AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Hei, I disse karantene-tider sendte jeg en elektronisk henvendelse til fastlegen min. Jeg la ved noen bilder av sår som ikke har grodd på høyre bryst, samt høyre side av ryggen (direkte rett bak). De har vært der i over 2 uker. Han sa dette var stafylokokker, og foreskrev en resept på pencillinkur. Jeg har prøvd å google hva dette er, men forstår ikke helt. Noen som har erfaringer med stafylokokker? Jeg lurer vel egentlig på hva dette er, om det er ufarlig, og hvilken erfaring man eventuelt har med dette. Har forstått at dette er noe eldre (?) får, men er selv en kvinne i 20-årene. Anonymkode: 26361...daf
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 Beklager for nasty bilder.... Anonymkode: 26361...daf
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Du må jo google. Stafylokokker er bakterier Anonymkode: 7f4a9...a1a
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Stafylokokker er bakterier som vi alltid har i huden. De er helt ufarlig så lenge huden er hel. Ved sår kan de forårsake infeksjon i forskjellig grad og forhindrer bla at sårene gror. Forsvinner normalt med en penicillinkur. Anonymkode: b3182...7e9
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 gule staff da? det er helt vanlig og ikke noe være redd for. dette er noe vi alle har på huden hele tiden, men noen ganger kan de forårsake infeksjoner og små sår som ikke vil gro. jeg trener kampsport og der er det helt vanlig at det kommer staff epidemier en gang i mellom men det lar seg raskt behandle. så lenge de ikke er resistente er det absolutt ikke noe å bekymre seg for. Anonymkode: a2cc1...ee3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå