Gå til innhold

Fikk intervju, foreldre er sure pga corona

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

foreldrene mine er sure og sier folk prøver å være hjemme og du går ut. Vær hjemme

hva tenker dere?

er det virkelig så farlig å gå ut på intervju? Eller går det greit så lenge jeg bruker håndhygiene?

Min tidligere innlegg

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1355246-jobb-intervju-i-corona-tiden-hilse-eller-ikke/page/2/?tab=comments#comment-24981418

Anonymkode: fee82...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da får du si til dem at de må forsørge deg i noen måneder siden du ikke får jobb fordi du ikke møter opp til intervju. 

Anonymkode: dcdf5...260

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Da får du si til dem at de må forsørge deg i noen måneder siden du ikke får jobb fordi du ikke møter opp til intervju. 

Anonymkode: dcdf5...260

Hvis heldig, så går de med på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så lenge du er frisk kan du møte på intervju. Men det kan være en idè å ta intervjuer over skype nå. Det er ikke verdens undergang....

Anonymkode: 1ea27...de8

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så lenge du er frisk kan du møte på intervju. Men det kan være en idè å ta intervjuer over skype nå. Det er ikke verdens undergang....

Jeg har tatt intervju over video. Altså sendt video av meg. Kan hende de vil møte kun for kontrakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frisk og ung.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AnonymBruker said:

Jeg er frisk og ung.

Men mange andre er ikke de tingene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man skal begrense kontakt. Ikke stoppe all kontakt. De fleste vil få viruset før eller senere. 

Så livet må gå videre, og enkelte hverdagslige ting som er viktigere enn andre bør gjennomføres. 

Anonymkode: 13919...d93

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gå på intervjuet, og så treffer du så få som mulig etter det. Kanskje du skal holde litt avstand til foreldrene dine om de er i risikogruppen eller treffer andre enn deg.

Anonymkode: 78814...557

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Lolalot skrev:

Foreldrene dine er sikkert i risikogruppen

De er 40

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sønnen min har også intervju i dag. Han er permittert fra den vanlige jobben og jeg tenker at selvsagt må han gå. Han er kjempeheldig som har fått en sjanse til å få en ny jobb så raskt. Han får låne bilen.

Anonymkode: 69c13...0de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker said:

foreldrene mine er sure og sier folk prøver å være hjemme og du går ut. Vær hjemme

hva tenker dere?

er det virkelig så farlig å gå ut på intervju? Eller går det greit så lenge jeg bruker håndhygiene?

Det gir selvfølgelig økt smittefare, men du velger jo selv hva du vil gjøre! Selvfølgelig så antar jeg at du ikke bor i deres hus, i hvert fall ikke uten å betale ordentlig for deg. Gjør du det, burde du VIRKELIG respektere hva de sier, uansett hvor tullete det måtte være. Du øker i så fall risikoen dems for å få smitten.

Endret av Jaybird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen min har også intervju i dag. Han er permittert fra den vanlige jobben og jeg tenker at selvsagt må han gå. Han er kjempeheldig som har fått en sjanse til å få en ny jobb så raskt. Han får låne bilen.

Anonymkode: 69c13...0de

Jeg føler meg også veldig heldig som fikk Intervju med engang. Jeg er selv permitert, og har ikke rett på dagpenger. Søkte igår, skal intervju idag.

denne sjansen vil jeg selvfølgelig ikke miste 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Jaybird skrev:

Det gir selvfølgelig økt smittefare, men du velger jo selv hva du vil gjøre! Selvfølgelig så antar jeg at du ikke bor i deres hus, i hvert fall ikke uten å betale ordentlig for deg. I så fall burde du VIRKELIG respektere hva de sier, uansett hvor tullete det måtte være. Du øker i så fall risikoen dems for å få smitten.

Bor med dem. Men vi avtalte at jeg bare skal være i rommet mitt  etter intervjuet og evt jobb fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er frisk og ung.

Er alle andre du møter på turen det samme?

Nå mener jeg ikke at du ikke skal dra på intervjuet, men alder og god helsetilstand er faktisk ikke et godt argument for hverken det ene eller andre i disse tider.  Du kan godt være smittebærer uten å vite det selv.

Hvis det hadde vært mitt barn som var i din situasjon hadde jeg anbefalt å dra, men også krevd at det ble tatt så mange hensyn som det gikk an å ta i den spesifikke situasjonen.   (privat bil fra dør til dør, ingen håndhilsing, god avstand mellom alle, begrenset tid i lukket rom osv)

Anonymkode: bf6df...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bor med dem. Men vi avtalte at jeg bare skal være i rommet mitt  etter intervjuet og evt jobb fremover. 

Da har dere jo i hvert fall møttes på midten, på en måte. Jeg synes det er viktig å respektere de som holder tak over hodet på en, uansett om man er enig i meningene eller ikke.

Lykke til på intervju! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, minister-mio skrev:

Husk å ikke håndhilse 

det er uhøflig!...kan jo fortsatt håndhilses, bare vask hendene direkte etterpå!  

si bare: "vil dere håndhilse, eller vil dere spare resurser: tid, såp og vann?" 

dette kan brukes som hersketeknikk, så kan du ta over ledelsen fra starten! 

da demonstrerer du både fleksibilitet og kunnskap til de nye hygieniske regler, og at du er ikke redd av nye utfordringer. 

alle andre kandidater vil trolig ikke vil håndhilse, men du står fram som en leder som tar initiativet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...