AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #61 Del Skrevet 15. mars 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: TS Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!! Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke. Anonymkode: 0baab...45a Nei vettu hva. Skal regjeringen gi dere penger dere selv har valgt å sløse bort på russefeiring og utstyr? LYKKE TIL MED DET FORSØKET HAHA HAHA HAHA HA HA A HA Anonymkode: 9438a...dbd 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #62 Del Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange unødvendig krasse kommentarer her. Hvorfor tror dere at russen ikke har forståelse for verden? Man har kanskje ikke alltid de mest gjennomtenkte meningene når man er purung og 18 år, men der har vi jo alle vært. At man syntes det er leit å kanskje miste russetiden betyr ikke at man ikke bryr seg om andre, og jeg kan skjønne det er kjipt å være en av få kull som kanskje mister den tiden man skulle kost seg med jevnaldrende for å feire 13 års skolegang, og der man i stedet bekymrer seg for hva som skjer fremover. Anonymkode: b186d...583 De fleste som er russ er ikke så virkelighetsfjerne at de tror regjeringen kompenserer dem for masse dill de har valgt å sløse bort penger på. Anonymkode: 6bf25...e99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #63 Del Skrevet 15. mars 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS Nå har vel han litt mer penger å rutte med? Ditt valg å ikke være russ? Jeg er over 18år så forstår ikke hvorfor dette er relevant? Du var 17 år og kunne ikke kjøpe eller drikke øl en gang?! Anonymkode: 0baab...45a Han personlig har nok det, men det har nok ikke de ansatte der som har familie å brødfø. Anonymkode: a5c08...6a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #64 Del Skrevet 15. mars 2020 51 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg skjønner ikke hva du prøver å formidle. Ikke litt en gang. Om fjorten dager har vi ikke 6 dødsfall, det kan jeg love deg. Vi snakker flere hundre. Ok. Men jeg skjønner ikke hvordan du såpass bastant kan si at det vil være 600 som er døde som følge av viruset her i landet om 2 uker. Det foreløpige siste dødsfallet kom i går, da var antall registrerte smittede oppe i rundt 1100 Anonymkode: f44bb...35c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #65 Del Skrevet 15. mars 2020 Hva får deg til å tenke at noen reiser på sommerferie? Med mindre viruset stopper opp på mirakuløst vis er det ingen steder å reise. Sykdommens bølgetopp forventes mellom mai og september og før man letter på innstramninger vil myndighetene være bombesikker at det er trygt. Ta på deg store-gutt-truser og bli voksen. Russ 2020 utgår og pengene er i dass. Så enkelt og kjipt er det faktisk. Anonymkode: 3a26a...0fb 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #66 Del Skrevet 15. mars 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS Nå er det vel ikke narkotika som står i hodet vårt. Vet ikke hvor du har fått det fra? Det eneste jeg ville vite var om vi fikk penger igjen for det vi har brukt på russetiden. Synes at regjeringen også kan hjelpe oss, vår gruppe merker også dette!! Det er greit at det ikke blir russetid, men da bør vi ikke måtte betale tenker jeg! Ingen av dere ville ha betalt for varer dere ikke fikk lov til å bruke. Anonymkode: 0baab...45a Men varen har dere vel stort sett fått? Klær? Buss? Sang? At dere kanskje ikke får brukt det endrer ikke på at man har mottatt varen man har betalt for. Det ligger utenfor leverandørenes kontroll. Billetter kan dere høre med arrangøren om dere får refundert. Men nei, regjeringen skal selvfølgelig ikke betale tilbake penger dere har brukt på varer dere ikke får brukt. Akkurat nå skal regjeringen prioritere helse og inntekt. Regjeringen betaler ikke folk som måtte avlyse ferietur heller. Anonymkode: a0fe5...728 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #67 Del Skrevet 15. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Av og til lurer jeg på om hele kg var venneløse mobbeofrer på skolen som ikke en gang klarer å forstille seg hvor lei seg en 18 år gammel jente, som har brukt mye penger på en fantastisk russetid, kan bli når den russetiden blir avlyst. Det er rundt fire år siden jeg var russ og det var virkelig helt fantastisk! Kunne gjerne gått tilbake og opplevd det en gang tid. Håper virkelig du får feiret, Ts. Dere 01ere får feire får med 02erene til neste år. Anonymkode: 1e50f...32a Det er kanskje dumt å sløse bort masse penger på russetiden? Jeg har også vært russ, vi hadde det helt fint uten å «investere» enorme summer på det. Anonymkode: 6bf25...e99 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #68 Del Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Visste ikke at dere gikk på skolen kun for å bli russ. Det er på tide at russen lærer seg at ikke hele verden dreier seg om dem. Anonymkode: d9189...b3b Spiller vel ingen rolle hvorfor de er russ, det handler om store summer med penger som er utrolig kjipt å miste når man har betalt Anonymkode: 270e9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #69 Del Skrevet 15. mars 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok. Men jeg skjønner ikke hvordan du såpass bastant kan si at det vil være 600 som er døde som følge av viruset her i landet om 2 uker. Det foreløpige siste dødsfallet kom i går, da var antall registrerte smittede oppe i rundt 1100 Anonymkode: f44bb...35c Kjære vene, folk dør ikke umiddelbart når de er smittet? kan vi være enige om det? 14 dager siden var det 6 smittede det tar 14 dager (sånn ca) å daue fra korona de som døde i dag, hadde korona for 14 dager siden I dag har vi 1200 smittede, mange av disse nylig smittet, disse vil ikke dø før om 14 dager. Skjønner du? Dua kan endre tallene, men resultatet er nedslående uansett om du tror det tar 3 eller 14 dager å dø. Vær obs på at prosentvis testing er irrelevant så lenge den prosenten er konstant (den ble nettopp endret, så fra nå av kan du ikke sammenligne). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #70 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei vettu hva. Skal regjeringen gi dere penger dere selv har valgt å sløse bort på russefeiring og utstyr? LYKKE TIL MED DET FORSØKET HAHA HAHA HAHA HA HA A HA Anonymkode: 9438a...dbd De har jo ikke hatt noe særlig til russefeiring ... Anonymkode: 270e9...4e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #71 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Spiller vel ingen rolle hvorfor de er russ, det handler om store summer med penger som er utrolig kjipt å miste når man har betalt Anonymkode: 270e9...4e4 Javel, så er det kjipt, men å forvente at regjeringen eller forsikringsselskap skal tilbakebetale pengene er jo mildest talt tullete å forvente. Anonymkode: 6bf25...e99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #72 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, abrasiveRefraction skrev: Kjære vene, folk dør ikke umiddelbart når de er smittet? kan vi være enige om det? 14 dager siden var det 6 smittede det tar 14 dager (sånn ca) å daue fra korona de som døde i dag, hadde korona for 14 dager siden I dag har vi 1200 smittede, mange av disse nylig smittet, disse vil ikke dø før om 14 dager. Skjønner du? Dua kan endre tallene, men resultatet er nedslående uansett om du tror det tar 3 eller 14 dager å dø. Vær obs på at prosentvis testing er irrelevant så lenge den prosenten er konstant (den ble nettopp endret, så fra nå av kan du ikke sammenligne). Jada, det er vi enige om. Kan vi også være enige om at de færreste som får påvist viruset faktisk dør? Jeg håper jo virkelig ikke at din påstand om antall døde vil stemme, men man vet jo aldri. Det er jo bare forsket på dette viruset i rundt 2 måneder. Anonymkode: f44bb...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 15. mars 2020 #73 Del Skrevet 15. mars 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi er en ganske stor russegruppe som har merket oss situasjonen nå. Å vi lurer på om vi har rett på å få refundert alle utgiftene våre? Vi har jo brukt ganske mye penger på russebussen, klær, sang og ikke minst billetter til landstreffet. Noen som vet om dette går på forsikringen? Kjipt for oss som har gått 13 år på skolen at vi ikke får feiret det!!!!! Anonymkode: 0baab...45a Dere vil få refundert penger i forbindelse med landstreffet hvis det har blitt avlyst, leser jeg på nettet. Men med russebuss og klær må dere nesten forhøre dere om. Ja, det er kjipt, men det var nå ingen som kunne forutse at noe sånt som dette skulle skje. Det er kjipt for oss alle sammen, ikke bare for de som skal være russ i år. Jeg har selv en 18 åring som skal være russ i år, som skal til russetreffet i Kongeparken. I slutten av April, så blir det avgjort, av Kongeparken, om det skal bli russetreff eller ikke. Endret 15. mars 2020 av Kittykat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #74 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De har jo ikke hatt noe særlig til russefeiring ... Anonymkode: 270e9...4e4 De fikk ikke så mye russefeiring under krigen heller. De klarte seg greit likevel. Anonymkode: 6bf25...e99 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ajarRun Skrevet 15. mars 2020 #75 Del Skrevet 15. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jada, det er vi enige om. Kan vi også være enige om at de færreste som får påvist viruset faktisk dør? Jeg håper jo virkelig ikke at din påstand om antall døde vil stemme, men man vet jo aldri. Det er jo bare forsket på dette viruset i rundt 2 måneder. Anonymkode: f44bb...35c Selvsagt vil bare en liten andel av de påviste tilfellene dø. Men det er enormt mange flere smittede enn påvisst smittede. Så antall døde kan være en betydelig prosent av smittede en tid tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Energidronning Skrevet 15. mars 2020 #76 Del Skrevet 15. mars 2020 3 minutter siden, Puselusk skrev: Livet er urettferdig, så ta det som læring på hvordan å prioritere i en urettferdig verden. stemmer det, problemet er bare at dette forsterker egoismen! jeg synes at senere i mai eldre befolkningen burde henge ut slike solidariske tekster på balkongene/hagene: "TUSEN TAKK AT DERE OFRET RUSSEN!" "Vi elsker dere som mistet russen 2020!" "Russ 2021!!" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #77 Del Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Kjære vene, folk dør ikke umiddelbart når de er smittet? kan vi være enige om det? 14 dager siden var det 6 smittede det tar 14 dager (sånn ca) å daue fra korona de som døde i dag, hadde korona for 14 dager siden I dag har vi 1200 smittede, mange av disse nylig smittet, disse vil ikke dø før om 14 dager. Skjønner du? Dua kan endre tallene, men resultatet er nedslående uansett om du tror det tar 3 eller 14 dager å dø. Vær obs på at prosentvis testing er irrelevant så lenge den prosenten er konstant (den ble nettopp endret, så fra nå av kan du ikke sammenligne). Men ikke alle disse 1200 vil dø om 14 dager, eller i det hele tatt. Hvordan kommer du fram til antallet som faktisk vil dø? Anonymkode: c7e47...e3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nerine_ Skrevet 15. mars 2020 #78 Del Skrevet 15. mars 2020 Ærlig talt ts, russefeiring er helt frivillig og lite samfunnsnyttig. Tvert imot faktisk, for hvert år står russen for vanvittig mye tull og idioti. Og jeg forstår hvorfor hvis du representerer gjennomsnittlig nivå på mental kapasitet blant russen. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #79 Del Skrevet 15. mars 2020 Håper du innser senere når alt det her er over, hvor flaut og dumt det her er, til å med skammer deg litt. For en russefeiring er seriøst det siste man bør tenke på nå. Tror ikke dere føler dere så høy i hatten når alt er over, å dere innser hvor idiotisk det var å klage over en tapt russefeiring når x-antall mennesker har dødd og mange sliter økonomisk å må slå seg selv konkurs å mistet alt. Skjønner det er surt å tape så mye penger, men av å til er livet slik. Se det som en forsmak på å bli voksen, livet er urettferdig. Enkelt å greit. Anonymkode: 49d76...0fb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 15. mars 2020 #80 Del Skrevet 15. mars 2020 Så klart får dere ikke dekket dette. Mange av tingene som bussen kan jo selges og dermed får dere igjen mesteparten av pengene for dette? At dere mister russetiden er en lav pris og betale for å unngå spredning av smitte. Jeg forstår at det er kjipt, jeg holder på med idrett og alt i "min bransje" er stengt helt ned. Jeg syntes også det er kjedelig, men sånn er det faktisk akkurat nå. Jeg taper også mye penger, men kanskje jeg redder noen liv ved å være med på å begrense smitten. Velkommen til verden lissom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg