Gå til innhold

Kommunen nekter hjemmekontor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså... her står vi midt i en av de største nasjonale dugnadene siden krigen og kommunen jeg jobber i forlanger at alle på rådhuset kommer på jobb som vanlig med mindre man er i karantene. Jeg kjenner jeg blir forbanna. Vi jobber på et kontor og det er fullt mulig å gjøre dette hjemmefra dersom det hadde vært vilje til det. Men nei, kommunen vet visst best?! Det er tross alt bare en bekreftet smittet i denne kommunen. Er visst helt uvesentlig at svært mange av oss bor i andre kommuner. Vi er under en times togtur fra Oslo.  

Vet ikke helt hva jeg ville med denne tråden. Kanskje bare lufte frustrasjon. 

Anonymkode: 414e3...55f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på en vgs (ikke lærer) og må på jobb. Fullt mulig med hjemmekontor, men det er bestemt at vi skal komme på jobb. Jeg må ta kollektiv trafikk. Er også frustrert... hadde følt meg tryggere hjemme:/ Er også rett utenfor Oslo. 

Anonymkode: ecd22...de5

AnonymBruker
Skrevet

Si hvilken kommune det er og kontakt gjerne media. Det er ingenting kommunetopper frykter mer enn å bli hengt ut for opplagt idiotiske avgjørelser i media.

Anonymkode: e992a...a77

• Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på en vgs (ikke lærer) og må på jobb. Fullt mulig med hjemmekontor, men det er bestemt at vi skal komme på jobb. Jeg må ta kollektiv trafikk. Er også frustrert... hadde følt meg tryggere hjemme:/ Er også rett utenfor Oslo. 

Anonymkode: ecd22...de5

Hva er begrunnelsen? Og går det ikke an å nekte? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Jeg jobber i en forholdsvis stor kommune, og samtlige av de kommunale ansatte har fått beskjed om å jobbe fra hjemmet om det er mulig. Altså, rubbel og bit, alle n-antall tusen menneskene har fått samme beskjeden.

Alle fysiske møter er utsatt, rådhuset er så godt som stengt, utover nødvendig beredskap (et par på IT osv.)

Det der høres søkt ut, jeg synes du skal "oute" kommunen.

Anonymkode: d0f7b...f36

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Altså... her står vi midt i en av de største nasjonale dugnadene siden krigen og kommunen jeg jobber i forlanger at alle på rådhuset kommer på jobb som vanlig med mindre man er i karantene. Jeg kjenner jeg blir forbanna. Vi jobber på et kontor og det er fullt mulig å gjøre dette hjemmefra dersom det hadde vært vilje til det. Men nei, kommunen vet visst best?! Det er tross alt bare en bekreftet smittet i denne kommunen. Er visst helt uvesentlig at svært mange av oss bor i andre kommuner. Vi er under en times togtur fra Oslo.  

Vet ikke helt hva jeg ville med denne tråden. Kanskje bare lufte frustrasjon. 

Har du alt nødvendig utstyr til å gjøre jobben hjemmefra? 

Kanskje de er redd effektiviteten skal synke om alle skal ha hjemmekontor. 

Tenk samtidig på alle yrkesgrupper som ikke kan ha hjemmekontor.. de klarer å dra på jobb.. 

Anonymkode: 2df89...c13

AnonymBruker
Skrevet

Hvor i alle dager er dette?

idiotkommune. Gå til media.

Anonymkode: 7c187...e69

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at det er mange som ikke har mulighet til hjemmekontor. Det blir noe annet. Poenget er å redusere antallet mulige smittepunkter og da må de som kan bidra gjøre det. For ikke å snakke om at det offentlige bør gå foran som et godt eksempel! Det er på grunn av arbeidsgivere som min at denne unntakstilstanden kommer til å vare lenger. Selv er jeg ikke i risikogruppen og ung og sprek. Men det er ikke alle mine medmennesker som kan si det samme

Enkelte av oss har hjemmekontorløsning. Det er et begrenset antall lisenser, men det bestilles flere. De burde i det minste omdisponeres til alle ansatte i risikogruppen. Så kan jeg gå på jobb. Det er da ikke for min skyld at vi har gått i lockdown. 

Har lurt litt på å gå til media faktisk

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg vet at det er mange som ikke har mulighet til hjemmekontor. Det blir noe annet. Poenget er å redusere antallet mulige smittepunkter og da må de som kan bidra gjøre det. For ikke å snakke om at det offentlige bør gå foran som et godt eksempel! Det er på grunn av arbeidsgivere som min at denne unntakstilstanden kommer til å vare lenger. Selv er jeg ikke i risikogruppen og ung og sprek. Men det er ikke alle mine medmennesker som kan si det samme

Enkelte av oss har hjemmekontorløsning. Det er et begrenset antall lisenser, men det bestilles flere. De burde i det minste omdisponeres til alle ansatte i risikogruppen. Så kan jeg gå på jobb. Det er da ikke for min skyld at vi har gått i lockdown. 

TS

Det er ikke noe å lure på. Ring NÅ!

Anonymkode: 42569...72d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke si hvilken kommune det er!

Anonymkode: ada93...5df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

TS

Be alle kollegene dine ringe inn til sjefen og si at det kiler i halsen, så de blir hjemme.

Anonymkode: 42569...72d

• Liker 1
  • Opprett ny...