Gå til innhold

Kløende utslett

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å få kløende «kuler» på overkroppen. Det begynte på armene for ca 1 uke siden eller 2 og i går begynte det på ryggen og på magen.

Kulene er ikke alltid runde. Etter en del googling fant jeg ut at det ligner på elveblest, bare at det ikke er rødt hvis jeg klarer å unngå å klø på de. Det klør noe helt fordjevelsk mye. De dukker som regel opp på kvelden og de fleste kulene forsvinner i løpet av natten, de som blir igjen kan bli mere røde og glattere i kantene (de mister den faste formen).

Hva er dette?

Hva er det jeg kan reagere på? Har 2 katter, men er det fra dem så bør jeg vel ha noe i ansiktet også, og så bør det komme nye kuler på morgenen også. Graver jo trynet i pelsen dems kanskje 10 ganger om dagen - Morgen og kveld. Sitter og møller på jobb. Kan kanskje reagere på melet? Har dukket opp noen kuler på hendene mens jeg var på jobb. Kan reaksjonen dukke opp flere timer etter kontakt? Har ikke byttet vaskepulver eller tøymykner på noen år. Holder meg til samme merker.

Anonymkode: 4c1b4...428

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

4 nye «kuler» i dag her foreløpig. Seriøst ingen som aner hva det kan være? Ser mange som titter inn. Klør som et helvete, litt som en blanding av myggstikk og brennesle. Blir værre når jeg klør på det, men litt vanskelig å unngå. Har klort sår på begge hendene.. begynner å bli litt i overkant frustrert. 

Anonymkode: 4c1b4...428

AnonymBruker
Skrevet

Hadde noe lignende som du beskriver, dette varte for meg flere mnd og er en hudsykdom som heter Pityriasis rosea. 

Anonymkode: 92032...71b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...