Gå til innhold

Raglanfelling - strikke vridd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Strikker genser med raglanfelling nedenfra og opp nå. I oppskriften står det at man skal strikke vridd rett før maskemarkøren i sammenføyning mellom erme og bol. Skal man da strikke vridd før maskemarkøren også på den neste omgangen når man ikke skal strikke masker sammen? 

Har prøvd å strikke vridd rett før maskemarkøren og så bare vanlige rettmasker på neste omgang, men synes det blir veldig stygt. 

Anonymkode: 77c8b...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Får ikke dette problemet når jeg strikker ovenfra og ned. Da kan jeg øke vridd uten at det ser rart ut. Strikker bare vanlige rettmasker på neste runde etter økningene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk heller teknikken SSK (slip slip knit) når du skal strikke 2 vridd rett sammen, personlig synes jeg dette blir mye finere.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, Teatrica skrev:

Bruk heller teknikken SSK (slip slip knit) når du skal strikke 2 vridd rett sammen, personlig synes jeg dette blir mye finere.

Skal sjekke dette ut. 

Vanligvis dropper jeg bare å strikke to rett sammen vridd, og strikker heller alle raglanfellingene vanlig rett sammen. For min del syne jeg at resultatet av dette blir helt greit. Genseren jeg nå strikker, skal jeg derimot selge. Jeg er derfor «redd» for at den som kjøper genseren kan se at jeg gjør det på denne måten. 
Synes dere det blir stor forskjell på vanlig rett og vridd rett ved raglanfellinger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Skal sjekke dette ut. 

Vanligvis dropper jeg bare å strikke to rett sammen vridd, og strikker heller alle raglanfellingene vanlig rett sammen. For min del syne jeg at resultatet av dette blir helt greit. Genseren jeg nå strikker, skal jeg derimot selge. Jeg er derfor «redd» for at den som kjøper genseren kan se at jeg gjør det på denne måten. 
Synes dere det blir stor forskjell på vanlig rett og vridd rett ved raglanfellinger? 

Tenker nå på når man strikker nedenfra opp. Øker alltid vridd når jeg strikker ovenfra og ned. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...