AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Det har vært 2 herlige uker uten ulvehunger da jeg startet på Ritalin. Legen var litt skeptisk til evt vekttap da jeg er undervektig grad 2 fra før. Har aldri vært forsiktig med matinntaket. Men det har vært så befriende, kunne gjøre ting lenge uten å måtte innom i hver matbutikk, kafe for å fylle på evt drasse med meg mat i stor veske! Nå tror jeg dessverre kroppen går tilbake til normalt i dag stod jeg opp og skal ta pillen før måltid. Fyller fort opp med mat for jeg føler at kroppen og medisinen jobber bedre med mat. Ordnet i går en smoothie med gresk yoghurt, frosne bær og banan og hadde oppi chiafrø så det stod over natten og ble en «grøt». Hiver den i meg. 2 timer går og jeg kjenner magen skrike etter mat. Blir invitert på kafe og tar en vaffel med masse smør og brunost. 1 time går og så er det faen meg i gang igjen!!!!! For ca 30 min siden spiste jeg 2 egg med gresk yoghurt og brødskive med masse smør. Kjenner det starter opp igjen! Faen altså! Før var jeg alltid sulten og valgte egentlig bare å se det positive. Jeg trenger ikke bekymre meg for vekta på den vanlige måten. Nå er det slik at jeg helst vil gjøre ting, og kunne fint klart å være uten mat hadde det ikke vært for at jeg føler meg så ulekker foruten jeg føler at huden blir tynnere og jeg mister hår. Jeg blir kald. Jeg får dårlig ånde. Hadde det ikke vært for dette kunne jeg lettere gått uten. Jeg blir gretten av dette 😕 Anonymkode: 7f883...e99
Rant Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Jepp, sånn er kroppen. Den trenger næring for å kunne fungere. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Det virker jo egentlig ikke som du spiser så veldig mye da. Ikke rart at du blir sulten etter to timer etter en smoothie, og videre etter en time når du bare har spist en vaffel med pålegg. Anonymkode: ea5b5...708 4
Imperfectionibus Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har vært 2 herlige uker uten ulvehunger da jeg startet på Ritalin. Legen var litt skeptisk til evt vekttap da jeg er undervektig grad 2 fra før. Har aldri vært forsiktig med matinntaket. Men det har vært så befriende, kunne gjøre ting lenge uten å måtte innom i hver matbutikk, kafe for å fylle på evt drasse med meg mat i stor veske! Nå tror jeg dessverre kroppen går tilbake til normalt i dag stod jeg opp og skal ta pillen før måltid. Fyller fort opp med mat for jeg føler at kroppen og medisinen jobber bedre med mat. Ordnet i går en smoothie med gresk yoghurt, frosne bær og banan og hadde oppi chiafrø så det stod over natten og ble en «grøt». Hiver den i meg. 2 timer går og jeg kjenner magen skrike etter mat. Blir invitert på kafe og tar en vaffel med masse smør og brunost. 1 time går og så er det faen meg i gang igjen!!!!! For ca 30 min siden spiste jeg 2 egg med gresk yoghurt og brødskive med masse smør. Kjenner det starter opp igjen! Faen altså! Før var jeg alltid sulten og valgte egentlig bare å se det positive. Jeg trenger ikke bekymre meg for vekta på den vanlige måten. Nå er det slik at jeg helst vil gjøre ting, og kunne fint klart å være uten mat hadde det ikke vært for at jeg føler meg så ulekker foruten jeg føler at huden blir tynnere og jeg mister hår. Jeg blir kald. Jeg får dårlig ånde. Hadde det ikke vært for dette kunne jeg lettere gått uten. Jeg blir gretten av dette 😕 Anonymkode: 7f883...e99 Med mindre du er rundt 1m så er det for lite mat så da roper kroppen din på mer Kulde, hårtap og dårlig hud er bivirkningene av for få næringsstoffer Endret 16. mars 2020 av Imperfectionibus 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker jo egentlig ikke som du spiser så veldig mye da. Ikke rart at du blir sulten etter to timer etter en smoothie, og videre etter en time når du bare har spist en vaffel med pålegg. Anonymkode: ea5b5...708 Hvilke gigantiske retter skal jeg spise da??? Anonymkode: 7f883...e99
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke gigantiske retter skal jeg spise da??? Anonymkode: 7f883...e99 Spis normalt mat. Havregrøt eller eggerøre til frokost. To brødskiver med fiskekake eller stor salat med kylling eller kikerter til lunsj. Nøtter, gresk yoghurt, grønnsaker, frukt og bær som mellommåltid. Stor porsjon grønnsaker med fisk/kjøtt til middag. Husk tilstrekkelig med fett, det gjør deg mett. Anonymkode: 37430...f0a
Perelandra Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Kjære trådstarter, Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som har en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym. Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå. Med vennlig hilsen Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg