Gå til innhold

Solidarisk nabo??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i en blokk på 4 etasjer, er to leil i hver etasje. Ved siden av oss bor et ungt par som aldri har giddet si så mye som et hei til oss siden vi flyttet inn hit i sommer..

Nå er vi hjemme som alle andre og mannen som kom hjem fra utland i karantene. Prøver at vi alle går ut minst mulig.. har en sønn på 8 år som er veldig aktiv og trenger å bevege seg. Idag fikk han spille dataspill (for mye) og det regner ute i Oslo øst så han ville ikke gå litt i parken og løpe siden det er så dårlig vær og han er redd for å være ute.... Leste på nettet aktiv trening sine sider om hvordan trene inne, fikk guttungen til å hoppe litt inne og kjøre par øvelser inne, så sto det at man kunne løpe trapper i blokka si anbefalt der! Vi har kun 4 etasjer så ba guttungen løpe 5 ganger opp og rolig ned, det tar 1 min opp og ned så til sammen 5 min og det er ikke mye bråk kun trappeløping..

Etter at guttungen hadde løpt 2 runder kommer nabokjerringa ut, ikke holder a avstand og begynner klage om at han ikke skal løpe i trappene. Sa at håper at hun forstår at i en slik situasjon vi er i nå må guttungen få bevege seg, dette tar kun 5 minutter kunne hun ikke tåle 5 min med litt trappeløp det var da ikke SÅ mye bråk. Men neida det kunne hun ikke og begynte å kjefte på meg og mente jeg var "respektløst" . Dette er første gang dama prater til meg, og til nå har sett bort når jeg har forsøkt å hilse! Altsåå herregud?? Hva med å ha litt forståelse?? Hvor kjip går det an å bli??

Eller var det dårlig av meg?

Jeg forstår ellers ikke hvordan vi skal klare dette dersom jeg ikk kan la sønnen min løpe litt i trappene for han blir meget rastløs av å være inne! 

Anonymkode: a9976...94e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han skal ikke løpe i trappa. Hva om han setter å skader seg? Ser på en YouTube video med trening da.

Anonymkode: 70fb1...6bd

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står anbf på treningssider å løpe i trappa. Tror du ingen 8 åringer kan løpe i trappa for kansje de skader seg?

Kan jo skade seg av å hoppe tau inne og, dess klaget hu på bråket les inlegget

Anonymkode: a9976...94e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løping i  trappa og oppgangen er utrolig hensynsløst. For alt du vet kan det ligge alvorlig syke folk i blokka som ikke tåler det støyet, og til og med for friske er det hensynsløst. Støy er heller ikke lov på søndager. Han får løpe utendørs!! Naboen har all rett til å reagere og hysje og kjefte, det hadde jeg gjort og.

Anonymkode: 74c47...05e

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en ting man hører i ei blokk, så er det folk som løper i trappene...

Anonymkode: 2229c...3f8

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det står anbf på treningssider å løpe i trappa. Tror du ingen 8 åringer kan løpe i trappa for kansje de skader seg?

Kan jo skade seg av å hoppe tau inne og, dess klaget hu på bråket les inlegget

Anonymkode: a9976...94e

At barnet ikke «ville» gå ut o parken, Ts, er ikke naboene sitt problem. Et barn på 8 skal ikke ha inntrykk av at det kan bestemme om det skal ut eller ikke - det er det du som skal bestemme.

Heller enn å skylde på naboene bør du benytte anledningen til å ta en realitetsorientering på egen adferd. Og i dag tar du barnet med ut. Enten det vil eller ikke. Og tvinger det i aktivitet 2-3 timer. Ute. Og så innfører du kustus. Oppdragelse er ikke demokrati. Det er diktatur.

Anonymkode: 279ac...693

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Løping i  trappa og oppgangen er utrolig hensynsløst. For alt du vet kan det ligge alvorlig syke folk i blokka som ikke tåler det støyet, og til og med for friske er det hensynsløst. Støy er heller ikke lov på søndager. Han får løpe utendørs!! Naboen har all rett til å reagere og hysje og kjefte, det hadde jeg gjort og.

Anonymkode: 74c47...05e

TS sier at de er i karantene og dette ble forklart til nabo. Ingen som dør av trappeløp i fem minutter. Hadde aldri klaget på noe sånt. Men TS må vite at KG er fult av kjipe kjerringer som denne naboen;)

Anonymkode: a9976...94e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lær ungen din yoga. Det er utfordrende, han får utløp, og lærer noe nytt samtidig som det ikke støyer.

Anonymkode: dc936...e47

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg hadde ikke reagert - søndag eller hverdag - på løp i trappen. Jeg vet at det høres, men jeg antar jo at vi snakker utenfor kirketid (etter kl 13) og ikke mellom 23 og 7?

Hvis man ikke tåler å høre at man har levende naboer ja da kan en ikke bo i blokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde alle i familien ble satt i karantene jeg, ikke bare den som har vært på reise. Det er jo håpløse regler. Hvis mannen din er smitter, vil han smitte der og dere tar med dere viruset videre.

Anonymkode: 3be1c...a2b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

TS sier at de er i karantene og dette ble forklart til nabo. Ingen som dør av trappeløp i fem minutter. Hadde aldri klaget på noe sånt. Men TS må vite at KG er fult av kjipe kjerringer som denne naboen;)

Anonymkode: a9976...94e

Løping i betongtrapper og tretrapper er utrolig støyende og dessuten stor risiko for skade. Jeg skjønner ikke hva folk tenker som tar alle tips om innetrening for god fisk, og durer i vei uten tanke for støyen det påfører andre i bygget.

Hadde gutten falt og brukket benet eller slått seg helselaus slik at han måtte på sykehuset ja da ville han blitt dobbelt utsatt for smittefare og måtte vente i flere dager på legebehandling sykehusene ikke har tid og anledning til å gi nå.

 

Lær ungene deres YOGA. Det tjener vi alle på.

Anonymkode: dc936...e47

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en ting man hører i ei blokk, så er det folk som løper i trappene...

Anonymkode: 2229c...3f8

Nei. Respektløse folk løper og bråker i oppgangen. Har heldigvis hensynsfulle folk i min blokk men det hender barna bråker og da ber jeg de om å gå UT å leke

Anonymkode: 74c47...05e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mitt borettslag oppholder vi oss minst mulig i fellesarealene nå. Berøringspunkter blir desinfisert to ganger daglig, men løper det en snørrunge opp og ned trappa og nevler på alt halve dagen er jo hele poenget med sånne tiltak borte. Går det an å være så ufattelig korttenkt.

Anonymkode: 508ee...798

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde blitt fly forbanna! Ta hensyn til andre. 

Anonymkode: c5845...37d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trodde alle i familien ble satt i karantene jeg, ikke bare den som har vært på reise. Det er jo håpløse regler. Hvis mannen din er smitter, vil han smitte der og dere tar med dere viruset videre.

Anonymkode: 3be1c...a2b

TS her. Mannen har fått beskjed om å være i karantene. Men siden jeg tenker som deg har jeg på en måte satt oss selv i karantene. Som er grunnen til at jeg ikke tok guttungen ut idag for å være aktiv ute.. vi prøver være mest mulig inne nemlig og det prøvde jg få naboen til å forstå...hadde jo ikke gjort dette i en vanlig situasjon

Anonymkode: a9976...94e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS sier at de er i karantene og dette ble forklart til nabo. Ingen som dør av trappeløp i fem minutter. Hadde aldri klaget på noe sånt. Men TS må vite at KG er fult av kjipe kjerringer som denne naboen;)

Anonymkode: a9976...94e

Hvis de er i karantene skal de holde seg i leiligheten. Det er like stor sjanse for å møte noen naboer i oppgangen og smitte med andpusten pust og spytt, eller ved berøring av trappegjerdet, som det er å møte på noen utenfor blokken hvor man heller kunne løpt frem og tilbake. Faktisk mindre smittefare rett utenfor for da slipper folk som skal gå i trappa å være tvunget til å gå 30cm unna en i karantene i en smal trappeoppgang de begge skal gå i.

Anonymkode: 74c47...05e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Mannen har fått beskjed om å være i karantene. Men siden jeg tenker som deg har jeg på en måte satt oss selv i karantene. Som er grunnen til at jeg ikke tok guttungen ut idag for å være aktiv ute.. vi prøver være mest mulig inne nemlig og det prøvde jg få naboen til å forstå...hadde jo ikke gjort dette i en vanlig situasjon

Anonymkode: a9976...94e

Du kunne i det minste tatt på han tøfler og ikke sko!

Anonymkode: 74c47...05e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det en ting man hører i ei blokk, så er det folk som løper i trappene...

Anonymkode: 2229c...3f8

Det spørs på blokka det. Her hører vi ingenting av det som foregår i leilighetene rundt oss eller trappa, og det samme hos de andre så det varierer nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karantene betyr at dere skal holde dere inne i leiligheten. Hjelper ikke å «prøve å gå ut minst mulig», dere skal IKKE ut, punktum.

Anonymkode: 50e8e...0d0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...