Gå til innhold

Tråden for gode Koronanyheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke norsk statsborger, men har bodd og jobbet i Norge i 19 år. Hvorfor skal jeg ikke ha penger fra NAV hvis jeg blir sykmeldt for eksempel? 

Anonymkode: fc5da...a2c

Er du rumensk tigger? Dette er stråmannsargumentasjon fra din side. Men hvis det skal være på det nivået så ja, du kan godt flytte, uten sykepenger i bagasjen. Ha det, god tur!

Anonymkode: 82a24...562

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Gjest bienvilleparish
Skrevet

Kun 18 nye smittede idag ifølge VG. Så lavt har vel ikke tallet vært siden begynnelsen av mars? 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, oxycodone skrev:

Kun 18 nye smittede idag ifølge VG. Så lavt har vel ikke tallet vært siden begynnelsen av mars? 

Hva med de 26 på karmøy?

Anonymkode: abdd0...266

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de 26 på karmøy?

De ser ikke ut til å være inkludert i statistikken ennå. Ser at antall smittede for Rogaland har ligget rundt 400 i flere dager, og det tallet burde vel ha ligget på 420+ nå.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de 26 på karmøy?

11 minutter siden, NordicViking skrev:

De ser ikke ut til å være inkludert i statistikken ennå. Ser at antall smittede for Rogaland har ligget rundt 400 i flere dager, og det tallet burde vel ha ligget på 420+ nå.

Hvis Norge også bare kunne vært enda flinkere til å registre friskmeldte. 

https://www.dagbladet.no/sport/sjokkert-over-norske-versting-tall/72378059

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Tallet på innlagte stuper, nå er kun 20 sk på respirator. veldig positivt at tallene fortsetter nedover selv nå som det slippes opp stadig mer. 

Anonymkode: e75c5...a64

• Liker 2
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Italia, Spania og Storbritannia har alle de laveste dødstallene på flere uker. Bare rundt 50 innlagte i Norge nå. 

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, Catalina Culès said:

Vet ikke hvorfor de sier januar. Moderna har inngått avtale med et annet selskap som skal begynne å produsere vaksinen fra i sommer eller i høst, slik at noen millioner doser vil bli klare til bruk i år hvis testingen er vellykket. På litt lenger sikt skal det ene selskapet kunne produsere opptil en milliard doser i året. Hvis Moderna kan lage en vaksine så kan sikkert andre gjøre det også.

Anonymkode: f3d04...efb

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ikke ha noe hurtiglaget vaksine 

No way!

AnonymBruker
Skrevet

Nå går AstraZeneca/Oxford universitets vaksine inn i fase to, med 10260 deltakere i Storbritannia. Også de har inngått avtale med andre produsenter for å bygge produksjonskapasitet parallelt med utviklingen. 100 millioner doser vil være klare til bruk før nyttår hvis den blir godkjent, og minst en milliard på litt lenger sikt. Vaksinen er en litt modifisert MERS-vaksine som har vært under utvikling i 5 år og allerede blitt sikkerhetstestet.

http://www.ox.ac.uk/news/2020-05-22-oxford-covid-19-vaccine-begin-phase-iiiii-human-trials

Anonymkode: f3d04...efb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antall innlagte i Norge bikket nettopp under 40! 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antall innlagte i Norge bikket nettopp under 40! 

Hurra! Da åpner vel grensene snart.

AnonymBruker
Skrevet

Neide i 35 innlagte nå. Tidligere i dag var det 46. Det går litt opp og ned, men mest ned. Kommer vg fortsatt til å ha coronagrafen sin øverst på siden når tallet er en stor feit null?

• Liker 5
Skrevet

Mye som skjer innen vaksineforskning nå! Flere selskaper og utviklere varsler om at de kan ha vaksinen klar innen slutten av året hvis de viser seg å være effektive 😃 Produksjon skjer parallelt med forskning slik at man har et utgangspunkt dersom de funker 

https://racap.com/covid-19 inne på kartet kan man se estimerte tidslinjer for de forskjellige vaksinene. 

Leste også i denne artikkelen at dersom Pfizer sin vaksine funker, vil vi potensielt kunne ha vaksinert alle i Norge innen neste sommer: 

https://www.dagbladet.no/nyheter/hit-gar-ernas-vaksinemilliarder/72483124

Det som jeg lurer på, og som bekymrer meg litt, er hvorvidt Norge har startet forhandlinger med de forskjellige selskapene for å sikre oss tilgang til vaksine dersom/når de kommer. Ingen i media ser ut til å stille spørsmål rundt dette, verken i forhold til vaksine eller medikamenter (remdesivir for eksempel). Hva blir gjort for å sikre Norge tilgang når vaksine er klar? Etterspørselen blir ENORM! Vet at FHI har satt ned en komité til å se på dette, men synes det blir vagt. Savner noe mer konkret, særlig når man ser at dette kanskje går raskere enn de hadde trodd. USA har allerede bestilt 300 millioner av den Oxfordvaksinen, før de vet om den funker liksom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

For første gang ble jeg glad av å høre på nyhetene. Enmetersgrense oppheves i klasserom, det blir lov å besøke pasienter igjen, fedre får lov å besøke barna sine på klinikken osv. Og det begynner å gå flere flyavganger til utlandet igjen. 

• Liker 5
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For første gang ble jeg glad av å høre på nyhetene. Enmetersgrense oppheves i klasserom, det blir lov å besøke pasienter igjen, fedre får lov å besøke barna sine på klinikken osv. Og det begynner å gå flere flyavganger til utlandet igjen. 

Så godt å høre at noe begynner å normalisere seg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kun 30 innlagte igjen nå, hvorav bare 5 på respirator! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spania meldte om INGEN nye koronadødsfall siste døgn! I Italia var det nede i 60. Når man tenker på hvordan det så ut for få uker siden, er dette fantastisk. Italienske leger rapporterer nå om at det ikke bare er dramatisk færre smittede, men at selve viruset virker veldig svekket. La oss håpe det er den svakere variantene som dominerer de fleste steder etter hvert. Her hjemme har vi nå 3 igjen på respirator, gleder meg til vi ser nullen. 

• Liker 6
  • Opprett ny...