Gå til innhold

Noen som kjenner til stafylokokker?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

I disse karantene-tider sendte jeg en elektronisk henvendelse til fastlegen min. Jeg la ved noen bilder av sår som ikke har grodd på høyre bryst, samt høyre side av ryggen (direkte rett bak). De har vært der i over 2 uker. Han sa dette var stafylokokker, og foreskrev en resept på pencillinkur. Jeg har prøvd å google hva dette er, men forstår ikke helt. Noen som har erfaringer med stafylokokker? 

Jeg lurer vel egentlig på hva dette er, om det er ufarlig, og hvilken erfaring man eventuelt har med dette. Har forstått at dette er noe eldre (?) får, men er selv en kvinne i 20-årene.

B5C8F427-EAA0-4492-B111-602A6292E008.jpeg

IMG_1220.jpeg

Anonymkode: 26361...daf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager for nasty bilder.... 

Anonymkode: 26361...daf

AnonymBruker
Skrevet

Du må jo google. Stafylokokker er bakterier

Anonymkode: 7f4a9...a1a

AnonymBruker
Skrevet

Stafylokokker er bakterier som vi alltid har i huden. De er helt ufarlig så lenge huden er hel. Ved sår kan de forårsake infeksjon i forskjellig grad og forhindrer bla at sårene gror. Forsvinner normalt med en penicillinkur.

Anonymkode: b3182...7e9

AnonymBruker
Skrevet

gule staff da?
det er helt vanlig og ikke noe  være redd for. dette er noe vi alle har på huden hele tiden, men noen ganger kan de forårsake infeksjoner og små sår som ikke vil gro.

jeg trener kampsport og der er det helt vanlig at det kommer staff epidemier en gang i mellom men det lar seg raskt behandle.
så lenge de ikke er resistente er det absolutt ikke noe å bekymre seg for.

Anonymkode: a2cc1...ee3

Skrevet

skabb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...