Gå til innhold

Hvordan blir jeg frisk!?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er desperat nå, vært syk så og si konstant siden 1 Januar i år med influensa/øyekatarr/lungeproblemer osv. Jeg er gravid i 5 mnd og orker seriøst ikke mer nå! Bringen lager rare lyder HVER gang jeg puster ut og hoster til jeg både spyr og tisser ned hele meg.. Får heller ikke kommet til legen da det liksom kan være korona.. Noen som har noen vidunderkurer?? Ligger her å spyr/hoster/tisser og surkler som om jeg skulle hatt immunforsvaret til noen på 100 år!! Heelp me😩

Anonymkode: 190c4...894

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er desperat nå, vært syk så og si konstant siden 1 Januar i år med influensa/øyekatarr/lungeproblemer osv. Jeg er gravid i 5 mnd og orker seriøst ikke mer nå! Bringen lager rare lyder HVER gang jeg puster ut og hoster til jeg både spyr og tisser ned hele meg.. Får heller ikke kommet til legen da det liksom kan være korona.. Noen som har noen vidunderkurer?? Ligger her å spyr/hoster/tisser og surkler som om jeg skulle hatt immunforsvaret til noen på 100 år!! Heelp me😩

Legge til at jeg kaster opp blod i tillegg..

AnonymBruker
Skrevet

Hvertfall spis næringsrik mat, kutt gjerne ut sukker for det bare produserer mer bakterier. Vitaminer er jo alltids en ting, men du oppleve at du får opp mye slim og det blir ubehagelig hvis du går for hardt på det også, så kanskje ikke overdra noe bare observer hva som funker. Veit det er grenser for hvor mye te og sånt man skal drikke når man er gravid? Kanskje spør andre som har peiling på graviditet hva som er best å gjøre.. 

Anonymkode: 2f815...cc4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kaster opp blod ville jeg ha ringt legen hvertfall, kanskje de kan komme til deg om de trenger det.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall spis næringsrik mat, kutt gjerne ut sukker for det bare produserer mer bakterier. Vitaminer er jo alltids en ting, men du oppleve at du får opp mye slim og det blir ubehagelig hvis du går for hardt på det også, så kanskje ikke overdra noe bare observer hva som funker. Veit det er grenser for hvor mye te og sånt man skal drikke når man er gravid? Kanskje spør andre som har peiling på graviditet hva som er best å gjøre.. 

Takk for tips, men spiser generelt lite sukker og karbohydrater for tiden pga graviditeten.. Føler det ikke er noen som vil ta meg i mot noe sted o disse tider, er livredd for babyen også da luftveisinfeksjoner er farlig for foster🙁 Jeg er rett og slett desperat nå, bare piper i bringen min og er helt utmatta..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kaster opp blod ville jeg ha ringt legen hvertfall, kanskje de kan komme til deg om de trenger det.

Virker som de har null interesse for å sjekke meg noe sted nå, for jeg er ikke i «risikogruppa» og ber meg bare være hjemme.. Kan ikke skjønne at å kaste opp blod som gravid er uskyldig.. 😭

Skrevet

Ring 116117 forklar at du spyr blod og ikke får i deg mat og væske OG at du er gravid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har vært syk siden januar er det ikke akutt med mindre du får høy feber, ikke klarer å beholde væske, høy vektnedgang bla. Blod i oppkast kan komme av små blodårer som sprekker etter mye oppkast. Farge på oppkastet? Lyst ferskt blod eller mørkt, illeluktende gammelt? Magesmerter? Andre problemer? Ring fastlege i morgen. 

Anonymkode: 8ba64...49e

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, GulSitron skrev:

Ring 116117 forklar at du spyr blod og ikke får i deg mat og væske OG at du er gravid.

Det har jeg allerede gjort 2 ganger, men de nekter å ta meg imot pga hosten og forkjølelsen.. Virker som at vi gravide blir nedprioritert i disse tider..

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis du har vært syk siden januar er det ikke akutt med mindre du får høy feber, ikke klarer å beholde væske, høy vektnedgang bla. Blod i oppkast kan komme av små blodårer som sprekker etter mye oppkast. Farge på oppkastet? Lyst ferskt blod eller mørkt, illeluktende gammelt? Magesmerter? Andre problemer? Ring fastlege i morgen. 

Anonymkode: 8ba64...49e

Har hatt feber av og på 37,5-39,5 helt siden januar. Oppkastet har gul/grønn farge med blod i seg, friskt og knall rødt blod.. Har vondt i magen av en operasjon jeg hadde tidlig i februar, men ikke noe annet enn etter den tror jeg😬 Har ringt dit sikkert 5 ganger de siste dagene, men de vil ikke ha meg inn.. 

Har risikosvangerskap pga resultatet av den operasjonen, men tror ikke det skal ha så stort og si..

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes sånne "online legebesøk også" hvor du blant annet kan chatte på skype. Du kan jo prøve på det. Det er jo mulig noen må komme hjem til deg å ta prøver men det er kanskje et sted å begynne, så veit de litt mer om din situasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes sånne "online legebesøk også" hvor du blant annet kan chatte på skype. Du kan jo prøve på det. Det er jo mulig noen må komme hjem til deg å ta prøver men det er kanskje et sted å begynne, så veit de litt mer om din situasjon. 

Får prøve på det imorgen, prøvd å sove i 5 timer nå, men gitt opp.. Tærer hardt på kroppen hele greia :(

AnonymBruker
Skrevet

skjønner det. om det er til hjelp så finnes det noen sånn beroligene musikkklipp på youtube som skal hjelpe deg slappe av og sove 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...