpusthet er vanlige symptomer på corona

Ja. Jeg ringte til legevakten for å høre angående test. De ville ikke teste meg ennå siden det hadde gått så kort tid. De mente at da kunne jeg få en negativ test selv om jeg kunne være smittet. De sa at jeg må ta kontakt igjen dersom jeg fortsatt er dårlig etter et par dager eller om jeg blir verre. Jeg måtte naturligvis isolere meg og ikke gå på jobb før jeg var fri symptomer + 1 dag. Kanskje jeg aldri får vite hva det er da. Jeg har ikke feber akkurat nå men er fortsatt tungpustet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt lett "trykk" i brystet siden i går. Har ingen andre symptomer på forkjølelse eller influensa. Hoster ikke. Bekymret for om det er Corona likevel. Har legetime i morgen (per telefon) for andre ting. Bør jeg ringe kommunens Corona-telefon i dag, eller kan jeg holde meg unna andre og høre med legen min i morgen?

Anonymkode: 6ffc7...687

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått påvist noe, men har en slags merkelig forkjølelse som veldig sakte utvikler seg og jeg ikke har opplevd før. Startet for litt over 2 uker siden med feber, hoste og rennende nese i 2 dager, men følte meg helt fin. Så ble jeg helt fin igjen. Som regel så blir jeg alltid ordentlig forkjøla når symptomene begynner å vise seg og det tar en ukes tid før det gir seg. 

Etter ca en uke etter begynte jeg å bli tungpustet, gikk jeg opp trappen måtte jeg ha litt tid for å få tilbake pusten. Så fikk jeg veldig vondt i halsen, kjenner ut som noe som vokser i halsen. Så kom vondt i nesa 🤷‍♀️ hvor det kjennes ut som man nettopp har fått masse vann igjennom nesa. Dagen etter begynte nesa å renne. Dagen etter det så fikk jeg feber og er slapp. Fra jeg begynte å bli tungpustet til jeg fikk feber så har det tatt flere dager.

En uke før jeg begynte å bli småsyk hadde vi besøk av en familie som nettopp hadde kommet fra Italia. Tror jo ikke at det er coronaviruset og får vel aldri vite det, og er ikke så bekymret for meg selv. Men holder meg hjemme uansett sånn i tilfelle 

Anonymkode: 50f4e...3f2

AnonymBruker
Skrevet
18 hours ago, AnonymBruker said:

Blei testet og fikk det påvist. Blei testet på dag 4 siden jeg følte meg frisk. Og ikke noe smitte i kroppen. Så for meg var dette en vanlig forkjølelse. Så etter en uke i karantene er jeg nå tilbake på jobb siden jeg er friskmeldt. 

Anonymkode: 582ec...770

Unnskyld, hva var grunnen til at du fikk teste deg? 

Anonymkode: 887a7...4f1

• Opprett ny...