Gå til innhold

"Frivillig" isolasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skriver frivillig i gåseøyne fordi det er ikke akkurat ønskelig, men nødvendig.

I vår husstand er et barn og en voksen i risikogruppe. Dette gjør at vi har valgt å isolere oss helt. Ser det er flere som har 1-2 faste lekevenner til barna sine, men det tørr altså ikke vi. Hvordan kan man være sikker på at disse lekevennene eller noen i deres familie ikke har kontakt med andre mennesker?

Vi møter ikke andre mennesker enn oss her innenfor huset vegger, men har selvsagt kontakt med familie og venner med Facetime. Besteforeldre er jo selvsagt også i risikogruppe på grunn av alder.

Jeg har så masse tanker rundt dette som skjer nå. Jeg frykter det vil vare vesentlig lenger enn de 14 dagene det i første omgang er snakk om. I verste fall i 4-5 måneder. Jeg ser veldig negativt på en så lang periode, men vi har ikke noe valg når situasjonen er som den er. 

Vi skal ha hjemmekontor, så jobben er ivaretatt, men det er noe med det å potensielt skulle være uten sosial kontakt så lenge.

Vi bor på et middels stort sted, og de fleste kjenner alle. Jeg er redd for at venner i mine barns omgangskretser skal være sosiale med hverandre og mine barn dermed falle utenfor. Kanskje det blir vanskelig å skli inn i gjengen igjen etter lang tid borte. Jeg er også redd for at vi skal bli sett på som hysteriske for at vi stenger oss sånn inne. 

Jeg er redd for hvordan jeg skal takle dette, siden jeg er ganske sosial. Jeg liker også å alltid ha en avtale å se frem til. Nå er jo alle avtaler lagt på is. Samtidig får jeg enormt dårlig samvittighet for å tenke på mine egne sosiale behov når jeg deler hus med opptil flere i risikogruppe.

 

Anonymkode: cdb04...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i risiko og jeg har også gått i frivillig isolat. Ensomt og rastløs.. Men må finne oss i det

Anonymkode: 4dca0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er i risiko og jeg har også gått i frivillig isolat. Ensomt og rastløs.. Men må finne oss i det

Anonymkode: 4dca0...53c

Har du også barn? Eller er du alene?

Anonymkode: cdb04...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk influensa for en drøy uke siden, følte meg bedre etter noen dager og gikk ut blant folk for jeg måtte på en bolig visning, ble dårligere dagen etter og holdt meg i ro, gikk så på treningssenter og trente på torsdag, ble dårligere igjen på fredag med tung pust, tørr hoste og veldig slapp. Nå har jeg frivillig isolasjon helt til symptomene forsvinner! 

Anonymkode: f4602...d79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du også barn? Eller er du alene?

Anonymkode: cdb04...3ab

Jeg er alene, så veldig ensom.

Anonymkode: 4dca0...53c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk influensa for en drøy uke siden, følte meg bedre etter noen dager og gikk ut blant folk for jeg måtte på en bolig visning, ble dårligere dagen etter og holdt meg i ro, gikk så på treningssenter og trente på torsdag, ble dårligere igjen på fredag med tung pust, tørr hoste og veldig slapp. Nå har jeg frivillig isolasjon helt til symptomene forsvinner! 

Anonymkode: f4602...d79

God bedring!

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alene, så veldig ensom.

Anonymkode: 4dca0...53c

Klem til deg ❤

Anonymkode: cdb04...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...