Gå til innhold

Bilverksted har gjort en glipp- mine rettigheter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var hos et bilverksted for 1 år siden som skulle fikse en feil på bilen. Nå har jeg vært på et annet verksted for å fikse en annen skade, men så vier det seg at skaden har oppstått på grunn av en glipp (stor glipp) det første verkstedet har gjort. 
 

De innrømmer feilen, men nekter å ta regningen på å fikse skadene som følge av denne feilen, på 4000kr. Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 85779...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg var hos et bilverksted for 1 år siden som skulle fikse en feil på bilen. Nå har jeg vært på et annet verksted for å fikse en annen skade, men så vier det seg at skaden har oppstått på grunn av en glipp (stor glipp) det første verkstedet har gjort. 
 

De innrømmer feilen, men nekter å ta regningen på å fikse skadene som følge av denne feilen, på 4000kr. Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 85779...808

Jeg tror du dessverre har lite rettigheter her. Utrolig nok.

En gang for lenge siden hadde jeg bilen på verksted, de diagnoserte den og fant ut av bensinpumpa var gåen, og det var derfor jeg hadde problemer med bilen. Jeg fikk rapport fra verkstedet som viste dette.

Jeg kjøpte ny pumpe, og byttet den selv, kostet en god del. Og neida, det var jo absolutt ikke feilen. Jeg testet den gamle pumpa grundig, og den fungerte fint. Med ny pumpe vedvarte problemene mine.

Da tok jeg naturlig nok kontakt med verkstedet for å høre hva de hadde å si. Til svar fikk jeg ikke så mye som en unnskyldning, det var visst bare sånn. Jeg forhørte meg litt med andre, og det de fleste sa var at jeg ikke hadde noe krav på noenting.

Er nesten litt bitter fremdeles merker jeg, men mulig du kan forhøre deg med forbrukertilsynet (?) eller noe lignende.

Anonymkode: e47e8...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du dessverre har lite rettigheter her. Utrolig nok.

En gang for lenge siden hadde jeg bilen på verksted, de diagnoserte den og fant ut av bensinpumpa var gåen, og det var derfor jeg hadde problemer med bilen. Jeg fikk rapport fra verkstedet som viste dette.

Jeg kjøpte ny pumpe, og byttet den selv, kostet en god del. Og neida, det var jo absolutt ikke feilen. Jeg testet den gamle pumpa grundig, og den fungerte fint. Med ny pumpe vedvarte problemene mine.

Da tok jeg naturlig nok kontakt med verkstedet for å høre hva de hadde å si. Til svar fikk jeg ikke så mye som en unnskyldning, det var visst bare sånn. Jeg forhørte meg litt med andre, og det de fleste sa var at jeg ikke hadde noe krav på noenting.

Er nesten litt bitter fremdeles merker jeg, men mulig du kan forhøre deg med forbrukertilsynet (?) eller noe lignende.

Anonymkode: e47e8...0f3

Jeg vet ikke hvilke rettigheter TS har, men ditt tilfelle er jo ikke sammenliknbart i det hele tatt. Du har bare byttet ut en del som fungerte, mens i TS' tilfelle har det jo oppstått en skade pga. verkstedets feil. 

Anonymkode: 81719...9c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Feilen verkstedet har gjort er å «fikse»/bytte oljefilteret, og fylt på ny (og feil type olje). Dette har ført til at motoren er skadet. 
Skal snakke med verkstedet igjen i morgen. De har lagt seg flate på at de har gjort en feil, og ønsker å bytte oljefilter og olje igjen. Jeg mener de må dekke kostnaden på skadene som har oppstått i forbindelse med feilen de har gjort, mens verkstedet mener jeg burde fikset det hos dem. Bakgrunnen for at jeg ikke fikset det hos den var at når jeg oppdaget at noe var feil med bilen, hadde de ikke åpent og var ikke i nærheten...

Anonymkode: 85779...808

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 16.3.2020 den 22.16, AnonymBruker skrev:

Jeg var hos et bilverksted for 1 år siden som skulle fikse en feil på bilen. Nå har jeg vært på et annet verksted for å fikse en annen skade, men så vier det seg at skaden har oppstått på grunn av en glipp (stor glipp) det første verkstedet har gjort. 
 

De innrømmer feilen, men nekter å ta regningen på å fikse skadene som følge av denne feilen, på 4000kr. Hvilke rettigheter har jeg? 

Anonymkode: 85779...808

De burde være rause og fikse feilen siden den ikke koster såå mye. Jeg tror du skal kontakte forbrukerrådet. Har du medlemskap i NAF? Iså fall er det veldig verdt det, man får mye hjelp hos de hvis det blir sånne tvister.

Anonymkode: a02d2...9c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...