Gå til innhold

cyste i livmoren

Fremhevede innlegg

Gjest ii hunky dory
Skrevet

Legen min tror jeg har en cyste i livmoren, og jeg skal inn å sjekke med kamera i morgen.

Er i grunn litt nervøs jeg, selvom jeg prøver å overbevise meg om at det selvfølgelig ikke er noe.

Har lest på nettet at det er ganske normalt å få det, men er uansett nervøs for hva det er. Og med min flaks får jeg vel sikkert mensen i morgen slik at det ikke kan sjekkes alikevel.

Vet egentlig ikke hva jeg vil spørre om, men er det mange som har vært gjennom slikt og det ikke har vært noe? evt. at det har vært noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

legen min sjekket meg engang og sa at jeg hadde en cyste på størrelse med en klementin på ene eggestokken, og så var det bare tarmen min da jeg gikk til en annen lege :roll:

Gjest ii hunky dory
Skrevet
:) håper det er det hos meg og. Gruer meg noe veldig!
Gjest StoreSky
Skrevet

Cyste på livmor/eggstokk er som regel vanncyste-og helt ufarlig! Jeg har operert bort to fordi de gav meg mens-smerter.

Skrevet

Jeg fikk beskjed om at jeg sannsynligvis hadde en cyste da jeg tok ultralyd av magen (for noe helt annet), og burde undersøke det nærmere. Men da jeg kom til gynekolog fant han ingenting. Enten har de sett feil på ultralyd, eller så har det vært en liten cyste som har sprukket og forsvunnet av seg selv. Er visst helt vanlig.

Men det høres skummelt ut når man får beskjed om cyster. Jeg tenkte selvsagt kreft og det verste med en gang.

Gjest Moonshadow
Skrevet

Jeg var plaget med cyster i livmoren for noen år siden.. Det gjorde utrolig ondt da de sprakk men ellers tror jeg de var harmløse..

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har stadig cyster i hele "systemet" der nede. De spreker av seg selv, og gjør sinnsykt vondt når det skjer, men elers er jeg bare moderat plaget. Vanncyster er ikke farlig.

Gjest ii hunky dory
Skrevet

Jeg fikk jo selvfølgelig mensen i dag :roll: Mensen har gått fra å være klokkepresis til å bli helt i ubalanse. Så må få ny time neste uke.

Men det er betryggende å lese det dere skriver. Tusen takk skal dere ha :)

• 6 år senere...
Gjest Setareh
Skrevet

Slapp av, de fleste cystene er helt ufarlige :) senk skuldrene, og slapp helt av.. Har hatt millioner av symptomer som tyder på masse forskjellige sykdommer, men da jeg gikk til legen, var det ingnting.

Klem

Skrevet

Tråden er fra 2005, så det er ikke sikkert at TS leser svarene hun får her. Temaet kan dog sikkert være interessant for andre å lese.

Skrevet

Jeg har mellom 20-40 cyster som kommer og går i livmoren hver mnd. Går bra, er noen ganger vondt hvis de sprekker (spesielt med sex), men varer bare noen sekunder. Noen ganger får jeg sånn "kolikk" smerter i de også men det går over ganske fort og er ikke ofte! Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...