AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #21 Skrevet 16. mars 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og jeg følger alle restriksjoner og anbefalinger. Ingen lekeplass, ingen park, ingen venner eller andre barn. Tar ikke med barna til butikker, bensinstasjon eller andre stedet. Handler så sjelden vi kan, og er to voksne hvorav en er permittert og en jobber hjemmefra. Men at vi sitter på en stor stein og spiser matpakken vår 3 meter fra en tursti og vinker til de som går forbi, gjør det ikke mer farligere for oss eller dem enn om vi stirrer surt i matpakken og unngår å møte blikket deres. Ja, vi utsetter oss for mer risiko ved å gå ut på tur. Men jeg har faktisk litt mental helse å tenke på, for alle fem i husstanden. Og vi hadde ikke vært trygge ved å holde oss inne hele tiden heller. Viruset kan være på melkepakken vi kjøpte på butikken lørdag morgen. Poenget mitt med denne tråden var uansett at det gledet meg at folk begynte å møte blikkene til fremmede igjen, hilse og være vennlige på tur igjen!😊 Anonymkode: 0cf82...818 Det er tvilsomt om en kan godta at så mange som 5 personer kan samles på ett sted. Snakking medfører smittefare og bør forbys. Smiling til dem en møter på > 2 meters hold kan aksepteres, men verbale ytringer medfører smittefare og må forbys. Anonymkode: fff99...430
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #22 Skrevet 16. mars 2020 Anbefalingen er begrenset kontakt, ikke null kontakt. Viruset er så smittsomt at det vil spre seg til de fleste etterhvert, uansett. Formålet med dette er ikke stopp, men en lang bølge smittete. Viruset er også temmelig harmløst for alle som ikke er i risikogruppen. Og denne gruppen håper jeg tar ekstra hensyn og holder seg hjemme nå. Så får vi andre nyte naturen og aktivitet som tidligere. Anonymkode: e5e68...0f9 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #23 Skrevet 16. mars 2020 Jeg MÅ ut og gå pga opptrening etter operasjon, men bor i et veldig rolig nabolag med få mennesker. I dag var det flere folk utendørs enn vanlig, og jeg sa hei til et par (på god avstand), men fikk ingen hyggelig hei tilbake. Så det varierer nok om folk liker å si hei for tiden eller ikke Anonymkode: 214d7...250
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #24 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anbefalingen er begrenset kontakt, ikke null kontakt. Viruset er så smittsomt at det vil spre seg til de fleste etterhvert, uansett. Formålet med dette er ikke stopp, men en lang bølge smittete. Viruset er også temmelig harmløst for alle som ikke er i risikogruppen. Og denne gruppen håper jeg tar ekstra hensyn og holder seg hjemme nå. Så får vi andre nyte naturen og aktivitet som tidligere. Anonymkode: e5e68...0f9 Viruset er på ingen måte harmløst, de fleste vil dø selv om det kan ta lengre tid for enkelte. En kan aldri friskmeldes etter å ha blitt smittet med viruset. Anonymkode: fff99...430 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #25 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Viruset er på ingen måte harmløst, de fleste vil dø selv om det kan ta lengre tid for enkelte. En kan aldri friskmeldes etter å ha blitt smittet med viruset. Anonymkode: fff99...430 Det har jo klikket fullstendig for enkelte.... Og galskapen blir neppe mindre av at enda færre beveger seg rundt i det virkelige liv. Anonymkode: e5e68...0f9 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #26 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg MÅ ut og gå pga opptrening etter operasjon, men bor i et veldig rolig nabolag med få mennesker. I dag var det flere folk utendørs enn vanlig, og jeg sa hei til et par (på god avstand), men fikk ingen hyggelig hei tilbake. Så det varierer nok om folk liker å si hei for tiden eller ikke Anonymkode: 214d7...250 Snakking som ikke foregår med god barriere (gjennom glassvegg eller på telefon) må straks forbys. Anonymkode: fff99...430
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #27 Skrevet 16. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viruset er på ingen måte harmløst, de fleste vil dø selv om det kan ta lengre tid for enkelte. En kan aldri friskmeldes etter å ha blitt smittet med viruset. Anonymkode: fff99...430 Hvor i allverden har du fått det i fra? Klart en blir friskmeldt, ingenting som tilsier at folk flest vil ha varige følger. Anonymkode: 31265...756
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #28 Skrevet 16. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakking som ikke foregår med god barriere (gjennom glassvegg eller på telefon) må straks forbys. Anonymkode: fff99...430 Tviler på det går så langt, men greit å vite at folk flest ikke svarer som de alltid pleier Anonymkode: 214d7...250
Cermet Skrevet 16. mars 2020 #29 Skrevet 16. mars 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Viruset er på ingen måte harmløst, de fleste vil dø selv om det kan ta lengre tid for enkelte. En kan aldri friskmeldes etter å ha blitt smittet med viruset. Anonymkode: fff99...430 Nei, før dette var jeg udødelig. Nå må jeg ha blitt smittet, for nå kjenner jeg at kroppen sakte dør. Dette må jo være den veldig kjente konspirasjonsteorien "aldring". Hånei, du lurer ikke meg. Dette er coronaviruset, og nå kommer jeg til å dø om ca 60 år. IRONIFLAGG.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #30 Skrevet 16. mars 2020 I venninna mi sin bakgård var det full fotballkamp mellom nabounger og to bestemødre som passet på... 🙄 Og ja, familiene var blant de som drar utenlands i vinterferien og som syter og klager over at røde kors ikke henter dem på hytta. Egoisme lenge leve. Anonymkode: 10182...91a
Fremhevede innlegg