Gå til innhold

Tråden for gode Koronanyheter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

The one situation where an entire, closed population was tested was the Diamond Princess cruise ship and its quarantine passengers. The case fatality rate there was 1.0%, but this was a largely elderly population, in which the death rate from Covid-19 is much higher.

[…]

Could the Covid-19 case fatality rate be that low? No, some say, pointing to the high rate in elderly people. However, even some so-called mild or common-cold-type coronaviruses that have been known for decades can have case fatality rates as high as 8% when they infect elderly people in nursing homes.
https://www.globalresearch.ca/12-experts-questioning-coronavirus-panic/5707532

Anonymkode: 3ee6b...220

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke så mye med corona å gjøre egentlig men ville nå kommentere det uansett. Vi har endelig blitt kvitt Krekar, det trodde jeg ikke ville skje... Så wohoo:duskedame:

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev:

Har ikke så mye med corona å gjøre egentlig men ville nå kommentere det uansett. Vi har endelig blitt kvitt Krekar, det trodde jeg ikke ville skje... Så wohoo:duskedame:

Hvor er han?

Anonymkode: f7a01...ae7

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor er han?

Der så jeg nyheten. Italia, som om de ikke hadde nok å stri med fra før.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er han?

Italia :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tallet på innlagte på sykehus gikk ned i dag. Håper det fortsetter den veien. 

Anonymkode: e75c5...a64

• Liker 5
Skrevet

Så er vi på sommertid. Det går mot lysere - og varmere - dager. :hoppendeglad:

• Liker 5
Skrevet (endret)

Og man har en del ekstra tid til å lære seg nye ferdigheter! 😊cLQZOjT.jpg

😊

Endret av Rumle
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
På 16.3.2020 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Er det gjennomførbart med en sånn tråd her tro, kun forbeholdt lyspunkter? Uten at noen straks svarer med nye dommedagsprofetier? Gir det i hvert fall et forsøk:

Færre nye tilfeller i Norge i dag, og ingen flere døde

De områdene som stengte ned tidligst i Italia har nå færre nye tilfeller

Over 78 000 er nå friske av viruset

Det var toalettpapir i min nærbutikk i dag

Norske foreldre får se mer til barna sine

Det er egentlig litt deilig med hjemmekontor

Det er god plass på bussen for de som fortsatt må ta den

Mange flotte ansatte står på tidlig og sent i helsevesenet, dagligvarebransjen og andre viktige arbeidsplasser

Anonymkode: e75c5...a64

Jeg har nok hatt det og er frisk 

Anonymkode: 48721...3ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner fire mennesker på 70-75 år som har blitt friske av kironaviruset uten sykehusinnleggelse. Vel var de temmelig dårligere, men de hadde aldri behov for sykehus. Alle ble testet.

• Liker 10
Skrevet

Forskere ved NTNU og St. Olavs hospital har på under én uke utviklet en test som raskt og sikkert kan påvise koronasmitte. Dermed behøver ikke sykehuset i Trøndelag lenger å være bekymret for å gå tomme for testutstyr som kan påvise koronasmitte. De har allerede prøvd ut testen i en uke på 96 koronasyke pasienter og fått bekreftet at den fungerer. (NRK)

• Liker 8
Skrevet

Nå er det bare 3.400 sykehusansatte i karantene. Det var 10.000 på det meste.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Respiratorpasientene: – Går vesentlig bedre enn vi forventet https://www.vg.no/i/P9x4Jz

Dette er VELDIG gode nyheter, og noe helt annet enn det KG-ekspertene har sagt om at minst 50% i respirator dør!

Anonymkode: 8c9bb...d3a

• Liker 11
Skrevet

Relatively Stable SARS-CoV-2 Genome Is Good News for a Vaccine

The small number of genetic differences between the original strain of the novel coronavirus from Wuhan and those currently circulating in the US population indicates that a vaccine may likely offer lasting immunity.

https://www.the-scientist.com/news-opinion/relatively-stable-sars-cov-2-genome-is-good-news-for-a-vaccine-67319?utm_campaign=TS_OTC_2020&utm_source=hs_email&utm_medium=email&utm_content=85653191&_hsenc=p2ANqtz-8d-KSCoE4ic9j2zgDUl_Kst4l1YECVCcd2Gz6BLDIwkoM5QaD2z23HjPnzzBUsSxYw5F1QiXzxM6_3SbkSEcDSOybk9g&_hsmi=85653191

• Liker 4
Skrevet

Nordmenn lærer køkultur!

Etter pandemien så vil det ikke forundre meg om de vil fortsette med sperrelinjer i butikkene. 

• Liker 2
Skrevet
På 1.4.2020 den 4.12, Hulderen skrev:

Nå er det bare 3.400 sykehusansatte i karantene. Det var 10.000 på det meste.

Det kan endre seg. De i karantene skal også ut igjen etter noen uker.  Jeg tror også at noen friske  er i en slags karantene  bare for beredskap 

Skrevet

Jeg lever fortsatt, og dagen idag har vært nydelig sålangt. 

• Liker 8
  • Opprett ny...