Gå til innhold

Til dere som prater om "hysteri"

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et annet problem er å hjelpe alle syke. Hva gjør man når kapasiteten på sykehus blir sprengt?

Anonymkode: 94645...548

Da må man prioritere de som har størst sjanse for å overleve og leve et godt liv videre. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Tarmegenbolle said:

De som har valgt andre veien kan da også se seg selv i speilet og leve med de valg de har tatt.

Som du sier finnes det ikke noen fasit.

Nettopp, fordi at man har forskjellige verdier. Noen kan leve med det, andre kan ikke. Jeg kan ikke, derfor er jeg uenig. Jeg mener at konsekvensene av dette viruset blir så store at det ikke har noe å si om vi bruker tid og penger på å redde så mange som mulig.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Tarmegenbolle said:

Da må man prioritere de som har størst sjanse for å overleve og leve et godt liv videre. 

Nettopp, pluss at man må ta grep for å unngå at kapasiteten blir sprengt. Da sitter jeg gjerne hjemme et par uker.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp, fordi at man har forskjellige verdier. Noen kan leve med det, andre kan ikke. Jeg kan ikke, derfor er jeg uenig. Jeg mener at konsekvensene av dette viruset blir så store at det ikke har noe å si om vi bruker tid og penger på å redde så mange som mulig.

Dette handler fortsatt ikke om verdier, men hba som fører til flest unødvendig døde mennesker og ødelagte liv. Finanskrisen medførte mange triste skjebner og blir bare en bagatell om vi skal fortsette shutdown.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, pluss at man må ta grep for å unngå at kapasiteten blir sprengt. Da sitter jeg gjerne hjemme et par uker.

Det handler ikke om du gjerne sityer hjemme eller ikke, men at sannsynligvis flere dør og får sine liv ruinerte på grunn av at du blir bedt om å sitte hjemme i stedet for å holde frem som før.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tarmegenbolle said:

Det handler ikke om du gjerne sityer hjemme eller ikke, men at sannsynligvis flere dør og får sine liv ruinerte på grunn av at du blir bedt om å sitte hjemme i stedet for å holde frem som før.

Ok, jeg er uenig. Jeg tror at mange flere hadde mistet livet om vi bare skulle fortsatt som før. Men vi kan jo spekulere så mye vi vil, begge to, vi vet uansett ikke noen av oss.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om vi er hysteriske eller ikke, og om det vi gjør i Norge nå nytter eller ikke, så er det i hvertfall en ting som er sikkert; dette er en god øvelse for oss. Dette er garantert ikke siste pandemien som kommer. Når vi plutselig får et farlig virus eller en resistent bakterie som suser gjennom hele verden og dreper folk som fluer, så tror jeg vi er glad for at vi har øvd oss på korona-epidemien. Jeg håper virkelig at myndighetene og folket rundt i verden tar ting mer seriøst da.

Det jeg har lært av dette så langt er at folk er egoistiske, ondskapsfulle og mener at syke mennesker ikke har livets rett. Dette ser jo virkelig lovende ut for fremtidige kriser!

Ingen grunn til full panikk med hamstring og dommedagsprofetier, men det er gitt mange grunner for at vi burde ta dette på alvor. Følg retningslinjene, hold dere hjemme og gå minst mulig på butikken. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte synes dette er så vanskelig.

Og dette er verre enn vanlig influensa. Det har flere ganger blitt slått fast av ulike eksperter at det smitter lettere og har høyere dødelighet. Det har også vært tilfeller der unge, friske mennesker har blitt dårlig og dødd. Ingen grunn til å forvente at mange kommer til å dø av det, men heller ingen grunn til å blåse i alt og tro at bare man er ung og frisk så får man garantert bare en mild forkjølelse. Når man i tillegg tar med at vi ikke har noen vaksine mot dette og at vanlig virusmedisiner ikke funker, så burde det være greit å skjønne for de fleste at det er grunn til å slå ekstra alarm når dette er en pandemi.

Anonymkode: bf3bf...49e

AnonymBruker
Skrevet

• Opprett ny...