AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Del Skrevet 17. mars 2020 Hei. mistet nylig min pappa pga alkoholproblemer. det var ikke hovedgrunnen til at han døde. han var deprimert og drakk bort smerten. også smerten når han fikk lungebetennelse.. så han dro ikke får å få hjelp. kroppen hans var helt ødelagt av pillene og alkoholen, så han døde.. føler meg helt alene da det ikke er noen i familien å snakke med siden jeg var den eneste som fortsatt holdt ut med han. har mange traumer fra da han har vært full.. noe jeg føler jeg ikke kan jobbe med nå som han er død. mest av alt vim jeg ha noen som har opplevd noe likt som jeg kan snakke med. vet noe om noen "støttegrupper"? der man kan snakke fritt med folk som også har mistet foreldre til rus osv? er under 18 år Anonymkode: 0d261...8f5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 17. mars 2020 #2 Del Skrevet 17. mars 2020 Kan dette være en start for deg? https://www.barnavrus.no/tilbud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 17. mars 2020 #3 Del Skrevet 17. mars 2020 (endret) Så leit å lese at du har mistet din far ❤ Jeg vet ikke om noen støttegrupper, men håper andre som kan gi deg råd ser tråden og svarer deg. Husk at du alltid kan prate med fastlegen, eventuelt helsesøster også. En prest kan også være en god samtalepartner. Ønsker deg alt godt Endret 17. mars 2020 av Rumle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jentafralandet Skrevet 23. mars 2020 #4 Del Skrevet 23. mars 2020 Alanon er en støttegruppe for pårørende, de har grupper over store deler av landet. Det kan være en mulighet å gå dit 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2020 #5 Del Skrevet 23. mars 2020 Stor klem kjære deg.. Anonymkode: 171ce...a7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosatoast Skrevet 25. mars 2020 #6 Del Skrevet 25. mars 2020 På 17.3.2020 den 2.34, AnonymBruker skrev: Hei. mistet nylig min pappa pga alkoholproblemer. det var ikke hovedgrunnen til at han døde. han var deprimert og drakk bort smerten. også smerten når han fikk lungebetennelse.. så han dro ikke får å få hjelp. kroppen hans var helt ødelagt av pillene og alkoholen, så han døde.. føler meg helt alene da det ikke er noen i familien å snakke med siden jeg var den eneste som fortsatt holdt ut med han. har mange traumer fra da han har vært full.. noe jeg føler jeg ikke kan jobbe med nå som han er død. mest av alt vim jeg ha noen som har opplevd noe likt som jeg kan snakke med. vet noe om noen "støttegrupper"? der man kan snakke fritt med folk som også har mistet foreldre til rus osv? er under 18 år Anonymkode: 0d261...8f5 Bor du i Oslo området? Kan anbefale Voksne barn av rusmisbrukere, eller Ja, det nytter. Har selv gått i JDN, det er mye mindre grupper, men jobber hardt med traumer og alt. Det er fint å ikke være alene, de fleste som er der har opplevd alt fra kidnapping til seksuell misbruk som barn. Du burde jobbe mye med traumene, de kan ødelegge mye for deg. Prater av erfaring jeg angrer ikke for å jobbe med det, men bare husk at man blir faktisk aldri ferdig med å jobbe med seg selv heller. Kondolerer så mye Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2020 #7 Del Skrevet 26. mars 2020 Anbefaler ikke frivillige grupper til terapi. Jeg har veldig god erfaring med tilbudet i offentlig helsetjeneste - på Sørlandet heter det Aklinikken, i Bergen er det Bergensklinikkene. Fastlegen din skal vite dette og kan henvise. Du kan også spørre BAR på telefon/chat. Men jeg har selv vært flere ganger i terapi, veldig fornøyd med offentlig tilbud. Ikke særlig «fornøyd» med støttegrupper, men det bar fordi jeg faktisk trengte terapi og en fagperson. Orket ikke forholde meg til alle andres problemer og erfaringer, trengte å snakke meg gjennom min egen. Mitt personlige råd er at du unngår støttegrupper, du trenger en profesjonell. De har sikkert stengt en periode pga corona, menn det er uansett litt ventetid. Anonymkode: 96b8e...8c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå